Yamaha Diversion 900 '97 Carburateur lekt

Daan77

Rookie
22 jun 2013
9
0
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een hele mooie Diversion 900. Rijdt goed en ziet er goed uit, maar.....er lekt benzine uit de carburateur.

Wat zou dit kunnen zijn en misschien nog wel belangrijker, hoe kan ik dit oplossen of is er iemand die samen met mij hier eens naar zou willen kijken (omgeving Amersfoort)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Daan
 
Een niet sluitende vlotternaald inderdaad, de boel uit elkaar halen en goed bekijken. Heeft zo'n ding ook 4 carburateurs? Uit welk pijpje lekt ie? Dan weet je naar welke carbs je goed moet kijken.

Heb het ook gehad. Bij mij lekte ie langs de bus waar de vlotternaald invalt. Nieuwe o-ring op 't busje en 't was weer goed.

11ieq01.jpg


16lbac2.jpg


3465285.jpg
 
Laatst bewerkt:
Fantastisch Duke!

Helder verhaal. Zijn idd 4 carbs, heb je daarna de carbs nog moeten synchroniseren?
Kan je nog iets zeggen over de kosten?

Grtz,
Daan
 
Fantastisch Duke!

Helder verhaal. Zijn idd 4 carbs, heb je daarna de carbs nog moeten synchroniseren?
Kan je nog iets zeggen over de kosten?

Grtz,
Daan

Als de boel los is geweest zal je waarschijnlijk wel moeten synchroniseren, maar dat kan eigenlijk sowieso geen kwaad.

Kwa kosten, tsja dat ligt er aan. Ik heb op ebay en op www.cmsnl.com een aantal onderdelen besteld. Ik heb de carb's helemaal aangepakt (ultrasoon reinigen, nieuwe vlotternaalden, een profactory carb kit er in, alle pakkingen en o-ringen vervangen etc etc) dus dat was vrij duur, maar als je alleen een o-ringetje moet vervangen dan valt het wel mee.

Ik zou eerst de carbs uit elkaar slopen en goed de o-ringen, pakkingen en vlotternaalden bekijken en a.d.h.d. onderdelen bestellen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan