Het grote Husaberg topic 2

heb ook nog een vraag, ben nu bezig met olie en filter verversen en gelijk maar kleppen stellen.

het viel op dat er wat metaal splinters op de magneet zaten en wat in het grof filter, tot hoeverre kan dit kwaad of is het gebruikelijk slijtage.

Tevens viel me op dat de carter ontluchting niet meer op de luchtfilter zit maar met een slang naar achter en daar een schuim stuk op, begreep dat dit meer gebeurd en dat dit ook geen kwaad kon? vind het er nogal slordig uitzien namelijk, kan er gewoon weer een slang terug op de luchtfiterkast?

Wat slijpsel is normaal.

Schuimstuk wordt gedaan omdat ze soms olie door de filterbak heen naar binnen willen zuigen. Vooral als je de dubbele kop ontluchting erop hebt.
Degene die het dichts aan de inlaat kant zit wordt vaak af gedopt.
 
Wat slijpsel is normaal.

Schuimstuk wordt gedaan omdat ze soms olie door de filterbak heen naar binnen willen zuigen. Vooral als je de dubbele kop ontluchting erop hebt.
Degene die het dichts aan de inlaat kant zit wordt vaak af gedopt.

oke kijk aan, dacht wel de een beetje slijtage (gewoon) was.

Het dacht ik 1 ontluchting, zal nog eens kijken en eens een fototje posten ander hier. eerst maar eens kijken hoe ik de kleppen moet stellen, toch net wat anders dan een 4cil met shims.
 
Veel makkelijker dan shims.

Wel de 1/6e draai methode gebruiken en niet met voelermaatjes gaan kutten, dan krijg je valse metingen.
 
Veel makkelijker dan shims.

Wel de 1/6e draai methode gebruiken en niet met voelermaatjes gaan kutten, dan krijg je valse metingen.

begreep zoiets ja uit vorige posts. de moer dus 1platte kant 1/6 deel terug draaien na aanleggen op klepsteel, zoiets was het. :P
 
Laatst bewerkt:
aanleggen, dan de schroef 1/6e terug draaien, en dan borgen toch? :+
 
ik gebruik altijd loctite, de groene kan dat ook niet?

zal ik ze anders maar vast lassen.



:+
 
Laatst bewerkt:
Veel makkelijker dan shims.

Wel de 1/6e draai methode gebruiken en niet met voelermaatjes gaan kutten, dan krijg je valse metingen.

Ik doe de 1/8 methode.
Stelbout is M6 met een spoed van 1mm.
1:6=0,166 mm en eigenlijk te los.
1:8=0,12 mm en zit meer in de buurt van de specs.
Maar idd. beter als klooien met voelermaatjes.
 
heb de 1/6 methode gedaan, maar pfff wat een werk je kan bijna nergens bij met gewoon gereedschap, dan moet je de stelbout vast houden met een (korte) schroeverdraaier en dan met een ringsleutel de moer weer aandraaien en er is al zoveel ruimte :') , maar het is gelukt ze zijn gesteld.

Wat me opviel was dat er en soort van grijs stof in de rotor lag en dat de stator een beetje verroest is, dus alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet, die carterontluchting ben ik niet zo fan van hoe dat nu is gedaan, de slang is ook helemaal zacht enzo, ik denk dat ik deze weer terug zet op het lucht- filterhuis, dat moet toch gewoon gaan?

full
 
heb de 1/6 methode gedaan, maar pfff wat een werk je kan bijna nergens bij met gewoon gereedschap, dan moet je de stelbout vast houden met een (korte) schroeverdraaier en dan met een ringsleutel de moer weer aandraaien en er is al zoveel ruimte :') , maar het is gelukt ze zijn gesteld.

Wat me opviel was dat er en soort van grijs stof in de rotor lag en dat de stator een beetje verroest is, dus alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet, die carterontluchting ben ik niet zo fan van hoe dat nu is gedaan, de slang is ook helemaal zacht enzo, ik denk dat ik deze weer terug zet op het lucht- filterhuis, dat moet toch gewoon gaan?

[afbeelding]

Zelf haal ik de radiator er ff af, dat is zo gebeurd en dan kun je er iets makkelijker bij.
Voor het stellen gebruik ik een lang bitje , en dubbele ring sleutel 10/11 omdat
die iets verspringt, dan valt hij net boven de kleppendeksel .

Als je dit nr besteld 150 152-01, dan krijg je een rubber mof met een smalle en een brede
kant die tussen je kop en het frame past
150 242-01 kun je er in stoppen , of een stuk spons
 
Op de vorige pagina.

Dat zijn allemaal 04+ fotos.
Daarom mis je ook die ophangpunten etc. dat zit daar allemaal anders
 
Die rotor heeft z'n beste tijd wel gehad, je ziet de magneetlaag zitten .
Daar ga je ellende mee krijgen, storing en als je pech hebt gaat je
sem stator ontsteking ook naar de knoppen en die is vrij prijzig
 
Ik doe de 1/8 methode.
Stelbout is M6 met een spoed van 1mm.
1:6=0,166 mm en eigenlijk te los.
1:8=0,12 mm en zit meer in de buurt van de specs.
Maar idd. beter als klooien met voelermaatjes.

Volgens mij is het een hele fijne schroefdraad geen 1mm
en is 1/6 precies goed en 1/8 te strak ,
Maar das mijn bescheiden mening O-)
 
Zelf haal ik de radiator er ff af, dat is zo gebeurd en dan kun je er iets makkelijker bij.
Voor het stellen gebruik ik een lang bitje , en dubbele ring sleutel 10/11 omdat
die iets verspringt, dan valt hij net boven de kleppendeksel .

Als je dit nr besteld 150 152-01, dan krijg je een rubber mof met een smalle en een brede
kant die tussen je kop en het frame past
150 242-01 kun je er in stoppen , of een stuk spons

ja zat er aan te denk om de radiator er af te halen, maar dan moest al de vloeistof er weer uit enzo, denk probeer het eens zo, dubbele ring sleutel |( natuurlijk :z die had ik ook kunnen pakken.

zal eens kijken voor die oil trap ziet er ook wel beter uit dan zo losse slang.
 
Die rotor heeft z'n beste tijd wel gehad, je ziet de magneetlaag zitten .
Daar ga je ellende mee krijgen, storing en als je pech hebt gaat je
sem stator ontsteking ook naar de knoppen en die is vrij prijzig


mmmm nieuwe rotor/vliegwiel dus zeg jij. eens kijken wat die nu weer kosten :')
 
Laatst bewerkt:
Die rotor heeft z'n beste tijd wel gehad, je ziet de magneetlaag zitten .
Daar ga je ellende mee krijgen, storing en als je pech hebt gaat je
sem stator ontsteking ook naar de knoppen en die is vrij prijzig

Zo zien al mijn sem vliegwielen eruit.

Gaat prima.
Gewoon goed schoon houden vanaf nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan