BMWF650 funduro 94

helibart

Rookie
16 jun 2013
3
0
eerbeek
Beste forum leden ,
Ik heb net een f650 aangeschaft. Als ik gas geef, wil hij wel eens doorslippen in het gasgeven . Wat is dat. En wet iemand hoe je de kappen weer strak kunt maken

Bart
 
"Doorslippen in het gasgeven" duid op een doorslippende koppeling.

Dan zeg ik:
- Koppelingskabel afstellen (er moet een vrij slagje in zitten) , kost noppes
- Olie wisselen (kan duidelijkheid verschaffen over de staat van de lagers, startkoppeling, etc) Kost c.a. €50
- Koppeling wisselen. (kost €100-200)
 
bedankt voor alle advies gamorgen de koppeling afstellen. olie en filter net verwisseld en dat zag er nog nog erg goed en schoon uit.

Als het goed is heb je dan vier dingen losgehaald.

- De aftapplug van het carter.
- De aftapplug van de olietank (frame)
- Het oliefilterdeksel om het oliefilter te vervangen
- Het groffe filter links waar de dikke olieslang het frame ingaat

Ook niet geheel onbelangrijk, olie peilen met een warme motor die minimaal 1 minuut stationair, en alleen stationair heeft gelopen, op de middenbok. Tijdens het stationair draaien op de middenbok de oliedop loshalen, en nog even laten draaien voor je de motor uitzet.
 
Laatst bewerkt:
Okay, just sayin. Dry-sump is voor veel mensen toch iets gevoeligs. Meer dan eens draai ik een oliedop van een olietank los met draaiende motor, waardoor de teveel aan olie die niet uit het carter weg kon alsnog over de rand eruit komt zetten. Soms zelfs liters teveel.

Anyway, als je koppelingshendel aan het stuur speling heeft, is het waarschijnlijk 'gewoon' een versleten koppeling.

Haal de boel eerst los, onthou even hoe de olieleiding precies over het deksel heen zit (ja, dat is een kutding, en hij zit in de weg), en demonteer het platenpakket.

De frictieplaten en de drukveren zal je sowiesow moeten vervangen. De stalen tussenplaten gewoon bekijken. Zie je loopsporen of verkleuringen, dan zijn die ook aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan