Verkeerde olie gebruikt

serika

Rookie
29 mrt 2010
11
0
noord-holland
Beste mede Motorrers :)

Ik ben zo dom geweest om gewone half synthetisch motorolie 10w/40 in mijn suzuki gsx 600 f te doen. (ik heb niet geweten dat dat niet kon, hoe dom, dom, dom, dom)
Jullie begrijpen al, mijn koppeling slipt nu.
Mijn vraag is of ik dit ongedaan kan maken door alles leeg te laten lopen en schoonspoelen met diesel of zo waarna ik weer gewone motorolie in doe.
Of zijn mijn koppelingsplaten nu helemaasl naar de knoppen zodat ik nieuwe moet aanschaffen.
Zo ja, hebben jullie een goedkope adres voor mij, waar ik een complete set kan aanschaffen.

Alvast bedankt.

groetjes,
serika.
 
Adem in, adem uit. Gwoon even de olie er helemaal af laten lopen, ook uit het filter en dan de juiste erin doen. Veel kans dat het probleem dan verholpen is. Zeker niet schoonspoelen met diesel of zo. Behalve het feit dat het waarschijnlijk niet gaat lukken om de platen op die manier te reinigen, weet ik niet wat het met je lagers doet, want ook daar verdwijnt de olie.
 
je kan ook nog altijd je koppeling demonteren en je platen reinigen met remreiniger en hoppen dat ze het dan weer doen. kan je gelijk de staat van je stalen platen bekijken.
of ze niet blauw en krom zijn geworden. Hoe lang heb je de koppeling laten slippen?
 
Motor heeft de hele winter stil gestaan. Voordat ik hem wegzette slipte het niet echt of ik had dat niet in de gaten omdat ik nooit doortrok vanwege lekke uitlaat (geluid he :) )).
IK ga ervanuit dat het niet lang geslipt heeft.

Ik zal inderdaad eerst alles uitelkaar halen en kijken.
 
Maar ff vooruitlopend.
Hebben jullie ook adressen voor me waar ik goedkoop de koppelingsplaten veren en pakking kan halen. Als ik zo naar de prijzen op internet kijk vraagt de ene 94 euro voor alleen de platen en de ander 65 euro. Als ik dan de hele set ga vervangen ben ik flink wat kwijt :(
 
Zo raar is het schoonmaken met diesel niet. De olie is ingetrokken in de platen, met alleen een oliewissel zal het even duren voordat de platen weer ''grip'' krijgen. Als je de mogelijk hebt om de platen te ontvetten zal je sneller positief effect hebben, wel de platen er even uithalen dan.

Iets met eigen ervaring en een motor welke alleen met Shell olie lekker wilt werken :P

Edit: Altijd dat vragen naar de goedkoopste oplossingen B| Of ga zelf ff googlen of zeur niet over die paar tienen *D
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar dat ik zo mieren neu...rig doe, dat is omdat het gaat om een 93er suzuki 600f. Eigenlijk is het allemaal niet waard. maar ja om toch te kunnen rijden....
Gaat er toch ook niet om of de motor het waard is? De vraag is of het rijden het waard is. Maar eigenlijk zouden de onderdelenprijzen mee moeten zakken met de dagwaarde. En de benzineprijs ook! _O-

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je koppeling al langer geslipt heeft. Maar probeer het eens met een oliewissel, kun je de platen altijd nog wisselen.
 
Ondertussen alles uitelkaar gehad, de platen met remreiniger schoongemaakt. Alles ingebouwd motorolie erin.en...........
Hij slipt nog steeds :(
Wat blijkt.... Niet lachhen :). De koppelingskabel schijnt niet helemaal terug gekund te hebben. Hij zat op een hele rare manier op het laaste stukje vast. Dat kon je niet merken aan de hendel. Nu een nieuwe kabel erin en alles schoongemaakt en ingevet. hij rijd weer.
Iedereen bedankt voor het meedenken en adviesen.
 
Ondertussen alles uitelkaar gehad, de platen met remreiniger schoongemaakt. Alles ingebouwd motorolie erin.en...........
Hij slipt nog steeds :(
Wat blijkt.... Niet lachhen :). De koppelingskabel schijnt niet helemaal terug gekund te hebben. Hij zat op een hele rare manier op het laaste stukje vast. Dat kon je niet merken aan de hendel. Nu een nieuwe kabel erin en alles schoongemaakt en ingevet. hij rijd weer.
Iedereen bedankt voor het meedenken en adviesen.

ja....ik lach nu echt niet hoor......


proesstttttt wwwwwhhhaaahahahahahahahahhahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
HAHAHAHHAAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAAHAHAAHAHHAHAAHH

:+

KON HET EVEN NIET LATEN

maar heb je nu geleerd dat normaal onderhoud al deze ellende had kunnen voorkomen ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan