BMW F650 '94 startmotor draait, motor niet

eg

Die hard MF'er
4 aug 2005
306
0
Beste mede motorfappers

Ik heb een F650 en die heeft het altijd perfect gedaan.

Nu heb ik een klein probleem ermee, met de hete weer van een paar dagen terug een paar uur lang rondgereden, ik wil een stoep oprijden, geef te weinig gas, motor slaat af.

Opeens start de motor niet meer, je hoort de startmotor draaien, maar de motor blijft stil. Je hoort geen rare geluiden alleen dat de startmotor snel draait en de tandwielen van de motor net niet kan aandrijven oid.

Ik had gelezen dat een oliewissel icm filter + oil flush kan helpen, omdat dan veel vuil in het blok weggespoeld word en die starter dan niet meer kan blijven hangen oid? Ik heb gelezen dat bij 1 iemand dat heeft geholpen, of is dit technisch niet mogelijk?

Heb de motor overigens niet meer gestart daarna, heb hem in de tuin weggezet en daarna niet meer aangeraakt. Ik ben ook bang dat ik meer sloop als ik hem blijf doorstarten zo.

Wie weet raad?

Oh ja, wat ik zowiezo ga doen is het ding aan de accu hulp (je weet wel zo een groot ding wat je aan de auto accu kan aansluiten wanneer die auto accu leeg is) aansluiten, en proberen zo te starten misschien is de accu slecht oid. Dan sluit ik dat zowiezo uit.

En uiteraard effe aanduwen, misschien dat die starter weer "terug op zijn positie" ofzo.
 
Laatst bewerkt:
idd startkoppeling.
zit achter de rotor van de dynamo.
en ander merk olie wil soms wel eens helpen.
soms zijn de bouten los gegaan waar de startkoppeling mee op de rotor geschroefd zit.
 
Laatst bewerkt:
Stel ik haal de deksel eraf en niets zit los oid, kan dan een oliewissel helpen?

Overigens, wat kan ik liever doen, 10w40, 15w40 of 20w40? Ik wil er de hele jaar door mee rijden...?
 
Laatst bewerkt:
Oh ja ik wil graag hierop reageren zodat jullie weten wat de oplossing was:

Ik heb 15w40 minerale motorfiets olie gekocht, olie filter gewisseld en de motor startte daarna altijd zonder te aarzelen...

Voor diegenen met startproblemen, ALTIJD eerst olie wisselen want dat is echt veel goedkoper.
 
Oh ja ik wil graag hierop reageren zodat jullie weten wat de oplossing was:

Ik heb 15w40 minerale motorfiets olie gekocht, olie filter gewisseld en de motor startte daarna altijd zonder te aarzelen...

Voor diegenen met startproblemen, ALTIJD eerst olie wisselen want dat is echt veel goedkoper.

Dit vind ik een beetje heel kort door de bocht.
Maar in sommige gevallen zou het misschien wel kunnen helpen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan