Kawasaki Z750B Caferacer

Hoi Jaap,

Ik zat te denken aan de dynamo van het model uit 78 en 79 de KZ750-B3/B4.
Daar is de dynamo al een stuk minder complex.
Maar ik heb voor de B1-B2 al een gecombineerde regulator/rectifier gekocht. dus ik denk toch dat ik voor het eerste type dynamo ga.
 
Op zich is het laadsysteem van de B1 prima en niet complexer dan een autodynamo.
Maar door een kapotte accu of slechte verbindingen cq. Draadbreuken raakt de boel overbelast en gaat het stuk.
 
Ik vraag dat omdat de kruktap waarop de rotor zit van de modellen van na 81 of 82 anders is. Ik ben hierbij de mist ingegaan met het kopen van een krukas voor mijn LTD uit 1983. Ik heb ook voor mijn 1978 een gecombineerde regelaar maar het spul laad nog niet terwijl de spoelen en de veld wikkelingen goed zijn. Dus maar weer meten en studeren.
 
Ondertussen dus bezig met de elektra:
Unknown4.jpg
 
Dat ziet er al weer fraai uit Vincent. Ga je nu beginnen met opbouwen of moet je nog veel onderdelen maken?

Moet uiteindelijk nog wat dingetjes lassen en fabriceren. het een en ander afwerken. En dus het blok opbouwen.
Dan uiteindelijk uitlaatjes erop en dan is het ongeveer wel gereed geloof ik.

Heb nog ergens een lijstje staan. Maar die moet ik maar weer eens opzoeken
 
ik zou dat witte lekker achterwege laten vincent :X

Ik zal er nog eens even over nadenken Ronaldt!

Vandaag nog even verder geweest aan de bedrading. Zit er nu eigenlijk helemaal goed in. alleen moet de stuurschakelaar nog een keertje gemonteerd worden en de bobines aangesloten.
En nog even goed omwikkeld worden. De meeste draden zijn weg gewerkt in de zijbuizen. Dus je ziet bijna niets als de tank en het zadeltje erop zitten.

WP_20160331_002.jpg

Aangesloten tellertje: met waarschuwingslicht waar nu rood (olie) en blauw (remvloeistof) lampjes branden

Ook de garage maar eens opgeruimd en er mogen een aantal dingen weg:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/412410/Schuuropruiming-nieuw-en-oud-spul-1.html
 
En ik ben weer aan het mieren neuken.
Ik had natuurlijk de voorvork door de kroonplaat heen laten steken.
Maar ook dat vind ik eigenlijk geen porem omdat de lijn dan wel heel hoog wordt.
Ik wil uiteindelijk dus de voorvork met 30mm inkorten.

Alvast even gephotoshopt:
unnamed-8.jpg

unnamed-8%2Bcopy.jpg
 
En ik ben weer aan het mieren neuken.
Ik had natuurlijk de voorvork door de kroonplaat heen laten steken.
Maar ook dat vind ik eigenlijk geen porem omdat de lijn dan wel heel hoog wordt.
Ik wil uiteindelijk dus de voorvork met 30mm inkorten.

:^

Wordt wel een heel gaaf ding zeg!

P.S.
+1 voor het laten staan van die pot white wall verf.
+1 voor het niet plaatsen van de nummerplaat op de sjopperlocatie.
 
en aangezien je bij heel veel dingen al hebt lopen mierenneuken (anders was je allang klaar maar werd hij half niet zo gaaf) zou ik het hier ook zeker blijven doen. :Y
 
Ik zou er eerst mee gaan rijden voordat je de vork inkort.Als blijkt dat ie toch wat onderuit moet,ben je de sjaak :)
 
Zit nu een beetje na te denken over zoiets voor het kenteken:

Schermafbeelding%2B2016-04-02%2Bom%2B14.38.09.jpg

Schermafbeelding%2B2016-04-02%2Bom%2B14.39.44.jpg

Schermafbeelding%2B2016-04-02%2Bom%2B14.38.092.jpg


Dus dat de kentekenplaat meebeweegt tijdens het veren waardoor hij niet door de band geraakt wordt.
Maar wel netjes aan de achterkant gemonteerd kan worden.

Misschien met een kabeltje ofzo. Lijkt me wat makkelijker!
Maar is zoiets toegestaan?
 
Laatst bewerkt:
Officieel moet het ten alle tijden zichtbaar zijn, onder een maximale hoek van 30 graden...
Echter zal bij controle altijd statisch gekeken worden. Dwz; zonder rijder rechtopstaand.
Als zij de constructie niet kennen, zal er geen haan naar kraaien.

Ben heel benieuwd of je hier mee verder gaat, leuke uitdaging!
 
Het zou natuurlijk gezien kunnen worden als een manier om je kenteken weg te kunnen klappen..... Maar dat zou je natuurlijk nooit doen.......

Ik ben wel geïnteresseerd in het systeem }) :+
 
Het zou natuurlijk gezien kunnen worden als een manier om je kenteken weg te kunnen klappen..... Maar dat zou je natuurlijk nooit doen.......

