Racen op een R6 2006 en nieuwer deel 2

een bougie stuk of de spannings- draad (12 V) naar de douche in je airbox. zelfde gehad op mettet.

bougi in cillinder 3 stuk.

je kan hem even starten en kijken of een uitlaat bocht koud (kouder) blijft.

ik ben benieuwt !

groetjes en suc6
 
Laatst bewerkt:
een bougie stuk of de spannings- draad (12 V) naar de douche in je airbox. zelfde gehad op mettet.

bougi in cillinder 3 stuk.

je kan hem even starten en kijken of een uitlaat bocht koud (kouder) blijft.

ik ben benieuwt !

groetjes en suc6

Heb tot nu te de bougies gecontroleerd, deze vonken gewoon prima, zijn ook zo goed als nieuw. Coils doorgemeten die waren ook prima.

Zal vanmiddag eens kijken naar de spanningsdraad., bedoel je die van de secundaire injectors?
 
Heren,
welke koppelingsplaten en veren raden jullie aan in de R6?
Na 9 jaar word het toch eens tijd deze wat op de frissen ;)
 
Hallo allen,

Ik ben Joy en wil na vorig jaar 2x op het circuit te rijden dit jaar meer dagen doen. Rijd een Yamaha R6 2006. Heb er nu een andere kuipenset op gezet die ik gebruikt heb gekocht. Vandaag bougie,filters en olie vervangen en de remblokken voor en achter en de ketting met tandwielen.

Hebben jullie nog tips/tricks




full
 
Hallo allen,

Ik ben Joy en wil na vorig jaar 2x op het circuit te rijden dit jaar meer dagen doen. Rijd een Yamaha R6 2006. Heb er nu een andere kuipenset op gezet die ik gebruikt heb gekocht. Vandaag bougie,filters en olie vervangen en de remblokken voor en achter en de ketting met tandwielen.

Hebben jullie nog tips/tricks




[afbeelding]

ik denk dat die beter rijd met een tank erop ;)
maar mooi ding! tip: alleen investeren in vering, dat is het belangrijkste
 
Hallo allen,

Ik ben Joy en wil na vorig jaar 2x op het circuit te rijden dit jaar meer dagen doen. Rijd een Yamaha R6 2006. Heb er nu een andere kuipenset op gezet die ik gebruikt heb gekocht. Vandaag bougie,filters en olie vervangen en de remblokken voor en achter en de ketting met tandwielen.

Hebben jullie nog tips/tricks




[afbeelding]

Welkom! Voor veel kilometers maken en daarna kijken waar je tegen aan loopt oplossen en weer van voor af aan beginnen met de cycles. Vering aanpassen is opzich niet direct nodig afhankelijk van je rondetijden en rijstijl.
 
Ik gebruik YEC platen in combinatie met de originele veren op advies van Ahnendorp.


Waarom de originele veren ipv de YEC veren?

Is er nog een speciale monteer volgorde voor de YEC platen? De originele zijn 3 verschillende types die in een bepaalde volgorde moeten maar alle YEC platen lijken gelijk te zijn?
YEC platen gewoon monteren met het paarse merkteken richting de markering op de korf?
 
Heeft iemand wel eens gereden met verwijderde dynamo? :?
Die is nu namelijk niet aangesloten. En ja...waarom dan niet verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,
(...)
Hebben jullie nog tips/tricks

[afbeelding]
Zag ik die kuipen nu alweer op Facebook te koop aangeboden worden?



Kan iemand mij misschien vertellen wat de hart-op-hart-afstand van de uitlaatbouten zijn? Ik heb vermoedelijk nog een aantal Uitlaatflenzen liggen.
Edit: Ik stik bijna in het intussen verzamelde stof. Niemand die even 2 minuten voor mij heeft om dit op te meten?
 
Laatst bewerkt:
Herkent er iemand het volgende probleem ('09).

Eergisteren heb ik een hele dag zonder problemen gereden, maar gisterenmorgen uit het niets kreeg ik het volgende probleem (motor heeft wel heel de nacht buiten gestaan onder een tent en maandag in de gietende regen zitten rijden).

Wanneer de motor koud is, en ik schakel naar eerste, valt de motor stil alsof hij in 5e staat ofzo. Als ik wat gas geef, valt hij niet stil, maar het achterwiel draait volledig mee en kan deze niet tegenhouden met mijn hand met de koppelingshendel ingetrokken.

Als ik rij, begint de koppeling te slippen als ik gas geef.

Dit lijken me 2 tegenstrijdige symptomen. Afwel is de koppeling sticky, ofwel is hij slippend. Dus de problemen zijn niet weg te regelen met de kabel te stellen.

Ik heb wel, eerder dit jaar met een te strakke kabel gereden, dus ik kan me inbeelden dat de platen nu op zijn, maar dat verklaart het grijpen op lage toeren niet.
 
Herkent er iemand het volgende probleem ('09).

Eergisteren heb ik een hele dag zonder problemen gereden, maar gisterenmorgen uit het niets kreeg ik het volgende probleem (motor heeft wel heel de nacht buiten gestaan onder een tent en maandag in de gietende regen zitten rijden).

Wanneer de motor koud is, en ik schakel naar eerste, valt de motor stil alsof hij in 5e staat ofzo. Als ik wat gas geef, valt hij niet stil, maar het achterwiel draait volledig mee en kan deze niet tegenhouden met mijn hand met de koppelingshendel ingetrokken.

Als ik rij, begint de koppeling te slippen als ik gas geef.

Dit lijken me 2 tegenstrijdige symptomen. Afwel is de koppeling sticky, ofwel is hij slippend. Dus de problemen zijn niet weg te regelen met de kabel te stellen.

Ik heb wel, eerder dit jaar met een te strakke kabel gereden, dus ik kan me inbeelden dat de platen nu op zijn, maar dat verklaart het grijpen op lage toeren niet.

Ik zou een Yamaha-monteur bellen.
 
Herkent er iemand het volgende probleem ('09).

Eergisteren heb ik een hele dag zonder problemen gereden, maar gisterenmorgen uit het niets kreeg ik het volgende probleem (motor heeft wel heel de nacht buiten gestaan onder een tent en maandag in de gietende regen zitten rijden).

Wanneer de motor koud is, en ik schakel naar eerste, valt de motor stil alsof hij in 5e staat ofzo. Als ik wat gas geef, valt hij niet stil, maar het achterwiel draait volledig mee en kan deze niet tegenhouden met mijn hand met de koppelingshendel ingetrokken.

Als ik rij, begint de koppeling te slippen als ik gas geef.

Dit lijken me 2 tegenstrijdige symptomen. Afwel is de koppeling sticky, ofwel is hij slippend. Dus de problemen zijn niet weg te regelen met de kabel te stellen.

Ik heb wel, eerder dit jaar met een te strakke kabel gereden, dus ik kan me inbeelden dat de platen nu op zijn, maar dat verklaart het grijpen op lage toeren niet.

En met een warme motor?
 
Dan slaat hij niet af, maar de koppeling grijpt nog steeds met de hendel ingestrokken.

Ik zou toch even de koppeling open trekken, zoveel werk is het niet en dan zie je hopelijk meteen wat er mis is.
Het is vreemd dat het na een nacht stilstaan 'ineens' mis is.
 
Er lijkt geen abnormale slijtage te zijn. Enkel de veren die een 0.1mm te kort zijn.
Alleen zou de slatijge die ik zie, het slippen kunnen verklaren, niet andersom.

Sowieso maar eens het hele pakket vervangen, want dat slippen moet er ook uit.
 
Er lijkt geen abnormale slijtage te zijn. Enkel de veren die een 0.1mm te kort zijn.
Alleen zou de slatijge die ik zie, het slippen kunnen verklaren, niet andersom.

Sowieso maar eens het hele pakket vervangen, want dat slippen moet er ook uit.

Even olie verversen en nogmaals proberen? Misschien door de vele regen en vochtige tent wat water in de olie?

Had er veren inzitten die nog een stuk korter waren maar nooit problemen gehad. kwam er pas achter toen ik van de winter alles open haalde om eea te controleren.
Veren waren te kort, gladde platen verbrand en frictie platen te dun. En toch functioneerde de koppeling ok, alleen erg hakerig bij terug schakelen.
 
iemand nog een luchtinlaat rechts liggen voor een R6 2006, het luchtinlaat deel dat aan de rechterkuip word bevestigd!
over de prijs komen we er wel uit, stuur maar een PB!
 
Heb een R6 van 2008 met YEC ECU en de hele rotzooi.
Nu wil ik graag de YEC ECU uitlezen.
Waar is ergens de software te krijgen? Of is dit aan een key gekoppeld?
 
Zoek ook nog twee zijkapjes voor de 2008+ tank.
Wel zonder schade. Die van mij hebben wat krasjes :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan