Kettingpons

chemistone

MF'er
28 nov 2002
41
0
Gouda
Met mijn broer wil ik een kettingpons kopen, hier zijn al voldoende topics over.

Onze voorkeur gaat uit naar de Whale brand ketting pons, CBT480R.
Deze is echter alleen geschikt om massieve schakels te klinken. DID heeft tegenwoordig (ook) holle schakels.
Wat is de trend, gaat het naar holle schakels toe (Jos Smit heeft geen massieve meer).
Op een engels forum las ik vervolgens weer juist dat de holle schakels eruit gingen?
Ik vind het niet erg om geld uit te geven voor goed gereedschap, maar dan moet ik er wel wat aan hebben, ook over 10 jaar...
 
Een Whale is natuurlijk je van hét, maar kost ook een paar centjes ! Ik gebruik zelf een Motion Pro voor de holle klinkschakels en een Tsubaki slagpen (van Jos Smit) voor de vlakke klinkschakels. Misschien een beetje primitief, met twee hamers en zo'n slagpen, maar het werkt wél.
 
Ik heb er 1 van Whale gekocht en geen moment spijt. Het kost wel wat inderdaad maar dan heb je ook wat. Toch al 4 kettingen mee geklonken dus die heeft zijn geld dubbel en dwars verdiend.
 
Ik weet dat Whale "duur"is, ik heb hem in de UK gevonden voor zo'n 105 euro incl verzenden, gedeeld door 2 is dat ruim 50 euro. Dat vind ik geen probleem. Mijn zorg zijn de sluitnagels die je er voor nodig hebt, blijven die of wordt het allemaal hol?
 
over tien jaar rijden we allemaal electrisch met de motor in het achterwiel...dus heb je geen ketting meer nodig....
Heb hier nog liggen...
Dweil/contacthoek Meter
reinigingssetje voor bougie's
Vetspuit voor nippels
stelgereedschap voor Z900/Z1000
bak speciaal gereedschap voor Ford, VW/Audi kleppen stellen
nokkenas spanner voor opel
spatplaat om bij opel kleppen te stellen
och en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Over 5 jaar is er geen OBD meer maar alles canbus.. kan ik die computer ook weer bij het grofvuil zetten...

tis niet alleen het gemak om te hebben, maar ook de lol om het zelf te doen, en de onafhankelijkheid die meeteld
 
Terug
Bovenaan Onderaan