Motor pakt niet op na een bepaald snelheid

Xegano

MF'er
8 apr 2013
208
28
Heerlen
Hallo MFers,

Ik heb pas geleden een motor ongeluk gehad en mijn motor had er best zware schade onder. Het gaat om een ZZR 600.

Ondertussen heb ik hem weer helemaal in orde heb alle beschadigde onderdelen vervangen maar ik heb na 5-10 minuutjes rijden gemerkt dat toen ik tot ongeveer de 80 op trok dat hij stotterde en niet sneller wilde gaan. Sterker nog hij ging steeds wat langzamer.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik merk bij het opstarten niks aan het geluid het klinkt zoals het altijd geklinkt heeft. Ik heb ook niks van motor of koppelingsbak ofzo vervangen.

Wat ik wel heb vervangen zijn o.a. :
- Remschijven
- Voorremhevel
- Schetsplaat
- Linker luchtbox

Voor de rest waren het alleen kappen, kilometer, koplamp en dat soort dingen.
 
Ja maar de nieuwe luchtfilterbox rechts dat ik had besteld was precies hetzelfde als de vorige maar er zat geen gat in voor een extra luchtfilterbox dat erop kwam. Ik dacht dat dat niet zo erg zou zijn het was een besloten doos dat erop gemonteerd werd.

Kan dit een probleem zijn?
 
Er zit gewoon een luchtfilterbox in en het lucht kan er wel gewoon door. Maar ik heb wel gemerkt dat er een kabel is dat van voren naar de koppeling onder gaat, en daar zit een gat in. Ik weet niet of dit pas gebeurd is nadat ik een keer ermee heb gereden of bij het ongeluk. Maar toen ik hem nu opstartte kwam er wel rook uit. De kabel komt van een plaats van voren waarbij ook een deksel zit zodat je het kunt bijvullen.

Ik dacht dat het de koelvloeistof kon zijn maar die zit zo ver ik weet onder de zadel. En wanneer ik hem meteen had uitgezet en weer opnieuw opgestart, kwam er geen rook meer van daar terwijl die niet leeg is.

Ik heb niet uitgeprobeerd of het probleem er nog steeds is.
 
ZZR600 heeft ram-air toch? Lijkt alsof je vlotterbakbeluchting niet werkt, vooral omdat het vanaf een bepaalde snelheid is, een collega met een ZX6R had precies hetzelfde nadat hij de kuip eraf had gehad en wat spullen vergeten was te monteren.
 
Wat is de vlotterbak beluchting precies? Zit die toevallig met een kabel vast aan de koppelingsbak? Want in die kabel heb ik een gat ontdekt.

En sorry voor de stomme vragen ik heb pas begin dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Ik weet niet veel over de onderhoud van motoren en heb daarom ook besloten om er zelf aan te sleutelen in plaats van te laten maken zodat ik er meer over zou leren.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de vlotterbak beluchting precies? Zit die toevallig met een kabel vast aan de koppelingsbak? Want in die kabel heb ik een gat ontdekt.

En sorry voor de stomme vragen ik heb pas begin dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Ik weet niet veel over de onderhoud van motoren en heb daarom ook besloten om er zelf aan te sleutelen in plaats van te laten maken zodat ik er meer over zou leren.
Misschien eerst een WPHB (werkplaatshanddoek) ergens downloaden. Werkt een stuk makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan