GSXR K6 600 oliefilter draadeind/banjobout vast zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Capamike

MF veteraan
23 jun 2011
1.197
0
Zandvoort
Beste mede MF-ers,

Lang verhaal kort:
Ik heb een Suzuki Gsxr k6 600
Toen ik mijn oliefilter ging verwisselen is bij het losdraaien van het oliefilter het gehele buisje met aan 2 zijden schroefdraad losgekomen. Ik heb hiervoor meteen een nieuwe besteld bij Bruggeman Nieuw-Vennep aangezien de oude niet meer jofel leek, voor het nieuw bestelde onderdeel zie foto:

b621.jpg


De kant met rode locktite moet in het blok vastgedraaid worden, op de andere kant draait men het oliefilter.

Hoe kan ik in godsnaam dat buisje fatsoenlijk vastdraaien in mijn blok zonder dat ik het schroefdraad sloop? Bruggeman had niets liggen qua moeren/gereedschap om dit te doen.


Mijn initieele plan was om 2 moertjes te draaien op het fijne schroefdraad en dit zo in het blok te draaien. Echter kan ik NERGENS 2 moertjes vinden welke de juiste maat + schroefdraad hebben (Fijn metrisch schroefdraad).
Ik ben flink wat winkels afgeweest in haarlem en omstreken (Schous technische groothandel bijvoorbeeld) en ik heb bij Motoport Hillegom al aan de lijn gehangen. Heb tot nog toe geen passende oplossing gevonden

Ik hoop dat jullie een passende oplossing hebben voor mij!
Ik sta voor alle ideëen open aangezien ik 1 juli naar de eifel zou moeten vertrekken.
Alvast bedankt, vriendelijke groeten CapaMike
 
Laatst bewerkt:
Kan daar niet echt iets niet jofel aan zien :/ of ligt dat aan de foto?

Verder zou ik het inderdaad gewoon vastdraaien met je nieuwe oliefilter, het moet sowieso niet al te vastgedraaid worden in je zachte blok.


M'n manier van typen breekt me op hier _O-

Dit is het nieuw bestelde onderdeel.. Vandaar dat die er wel jofel uit ziet
 
Als je een stel oude oliefilters kan scoren moet je toch wel iets kunnen fabrieken in de trant van de 2 moeren om dat ding er in te draaien?? een K&N filter heeft vaak zon 16mm zeskant op t uiteinde voor het loshalen, als je er zo 1 kan scoren en een gewone moet er met wat prutsen toch wel wat lukken?? scheelt wel als je een beetje werkplaats hebt met wat gereedschap... Staat er verder niks in het handboek hier over??
 
Als de schroefdraad in je warmtewisselaar nog goed is kan je hem gewoon met de hand erin draaien, daarna zorgt de loctite er wel voor dat hij vast zit.

Misschien kan je nog met een circliptang vanaf de binnenkant wat kracht zetten
 
Handboek ff snel doorgebladerd, word niets over gesproken.. :')

Ik zou dan denken om dat draadbusje op de filterzijde deels in te tapen met teflontape zodat t filter niet 'aan' kan zitten tegen het blok, en dan er in draaien en meer als handvast zetten. Beetje eng alleen dat het draad misschien verrot gaat, maar ik denk dat het het wel kan hebben. Laatst bij een thundercat een filter los moeten halen met een verlengstuk op van de ratel.. :') iemand dacht kennelijk dat het filter zomaar los zou stuiteren..
 
Zit er geen binnen zeskant in?


:^

Bij BMW ook wel eens aan de hand gehad. Daar zat idd een binnenzeskant op. Wel goed het draad in het blok schoonmaken en ontvetten, en een dag laten zitten voor je er kracht op gaat zetten (lees: oliefilter erop schroeft), anders ligt hij de volgende keer er weer af.

Trouwens ook een keer iemand gehad die (wederom BMW, maar zelfde draad gok ik) zijn filter er scheef op had gedraaid. Toen is er wel een snijmoer ergens vandaan getoverd, dus een moer zou er ook moeten zijn.
 
je schroeft hem gewoon met de hand in je blok zover als je hem erin krijgt, daarna zet je je oliefilter erop, na de rand te hebben ingesmeerd met wat olie , recht erop, daarna draai je, met de hand, je oliefilter weer aan zover als je hem krijgt gedraaid.

Dan plaats je de oliefiltersleutel erop en geeft hem een 1/4 e slag en dan is hij dicht klaar.
Je zult merken dat loslopen er niet bij is, maar dat die krengen er alleen maar vaster op gaan zitten.
De rode pasta in de draad zorg er ook voor dat dit gedeelte zo vast als een huis gaat zitten in je aluminium blokkie .

succes
 
Het is gelukt!

Lijkt sterk op de oplossing van RoyalClub!
Hebben het onderdeel tot de helft ingetapet, precies tot het middendeel.
Vervolgens met de hand zover als mogelijk ingedraaid, en met de tang nog een paar kleine slagen gegeven. Schroefdraad en alles is perfect gebleven, onderdeel zit perfect.
Oliefilter draaide er moeiteloos op, randje was ingesmeerd met olie, en heb het geheel handvast gezet.

Zeer vriendelijk bedankt voor de hulp en Tips!

Edit: kleine toevoeging, er zat helaas geen binnenzeskant in!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan