Kawasaki Z750B Caferacer

Aan het blok te zien is het een SRC (uitlaatgasrecirculatie op kleppendeksel en linker zijdeksel)uit 82-84,ik wil hem wel overnemen voor 250 euro.
Ik wil eigenlijk geen projecten meer doen,ik heb altijd teveel haast en kost veel tijd.
En als ik klaar ben,begint het toch weer te kriebelen.
 
Ja,onderdelen worden schaars voor de twins.
Lagerschalen bv. Heb ik nergens te koop gezien.
Als je nog meer blokken weet voor een redelijke prijs?
Balansasketting is ook niet meer te koop,ook niet in Amerika.
 
Ja,onderdelen worden schaars voor de twins.
Lagerschalen bv. Heb ik nergens te koop gezien.
Als je nog meer blokken weet voor een redelijke prijs?
Balansasketting is ook niet meer te koop,ook niet in Amerika.

Bij deze miste de carbs, de koppakking en de dynamo voor €70 kunnen overnemen.
Maar heb natuurlijk ook nog mijn rijdende 750 twin. Dus handig wat reserve te hebben.

Als ik binnenkort weer wat voorbij zie komen hoor je dat!
 
Leuk prijsje,ik kon er een kopen bij Nol Bikker voor 400euro,lag al 20jaar in het schap enhijhad geen idee in wat voor staat hij was.
 
Ene Mathijs uit Enschede heeft er nog een op Marktplaats staan voor €95,-. Kweetniet of 't wat is.
 
Laatst bewerkt:
Laten we maar zeggen dat ik t blok wel t hardst nodig heb:
1618568_808422265838366_955500456_n.jpg

1010101_808422372505022_453338320_n.jpg

261766_808422552505004_875199948_n.jpg

1888665_808422625838330_550998702_n.jpg

1662627_808422715838321_1905821090_n.jpg

1622268_808422755838317_1819894720_n.jpg
 
Geen idee, de vorige eigenaar had het blok dus opnieuw opgebouwd, maar waarschijnlijk met een hamer, beitel en verkeerde bouten etc!

De start motor koppeling is vastgepopnageld op foto2.. Volgens mij zitten die normaal vast met imbusboutjes o.i.d.

Ben in ieder geval blij dat ik morgen dat blok op kan halen.

Nog nooit een blok helemaal open gehad. Maar met dit huidige blok zal toch niet veel goed zijn!
 
Ach, die vorige eigenaar was zoiezo al vaag bezig met zijn verbouwing dus mooi dat je het nu goed op kan lossen!
 
Ja,gezien de foto's kun je wel een ander blok gebruiken.
Dan heb ik eigenlijk weinig te klagen,op axiale speling van de krukas en de balansaskettingspanner na was alles in goede conditie en binnen de tolleranties.
 
Vandaag dus dat andere blok opgehaald.
Niet helemaal compleet (dynamo en contactpuntjes missen) en ook wat andere minpunten:
  • afgebroken koelribben
  • afgebroken olie vuldop
  • lelijk uitgeboorde gaatjes van de startmotor bevestiging
  • en nog een klein afgebrokkeld stukje

We gaan dus uiteindelijk proberen om van deze 2 blokken 1 net compleet blok te maken.

1779814_809057529108173_265177310_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee, wat is dat gespoten blok op de achtergrond? Is dat je originele? Zonde dat je alsnog die puntjes aan moet pakken;(

Ik heb helaas vandaag een boutje af laten breken aan de onderkant bij de carterpan :( Geen idee of dat uit te boren is of netjes op te lossen ;(
 
Laatst bewerkt:
Jawel,prima uit te boren.als je maar in het midden van het stalen boutje blijft.
Daarna inbussleutel erin tikken,flink kruipolie erbij of en verwarmen,daarna voorzichtig los draaien.
Succes.
 
Die op de echte werkbank stond was inderdaad de originele.

Mark hoe is dat boutje afgebroken? Met los of vastdraaien? En spuit er ook nog even flink wd40 bij dan. Als je gaat boren eerst even met een hamer en iets van een kraspen ofzo een deukje in het midden slaan. Dan hoeft je boortje niet te zoeken.

Goede tip Dick!
Dan weet ik dat ik dat in ieder geval niet moet doen.
Verder is opzich veel mogelijk toch?
 
Met losdraaien!

Ik zal binnenkort eens een klein boortje halen, een deukje erin staan en aan het boren beginnen! (hiep hoi ;( )
 
Als je las mogelijkheden hebt, kun je er een boutje/moer op lassen. Je hebt dan weer grip en door de hitte laat hij dan meestal wel los. Die afgebroken koelribben zou je kunnen repareren met Lumiweld ofzo. Wel veel werk om netjes te krijgen daarna.
 
Ja,verder lagers bij de krukas houden,zuigers bij de cilinders(ivm.overmaten,slijtage proces)verder kun je alles wel uitwisselen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan