Gekke problemen Div 600

Stefan07

Rookie
16 jun 2013
5
0
Lanaken (België)
Even het probleem schetsen.

Ik heb een Div 600 van 1996 en sinds een paar maanden heb ik, naar mijn mening, problemen met de onsteking.
Wanneer ik start met een koude motor, met choke, loop de motor naar mijn mening vlot.
Maar na een paar minuten, wanneer de motor op temperatuur komt, lijkt het dat er 1 of 2 cilinders geen ontsteking meer hebben. Het gaat hier over cil 1 en 2. De carburators zijn zuiver gemaakt en de inlaatrubber zijn nog in goede staat. Heb ook al 4 nieuwe bougies geplaatst en van de desbetreffende cilinders de bougie koppen ook vervangen. Wanneer dit probleem begint en ik gas geef duurt het een paar seconden eer de motor op toeren komt en dampen de uitlaten nogal en ruik ik een echte bezine geur.
Dus deze is niet verbrand. Het gekke is dat dit alleen bij een warme motor is.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en heeft iemand een oplossing.
Doorverwijzing naar pagina's hier op het forum met hetzelfde probleem zijn ook welkom.

Groetjes
 
Klinkt toch nog steeds als verstopte carburateurs. Controleer alle nauwe doorgangen nog eens, als daar een blokkade in zit (een stukje roest ofzo) krijg je dit soort problemen. Er zitten vaak meer doorgangen in je carbs dan je in eerste instantie denkt te zien. Gewoon rustig de tijd nemen dus :)

controleer ook of je een vonk krijgt door je bougies tegen de buitenkant van je blok te laten vonken (dus bougies er uit draaien, terug in de bougiedoppen steken en tegen je blok houden terwijl je de startmotor laat draaien)
 
Heb vandaag nog maar eens de carburators zuiver gemaakt.
Alles terug gemonteerd en probleem is er nog steeds. Test met plantenspuit gedaan op de uitlaatbochten na eerst even te hebben laten daaien. Bij 3 en 4 verdampt het water dadelijk en bij 1 en 2 loopt het er gewoon af. Dus geen verbranding in deze desbetreffende kamers. Kabels gewisselt, 4 op 1 en 3 op 2 gestoken, geen effect. Probleem blijft bestaand.
Ik weet het echt niet meer???
Luchtfilter zit er nog maar eeb 2 tal maanden in, dus denk niet dat dat het probleem gaat zijn.
 
Hoe zien de bougies van cilinder 1 en 2 er uit? En die van 3 en 4?

Ik ga er nog steeds vanuit dat de carburateurs niet goed gesynchroniseerd zijn. Dat doe je per paar en daarna stel je de paren gelijk aan elkaar. Dus eerst zorg je dat Carb 1 en 2 gelijk staan. Daarna zorg je dat 3 en 4 gelijk staan. Tot slot stel je de beide paren gelijk aan elkaar. Ik heb zo'n vermoeden dat dat laatste niet helemaal jofel staat.

De carbs stel je me een schroef onder de carburateurs, is wel vrij lastig bij te komen.

Hier staat een howto inclusief foto's. RemcoNL in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan