rem doorknijpen

joey2041

Die hard MF'er
13 aug 2011
264
0
Ik zit sinds kort met het probleem dat ik mijn remhendel door kan knijpen naar het handvat toe. Dit gebeurt alleen als ik hem aanleg en dus geen tot een klein beetje druk erop zet. Als ik gewoon rem doet hij dit niet, en remt dan gewoon perfect.
remsysteem is nergens lek, en er zit geen lucht in het systeem.
hier fotootje van de rempomp in kwestie:
Foto-QRV8Q8PL-D.jpg

waarschijnlijk moet ik gewoon een revisie setje kopen voor de rempomp?
dus iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
klinkt mij als een slap/lek rubbertje in je rempomp.
bij gewoon remmen is de druk meteen hoog en heeft het rubbertje geen tijd om door te slaan, bij aanleggen wellicht wel.

Wat gebeurd er als je gewoon remt en daarna de rem vasthoud? dus in blijven knijpen, kan je de hendel dan op een gegeven moment ook doorknijpen ?
En als het gebeurd, wat doet het vloeistofnivo in je potje ?
 
Laatst bewerkt:
Wordt tyd voor een revisiesetje van je master cilinder. Seals zijn versleten en alleen als je snel knijpt dichten ze nog genoeg af. Krijg je interne lekkage van en daardoor geen druk opbouw.
 
:o dacht dat dat normaal was. Heb namelijk het zelfde.
Verklaard dat dan ook dat er een beetje remolie vanuit de cilinder op mijn kap terecht was gekomen toen ik mijn motor zachtjes op zijn zij had gelegd?
 
Laatst bewerkt:
Kan wel maar hoeft niet. Ligt er ook aan waar de remvloeistof vandaan kwam. Als het tussen het dekseltje en het potje vandaan kwam dan heeft het niets met de seals aan de binnenkant te maken.
Als het aan de onderkant waar je remhevel naar binnen gaat in je master cilinder vandaan kwam dan wel.
En een rem moet of je nu wel of niet langzaam knijpt altyd en dan ook ALTYD op druk komen zonder weg te zakken.
 
Kan wel maar hoeft niet. Ligt er ook aan waar de remvloeistof vandaan kwam. Als het tussen het dekseltje en het potje vandaan kwam dan heeft het niets met de seals aan de binnenkant te maken.
Als het aan de onderkant waar je remhevel naar binnen gaat in je master cilinder vandaan kwam dan wel.
En een rem moet of je nu wel of niet langzaam knijpt altyd en dan ook ALTYD op druk komen zonder weg te zakken.
Hm. Ik gok dat het dan van het potje kwam. Mijn motor heeft nog net de 4k aangetikt en is van '07, kan toch niet zijn dat nu al die seals versleten zijn?

Oja; Heb zelf recentelijk remvloeistof vervangen op deze manier.

Sorry voor het kapen van het topic O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan