Motorlift van zonnescherm motor

Mess

Die hard MF'er
14 mei 2011
383
4
Aalsmeer
Hello iedereen!

Ik wilde even met trots laten zien wat ik geknutseld heb van een oude zonnescherm motor. ;)

motorlift%20(1).jpg


motorlift%20(4).jpg


motorlift%20(6).jpg


motorlift%20(7).jpg


motorlift%20(8).jpg


motorlift%20(10).jpg


motorlift%20(11).jpg



Let niet op het snoer waar m'n motor aan hangt, ik had even geen spanbanden bij de hand.
Maar het werkt top!

Bekijk hier het filmpje!!
https://www.youtube.com/watch?v=oCjhMOQpLUo&feature=youtu.be



Ik heb het op deze manier gedaan:

Polispasto4.jpg


De Katrollen kunnen tot 1000 kg aan.
De Karabijn haken kunnen tot 450 kg aan.
Het staaldraad kan tot 1200 kg aan.


De zwakste schakel zijn de pluggen.
Ik heb 7 jaar ervaring met deze pluggen, en is beton is de uittrekwaarde zowizo minimaal 250 kg per stuk. Ik geloof hier wel in. Ook zijn de haken schuin geboord.
 
Laatst bewerkt:
Karabijnhaken wel fatsoenlijke voor het klimmen? Die nep dingen kunnen namelijk echt niks hebben. Verder de touwtjes ook ff doorgerekend? (wat voor materiaal is het?)
 
Oja, misschien leuk om te weten:

De Katrollen kunnen tot 1000 kg aan.
De Karabijn haken kunnen tot 450 kg aan.
Het staaldraad kan tot 1200 kg aan.


De zwakste schakel zijn de pluggen ja.
Ik heb 7 jaar ervaring met deze pluggen, en is beton is de uittrekwaarde zowizo minimaal 250 kg per stuk. Ik geloof hier wel in. Ook zijn de haken schuin geboord.
 
net als de elektra installatie :+ :+



Maar goed, wil ts z'n topic niet verneuken, maar heb eigenlijk maar 1 vraag..... waarom zo? Balhoofdbokje/assteunen is toch veel makkelijker, sneller en er hangt niets in de weg

Ik heb dit al een tijdje in gedachte en had nu een oud zonnescherm over.
Ook omdat ik dit leuk vond om te maken.
En omdat je met een balhoofd-bok niet je balhoofd eruit kan halen ;)
 
Laatst bewerkt:
In plaats van 2 pluggen 2 stukken hoeklijn met elk 4 pluggen, en harpsluitingen in plaats van karabijnhaken, gaatje in de hoeklijn boren en daar een harpsluiting doorheen.
wordt het een stuk degelijker van, maar als je er zelf maar vertrouwen in hebt zal het wel goedkomen, wel een leuk idee!
 
In plaats van 2 pluggen 2 stukken hoeklijn met elk 4 pluggen, en harpsluitingen in plaats van karabijnhaken, gaatje in de hoeklijn boren en daar een harpsluiting doorheen.
wordt het een stuk degelijker van, maar als je er zelf maar vertrouwen in hebt zal het wel goedkomen, wel een leuk idee!

Da's nog beter idd!

Thx voor de tip!
 
Tuurlijk, waar een wil is, is een weg. Maar heb je ooit aan een fiets gesleuteld die instabiel hangt....bij iedere aktie die je uitvoert begint ie te schommelen, en echt (neerwaartse) kracht durf je eigenlijk ook niet te zetten. Ik heb het zo ook wel eens gedaan en persoonlijk vondt ik het niet fijn sleutelen. Handig is het wel...om b.v. een houten of metalen bok te fabrieken die je nu heel makkelijk onder je fiets kan schuiven.
Ach, zo ben ik ook altijd aan het prutsen om met weinig (lees goedkope) middelen zelf iets te fabrieken...heerlijk toch....een eigen knutselhok!

Succes in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan