pinkers thruxton

arnomotard

Rookie
22 apr 2013
14
0
londerzeel
probleem in verband met de pinkers op men thruxton,
heb led pinkers geplaatst, de verkoper zei dat er geen extra weerstanden moesten geplaatst worden (ingewerkt), in tegendeel dus, ze pinkten te snel... opweg om weerstanden te halen vielen men pinkers uit,
ik dacht dat de zekering gesprongen was maar dus ook niet, de lichten zelf heb ik getest op een batterij en werken, het pinkrelais zelf weet ik niet hoe te testen,

wie weet raad? bedankt
 
Laatst bewerkt:
Als je de schakelcontacten op het knipperrelais doorverbind en je de schakelaar naar links of rechts zet moeten de raw's gaan branden.
Doen ze dat wel dan werkt je relais niet.
Dat kan het gevolg zijn van onderbelasting of het relais is gesneuveld door het snel knipperen.
 
oke, heb net getest met een zware 12v lamp aan te sluiten op de plaats waar een normaal een RAW aangesloten is. dan pinken ze wel, maar alle 4 ?!?
is er dan een fout contact in het relais? of word dit opgelost door een nieuwe "lastonafhankelijk knipperlichtrelais" :) ?
 
oke, heb net getest met een zware 12v lamp aan te sluiten op de plaats waar een normaal een RAW aangesloten is. dan pinken ze wel, maar alle 4 ?!?
is er dan een fout contact in het relais? of word dit opgelost door een nieuwe "lastonafhankelijk knipperlichtrelais" :) ?
Als je maar een indicatielampje hebt is dat het probleem.
De stroom loopt van links via het lampje naar rechts en vice versa.
 
Je moet het indicatielampje anders aansluiten.
Het zit nu tussen de + van links en de + van rechts.
Je moet hem aansluiten met diodes.
Een diode met de anode aan de + van links, de ander anode aan de + van rechts.
De beide cathodes aan elkaar en aan een pootje van het indicatielampje en het andere pootje van het indicatielampje aan massa.
full
 
Maar is het probleem met het indicatielampje dan wel opgelost?
Nee. De aansluitingen van het indicatielampje zitten niet op het relais, maar direct op de knipperlichten voor. Je ontkomt er dus niet aan om te gaan knutselen met diodes.

Vervang meteen de indicatielampjes door (felle) leds; de standaard lampjes zie je nauwelijks als de zon een beetje schijnt.
Ik heb deze gebruikt: http://stores.ebay.co.uk/Goodwill-L...4&_lns=1&_sid=142199144&_trksid=p4634.c0.m322
Neem leds in de kleur van je indicators.
 
Laatst bewerkt:
Nee. De aansluitingen van het indicatielampje zitten niet op het relais, maar direct op de knipperlichten voor. Je ontkomt er dus niet aan om te gaan knutselen met diodes.

Vervang meteen de indicatielampjes door (felle) leds; de standaard lampjes zie je nauwelijks als de zon een beetje schijnt.
Ik heb deze gebruikt: http://stores.ebay.co.uk/Goodwill-L...4&_lns=1&_sid=142199144&_trksid=p4634.c0.m322
Neem leds in de kleur van je indicators.
Het was eigenlijk een retorische vraag :) maar je hebt dus 100% gelijk :Y
 
Nah.....ik heb ook een Triumph.
Een Ebay relais werkte niet.
Relais van Brabant motors werkte direct zonder te hoeven klooien met diodes.

Doe wat je goed dunkt, maar het kan echt eenvoudig hoor!



[wat v.d.v al zei helemaal in het begin]

dat hangt er wel vanaf of je 1 of 2 indicatielampjes hebt.

1 voor L+R bij deze wel diodes nodig, het lampje is dan de verbinding tussen je linker/rechter RAW's.
1 voor L en 1 voor R, bij deze heb je inderdaad geen diodes nodig bij led's.
 
Laatst bewerkt:
Nou nog 1 reactie dan en dan is het aan TS om te doen wattiewil


Ik heb maar 1 indicatie lampje...en alles werkt prima....relais dr in en presto..geen diode nodig gehad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan