Het grote Husaberg topic 2

Weet iemand het verschil tussen

  • Motorex 10W50 Cross Power 4T fully synthetic
  • Motorex 10W50 Power Synt 4T fully synthetic
behalve het plaatje op de sticker van de fles?
 
wss gwn zelfde spul in een andere/nieuwe verpakking???

Trouwens vandaag voor het eerst gereden nadat hij is afgesteld op de dyno :} :} :}
Hij rijd weer super de on/of en rommelige lopen aan lage toeren is helemaal weg hij voelt veel beter aan kwa koppel en hij maakt lekker inlaatgeluid :9 })
 
Heb het even opgezocht op de Motorex site. Wel twee verschillende producten, maar of het veel uitmaakt? Heb nu flesje Power Synt gekocht.


CROSS POWER 4T 10W/50

Fully synthetic high-performance 4-stroke engine oil, especially developed for Off-Road motorcycles. When this oil was developed – in close cooperation with racing teams and motorcycle manufacturers – attention was paid to the specific requirements of Off-Road use.

racing quality
extremely good thermal and shear stability
ideal for wet multi-disc clutches (JASO MA approval)
Specification: JASO MA T903:2006; API SL, SJ, SH, SG
Sizes: 1l, 4l, 25l, 60l, 200l


POWER SYNT 4T 10W/50

Fully synthetic high-performance 4-stroke engine oil, specially developed for demanding use in hypersport motorcycles with powerfus engines, gearboxes and clutches with optimum protection over the entire range of applications.

aggressive power development
optimum wear protection
ideal for wet multi-disc clutches (JASO MA approval)
Specification: JASO MA T903:2006; API SM, SL, SJ, SH, SG
Sizes: 1l, 4l, 25l, 60l, 200l
 
Laatst bewerkt:
Ene is zogezegd speciaal voor offroad en andere voor racers maar ze hebben hebben wel zelfde specs en codes...
Zal mss wel iets verschil in zitten ik heb zelf crosspower en goede ervaring mee ik koop niets anders meer :N
Hiervoor paar jaar motul 300v gebruikt met men 650 ook niet slecht en iets goedkoper maar de motorex is echt wel nog iets beter vooral slijtage aan koppelingsplaten merk ik verschil slijtage aan cilinder is gwn niet te meten/zien na 230uur motorex :P
 
Ene is zogezegd speciaal voor offroad en andere voor racers maar ze hebben hebben wel zelfde specs en codes...
Zal mss wel iets verschil in zitten ik heb zelf crosspower en goede ervaring mee ik koop niets anders meer :N
Hiervoor paar jaar motul 300v gebruikt met men 650 ook niet slecht en iets goedkoper maar de motorex is echt wel nog iets beter vooral slijtage aan koppelingsplaten merk ik verschil slijtage aan cilinder is gwn niet te meten/zien na 230uur motorex :P

Kun jij 7 juli naar Francorchamps komen ???
Wij gaan daar met een paar man heen :] :]
 
Goeiemorgen heren.

Ik ga straks met een maatje kijken naar een Husaberg 450 uit 2005, voor hem.
Ben zelf aardig bekend met KTM, maar niet met Husa.
Zijn dit een beetje betrouwbare motoren? En is er nog wel goed aan onderdelen te komen, zoals plastic en blok delen?

Hij is helemaal nieuw met offroad/cross, dus blokje zal in t begin weinig op z'n flikker krijgen denk ik _O- :+
 
Vandaag dik 200km gereden met de husa :]


Lekker dat je weer op de husa aan het spelen bent :] :]

Aug / Sept gaan we een keer op een Zaterdag naar Spa

Bilstain en Mettet wil ik dit jaar ook nog heen

We houden contact :Y
 
Goeiemorgen heren.

Ik ga straks met een maatje kijken naar een Husaberg 450 uit 2005, voor hem.
Ben zelf aardig bekend met KTM, maar niet met Husa.
Zijn dit een beetje betrouwbare motoren? En is er nog wel goed aan onderdelen te komen, zoals plastic en blok delen?

Hij is helemaal nieuw met offroad/cross, dus blokje zal in t begin weinig op z'n flikker krijgen denk ik _O- :+

450 is een sterk blokje , zelfde onderblok als 550/650.

Maar ze kunnen natuurlijk stuk gaan, lees maar een stukje terug
Falco Bas z'n 450, daar brak bijv een klepveer spontaan .

Onderdelen zijn gewoon te krijgen
 
Ene is zogezegd speciaal voor offroad en andere voor racers maar ze hebben hebben wel zelfde specs en codes...
Zal mss wel iets verschil in zitten ik heb zelf crosspower en goede ervaring mee ik koop niets anders meer :N
Hiervoor paar jaar motul 300v gebruikt met men 650 ook niet slecht en iets goedkoper maar de motorex is echt wel nog iets beter vooral slijtage aan koppelingsplaten merk ik verschil slijtage aan cilinder is gwn niet te meten/zien na 230uur motorex :P

5 sept gaan we weer naar Spa, zin /tijd ??
 
Zin :Y
tijd :N
De husaberg staat alweer een paar weken stil laatste weken erg veel werken meestal 6/7 lange dagen komt er niet meer van...
Heb ook nog een circuitmotor waar ik dit jaar al 1x mee heb gereden :')
En als ik verlof vraag krijg ik het niet altijd...
Zal volgend jaar wel beter zijn denk/hoop ik :P

5 Sept wordt een andere datum :X
Er zijn dan races op francorchamps, helaas hebben ze die niet
op de kalender gezet [belgen _O- ]

Ga je aan het eind van het jaar nog op Mettet rijden ???
Kun je al je verdiende centjes opmaken *O* *O*
 
mettet wil ik wel doen ja en zaterdag moet lukken (al heb ik de laatste 4 zaterdagen nu ook nog gewerkt :') )
Zal een mooie maand worden (voor men bankrekening dan :P )
Heb al een paar data verlof aangevraagd maar of ik ze krijg dat is bang afwachten :+
 
Hmm, beetje stil hier...

Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald, mijn husaberg 450 van 2012
IMG_1942.jpg


Die middag ook gelijk een rondje gereden, wat een topding!

Ik ben nu aan het kijken of ik er een ander uitlaat demper op ga zetten, weten jullie of dempers van een andere motor (bijvoorbeeld KTM) op past? (Dan heb ik in de 2e-hands markt wat meer kans om iets te vinden)?
 
proficiat ktm demper zal wel passen alleen ophangbeugel zal wel anders zijn wss
vandaag de plaat indienen ik zal alleen nog maar op circuit rijden dit jaar 7 sept clastres en erna een paar keer mettet als het deze winter terug open gaat sm parcours :)



 
Terug
Bovenaan Onderaan