ZX750 e Turbo houdt in bij hoge toeren.

rob735

MF'er
17 jun 2013
82
0
Alkmaar
Hoi,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik heb jaren geleden altijd motor gereden en het is na een aantal motorloze jaren weer gaan kriebelen. Ik heb niet echt een technische achtergrond maar heb wel als moto "gewoon doen..."

Nu heb ik een Kawasaki ZX750 e Turbo. Deze heeft volgens de vorige eigenaar 2 jaar stil gestaan. Na het opladen van de accu startte de motor in 1 keer en rijdt eigenlijk vrij netjes. Omdat het een tijdje terug is dat ik heb gereden heb ik in het begin rustig aan gedaan en blijkt er niets aan de hand te zijn met de fiets.

Nu ben ik enigszins gewend aan de fiets en ga wat hogere toewren draaien..nu kom ik tot de ontdekking dat wanneer er boven de 6-7000 toeren wordt gereden dat de motor inhoudt. Eigenlijk in ieder versnelling! Lijkt net of er brandstof te kort!

Wat heb ik al gedaan:
1. Omdat ik na het starten en rijden de tankdop vacuum hoor trekken heb ik de ontluchtingsslang bekeken of deze gekneld was oid (omdat de vorige eigenaar zei dat hij een nieuwe tank had gemonteerd) bij het monteren. Dit is niet het geval.
2. Powerfilter (op de turbo) verwijderd en een origineel luchtfilter geplaatst.

Voordat ik alles ga vernieuwen/vervangen zou ik graag suggesties willen krijgen waar het aan kan liggen. Heeft hier iemand ervaring mee?

Alvast bedantk voor je reacties!
 
Daar is het nu wel mooi weer voor hahaha. Ga dit ff proberen!
Ik ga vanmiddag eerst nog ff een nieuwe brandstoffilter halen en deze monteren (kan nooit geen kwaad!)
Ik hoor trouwens de tank ook vacuum trekken uit de brandtofdop. Is dat normaal? Wanneer ik de motor heb gestart en stationair laat draaien (2-3 minuten) en weer uitzet dan hoor ik dit bij de tankdop! Zit er ergens geen ontluchting? Ik kan me nog herinneren dat er in een eerder motor die ik had een gaatje in tankdop zat!
 
De turbo die werkt wel.
Ik heb wel even een nieuw brandstoffilter gemonteerd. De oude heb ik even opengemaakt en ik schrok van wat ik tegenkwam. Een soort blauwe gel in het filter(??) 3 grote proppen hiervan!
verder is het filter zeer smerig.
filter.jpg

Ik wacht nog even op het nieuwe luchtfilter en dan zal ik testen of dit het euvel is geweest.
 
Ja, tank eraf gehad en leeg gegooid, nieuwe brandstofslangen erop (was ook niet best en kon er niet goed doorheen blazen). Nieuw filter en houdt niet meer in, ook stationair loopt de fiets beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan