yamaha xs250 1977 vastgelopen

de beun

Rookie
19 jun 2013
10
0
gisteren is mijn pas gereviseerde xs250 vastgelopen.
ik hoorde eerst een ratel uit het blok en een paar tellen later blokkeerde het achterwiel,
ik direkt de koppeling in en als ik wat vertraagd was liet ik die los en kon ik terug even rijden maar zeer traag, het ging niet vooruit.
na 500m is hij terug vastgelopen.
als hij koud is start hij nog wel, er komt ook witte rook uit de carter ventilatie.
heeft iemand een idee wat het kan zijn? ik heb er 5 keer met gereden en toen was er niks aan de hand.
 
gisteren is mijn pas gereviseerde xs250 vastgelopen.
ik hoorde eerst een ratel uit het blok en een paar tellen later blokkeerde het achterwiel,
ik direkt de koppeling in en als ik wat vertraagd was liet ik die los en kon ik terug even rijden maar zeer traag, het ging niet vooruit.
na 500m is hij terug vastgelopen.

Je had hierna waarschijnlijk beter kunnen stoppen ipv nog een eindje door rijden. -O-

Lijkt me dat de revisie overnieuw kan gebeuren. Heb je de vorige revisie zelf gedaan?
 
gisteren is mijn pas gereviseerde xs250 vastgelopen.
ik hoorde eerst een ratel uit het blok en een paar tellen later blokkeerde het achterwiel,
ik direkt de koppeling in en als ik wat vertraagd was liet ik die los en kon ik terug even rijden maar zeer traag, het ging niet vooruit.
na 500m is hij terug vastgelopen.
als hij koud is start hij nog wel, er komt ook witte rook uit de carter ventilatie.
heeft iemand een idee wat het kan zijn? ik heb er 5 keer met gereden en toen was er niks aan de hand.


Niet slim om daarna door te rijden.
 
I'm with bananeman :)

goed voor mekaar buur, die xs'en zijn veel te leuk om te verkl*ten. Een 650 blok krijg je niet eens in een xs500 volgens mij.. moet je ook niet willen is het niet op gebouwd, dan gaan er gekke dingen gebeuren zoals het krom trekken van je frame omdat je motor te sterk is
 
de onderste zuigerveer was in 2 stukken, dat verklaarde ook waarom die olie verbrande in de linker cillinder, het klote is alleen dat er een stuk zuigerveer in min blok is gevallen
 
Terug
Bovenaan Onderaan