Motorblok zelf mat zwart spuiten

Trigger84

Rookie
8 jun 2013
17
0
Venlo
Ik heb een Yamaha FZ6 uit 2004. Nu zag ik laatst een nieuwer model uit '07 of '08 met een mat zwart gekleurd motorblok. Dit zag er super stoer uit! Nu vraag ik me af of het zelf ook te doen is om het blok te spuiten met speciale hitte bestendig verf van motip bijv. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het ook te doen zonder het gehele blok eruit te halen?
 
Ik gebruik altijd roestverf. Klinkt raar maar het is echt wonderspul. alleen goed ontvetten en waar je kan schuren een beetje opschuren en spuiten maar. Komt er niet vanaf want het blijft altijd een beetje flexibel.

Als je bij normale lak iets niet goed hebt geschuurd valt en breekt het eraf maar roestverf hecht als een gek en breekt niet.
 
Blok wat nu in m'n fiets zit, staat in de satijnzwarte VHT lak, en de zijdeksels heb ik allemaal in VHT wrinkle gezet. En ik moet zeggen, top spul! Ziet er gelikt uit, en het is ook nog eens bere-stevig heb ik al gemerkt. Me happy dus 8-)

Heb de VHT lak trouwens bij een MF lid hier weg, lekker makkelijk zo, geen geklooi met bestellen op vlooibaai of zo, en keurige prijzen en service.

Als je er wat mee bent, het was deze jongen: Rednas

En nee, geen baat bij, het is maar als tip. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben me ook hierin aan het verdiepen. Maar niet voor me blok maar voor de uitlaatbochten.
Heb gelezen dat de Motip lakken slecht bevallen. Men raad deze aan: Rustoleum 7778 BBQ Zwart
Het schijnt dus dat die lak niet afgebakken hoeft te worden zoals de Motip.

Ik heb dan ook zelf een vraagje. Ik beschik zelf niet over de mogelijkheid om mijn uitlaatbochten te zandstralen. Zou ik ongeveer hetzelfde resultaat kunnen boeken wanneer ik de bochten goed afschuur met een staalborstel en dan vervolgens de hoge druk spuit erop zet? Eventueel met een vuilfrees erop?
 
Ik heb een bus van de gamma gebruikt voor de uitlaat en motor blok. Kostte iets van 13 euro, en het resultaat is prima vind ik. Gewoon goed schuren en ontvetten, en dunne lagen spuiten.

Foto-UPOGA6AS.jpg


Foto-XHNHKO36.jpg
 
Ik ben me ook hierin aan het verdiepen. Maar niet voor me blok maar voor de uitlaatbochten.
Heb gelezen dat de Motip lakken slecht bevallen. Men raad deze aan: Rustoleum 7778 BBQ Zwart
Het schijnt dus dat die lak niet afgebakken hoeft te worden zoals de Motip.

Ik heb dan ook zelf een vraagje. Ik beschik zelf niet over de mogelijkheid om mijn uitlaatbochten te zandstralen. Zou ik ongeveer hetzelfde resultaat kunnen boeken wanneer ik de bochten goed afschuur met een staalborstel en dan vervolgens de hoge druk spuit erop zet? Eventueel met een vuilfrees erop?

Waar kun je dat kopen? Kon het zo snel niet vinden op Google, alleen in Amerika.

Je kunt je uitlaat bochten als nieuw krijgen zonder te zandstralen. Heb zelf ook geen straal bak en heb me uitlaten gepolijst met een el cheapo setje voor op de boormachine.
Van:
r292tu.jpg


Naar:
eprc5v.jpg

Kost je zo wel een hele dag werk.

Mocht je een compressor hebben of kunnen lenen kun je altijd nog dit proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan