R1 terugval in toeren naar nul

GoldSmittie

Die hard MF'er
15 mei 2009
688
0
Schoonebeek
Hey allemaal. Heb sinds kort een R1 uit 2002.
München ik vanavond gereden en tijdens het rijden ging elke keer de toerenteller terug naar nul. Levensgevaarlijk! In het begin was het af en toe, maar na een kilometer of tien werd het regelmatig en weer een aantal kilometer verder kon ik er eigenlijk helemaal niet meer mee rijden. Heb hem stil gezet en ben lopend verder gegaan. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Hey allemaal. Heb sinds kort een R1 uit 2002.
München ik vanavond gereden en tijdens het rijden ging elke keer de toerenteller terug naar nul. Levensgevaarlijk! In het begin was het af en toe, maar na een kilometer of tien werd het regelmatig en weer een aantal kilometer verder kon ik er eigenlijk helemaal niet meer mee rijden. Heb hem stil gezet en ben lopend verder gegaan. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Als de toerenteller stuk is kun je gewoon verder rijden :Y
 
als toerenteller telkens naar 0 springt en daarna naar bv 7000 toeren is je exupklep defect !!
hij geeft dan een code aan waar je defect zit ..... :+

wel lang ondewreg geweest schat ik zo van munchen naar huis, te voet... _O-
 
Laatst bewerkt:
als toerenteller telkens naar 0 springt en daarna naar bv 7000 toeren is je exupklep defect !!
hij geeft dan een code aan waar je defect zit ..... :+

wel lang ondewreg geweest schat ik zo van munchen naar huis, te voet... _O-

Is dat makkelijk te verhelpen door motorzaak of is het een ingewikkeld klusje??

Ja ben ook heel erg moe van dat stukje wandelen...
 
onder je bike kijken, in de uitlaatbochten zit een klep, die word open en dicht gestuurd naar gelang je gas geeft . kijk effe of daar de kabels nog aan zitten en of hij werkt, die klep die daar in je uitlaat zit, wil nogal eens vastlopen door kool en roestafzetting.
 
onder je bike kijken, in de uitlaatbochten zit een klep, die word open en dicht gestuurd naar gelang je gas geeft . kijk effe of daar de kabels nog aan zitten en of hij werkt, die klep die daar in je uitlaat zit, wil nogal eens vastlopen door kool en roestafzetting.

Bedankt. Motor staat bij mijn ouders, maar daar ga ik morgen toch heen. Kijk ik er dan even naar..
En als ik de klep vind.. Wat moet ik dan doen?
 
zorgen dat hij weer gangbaar word , eruit halen schoonmaken met een staalborsteltje en weer terug plaatsen met een likje kopervet eraan.

Als dat de rede van uitvallen was natuurlijk .
 
Met een vast zittende EXUP klep valt hij niet uit toch? Hij levert alleen flink topvermogen in.

Geeft je toerenteller wel een code aan? Of heb je, zoals ZOT zegt, gezien dat je complete boordspanning aan en uit schakelde als gevolg van een losse accupool?

Tot slot zou het nog kunnen, als de rest van je motor wel op spanning bleeft, dat je BDP ofwel krukaspositie sensor defect is waardoor hij soms wel soms geen toerental signaal doorgeeft. Dan krijg je ook dit soort klachten.
 
Er kwam geen code in beeld. Wel ging het oranje lampje heel even branden van de motor.
Als de motor uit viel, kon ik hem na het van het contact af gehaald te hebben, wel weer even starten. Maar dat duurde niet lang. Na paar seconden weer hetzelfde probleem. De motor viel weer uit.
 
Bekijk de stekker eens die link langs je vorkpoot in de topkuip zit.
Even uit elkaar trekken, controleren op oxidatie en afgebroken bedrading.
 
Terug
Bovenaan Onderaan