motor loopt niet zo lekker

jomeo

MF'er
26 jun 2008
60
0
Hoogvliet
Mijn Suzuki bandit 600 1997 pas gekocht met 19.000km loopt niet zo lekker, Als het warm wordt gaat het beter maar toch niet zo lekker, koud val het uit....
full
 
kan een boel zijn, inderdaad vertel eens wat meer. Start ie goed? Draait ie lekker stationair met choke daarna? Hoe zien je bougies er uit (foto helpt)?

Als je m net hebt gekocht, en hij heeft een tijdje stil gestaan, kan het goed zijn dat je carbs vol zitten met vergomde benzine. Dat kan de boel aardig verstoren.

Sowieso doen met je nieuwe motor:

- nieuwe bougies er in
- olie verversen
- remmen nakijken en kabels stellen
- koppeling stellen
- ketting en tandwielen controleren, ketting spannen, ketting smeren
- alle bewegende onderdelen smeren (remmen en banden niet aub ;) )
- banden op spanning brengen
- alles eventjes controleren (speling op lagers, banden, evt olie lekken, functioneren van elektra, etc etc)
 
Ik denk inderdaad een beurt laten geven, die vorige eigenaar reed niet veel mee. de colector(uitlaat) ziet heel goed uit en deze motor is alleen in de zomers gebruikt.
Maar als het eenmaal warm is loopt het goed, alleen stiationair lijkt het of het reserve loopt.
Ook zegt de beste man altijd euro 98 getankt te hebben. Ik heb dat nu ook gedaan, maar weet niet of dit voordeel is of nadeel.
 
Doe eerst dit even

Doek onder je carburateurs (NIET ROKEN ANDERS IS HET BOEM)

Bougies even vervangen
Vlotterbakjes laten leeg lopen met goed passend gereedschap
Stationair schroef ietsje hoger draaien

Dan alles weer afsluiten.

Oliepeil checken, remmerij ff checken

En dan je fiets even goed opentrekken over de 150 een 10 minuten waar het kan! Niet in Nederland dus O-)

Want met die fiets zal wel rustig gereden zijn en dan heb je heel wat aanslag ..en moet je hem even schoonrijden.

Kijk het dan nog even aan.

Het lijkt idd vieze carbs. Maar het kan van alles zijn.


Als hier na je fiets ook bij koud weer stationair goed loopt heb je het opgelost...

Troubleshooten is het elimineren van bekende factoren maar keep it simple first.
 
Terug
Bovenaan Onderaan