Ik ben wel geïnteresseerd in het systeem }) :+

Als je kunt aantonen dat het puur mechanisch is en bevoordeeld alleen bewogen wordt door je achterbrug denk ik dat je je er misschien nog wel onder uit kunt lullen. Als je iets met servo's gaat doen ben je denk ik wel fout bezig :9

En daarbij ben ik iemand die zich in het verkeer aardig aan de regeltjes houdt.
Wel heerlijk als je natuurlijk extra gas geeft bij een flitspaal en je kenteken dan net niet meer goed zichtbaar is.
Maar dat risico ga ik sowieso niet nemen!
 
Maar weer wat dingetjes besteld uit engeland:

bougiedoppen en gevlochten gekleurd snoer
champion-bougiedop_1.jpg

GPLGCBRBYF7-GS.jpg


En uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt om dat TIG-apparaat te kopen.
Nu nog een gasfles. zit te twijfelen tussen een 10L of een 20L fles
 
Laatst bewerkt:
Hoi Vincent,ik heb er ook pas één aangeschaft. Een Giant met gelijk en wisselstroom.
Mijn CO2 apparaat heb ik verkocht, teweinig ruimte in mijn schuurtje.
Last super maar wel lastig. Heb de nodige meters al gemaakt met het lassen van de koelribben op de cilinder.
Volgens mij heb ik een 10 liter (huur)fles.
 
Zit nu een beetje na te denken over zoiets voor het kenteken:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus dat de kentekenplaat meebeweegt tijdens het veren waardoor hij niet door de band geraakt wordt.
Maar wel netjes aan de achterkant gemonteerd kan worden.

Misschien met een kabeltje ofzo. Lijkt me wat makkelijker!
Maar is zoiets toegestaan?

Er zijn ook motoren die de kenteken plaat op de achterbrug hebben gemonteerd. De hoek van de achterbrug veranderd ook wanneer deze in veert. De kentekenplaat mag blijkbaar dus van hoek veranderen tijdens het rijden maar, ik verwacht niet dat de hoek buiten de wettelijke bepalingen mag komen.

HELLING
3.1. De achterste kentekenplaat:
3.1.1. moet loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig;
3.1.2. mag een helling van ten hoogste 30º ten opzichte van de verticaal hebben wanneer het voertuig niet beladen is, indien de van het kentekenvoorziene zijde naar boven gekeerd is;
3.1.3. mag een helling van ten hoogste 15º ten opzichte van de verticaal hebben wanneer het voertuig niet beladen is, indien de van het kentekenvoorziene zijde naar beneden gekeerd is.

bron: http://members.home.nl/tvleent/nl_1993L0094_do_001.pdf

Maar ik denk dat jouw constructie ook een stuk makkelijker kan. Gewoon je kenteken plaat schranieren met een veertje en onder op je kentekenplaat een wieltje/lager op je band laten rusten. Normaal druk de band met 100 á 150kg op het afvalt, dus een wieltje of lager heeft geen negatief effect, zolang deze maar meedraaid.

PS. wordt een leuke motor en 'the devil is in the details'
 
Laatst bewerkt:
Hoi Vincent,ik heb er ook pas één aangeschaft. Een Giant met gelijk en wisselstroom.
Mijn CO2 apparaat heb ik verkocht, teweinig ruimte in mijn schuurtje.
Last super maar wel lastig. Heb de nodige meters al gemaakt met het lassen van de koelribben op de cilinder.
Volgens mij heb ik een 10 liter (huur)fles.

Dick, ik ook!
Het is deze geworden, inclusief gaspedaal: http://www.lasexpert.nl/TIG220P

Ik wil ook gewoon voor een fles gaan die in het ruilsysteem terecht komt.
20L is qua aanschaf duurder, maar voor een vulling van een 10L fles betaal je +/- 6 euro per liter, bij een 20L fles is dat +/- 4 euro.

Op den duur is het dan natuurlijk wel voordeliger.

Er zijn ook motoren die de kenteken plaat op de achterbrug hebben gemonteerd. De hoek van de achterbrug veranderd ook wanneer deze in veert. De kentekenplaat mag blijkbaar dus van hoek veranderen tijdens het rijden maar, ik verwacht niet dat de hoek buiten de wettelijke bepalingen mag komen.

Maar ik denk dat jouw constructie ook een stuk makkelijker kan. Gewoon je kenteken plaat schranieren met een veertje en onder op je kentekenplaat een wieltje/lager op je band laten rusten. Normaal druk de band met 100 á 150kg op het afvalt, dus een wieltje of lager heeft geen negatief effect, zolang deze maar meedraaid.

PS. wordt een leuke motor en 'the devil is in the details'

Op de achterbrug komt hij bij mij niet denk ik. ik heb erover nagedacht. Maar denk toch dat ik dat niets vind.
Wieltje is misschien nog wel een makkelijkere oplossing ja. Ik ben er nogsteeds over aan het nadenken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan