BMW F 800 GS 2011 in een ander frame bouwen

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Ik wil graag een BMW F 800 GS bouwjaar 2011 gebruiken om in een ander frame te bouwen.

Nu is mijn vraag: kan ik zonder de orginele cockpit en contactslot dit motorblok starten/draaiend krijgen?

Ik heb al meer van deze projecten gehad en een keer veel uitzoekwerk gehad met een gsxr 750 k6 blok, omdat ik het orginele contactslot niet had. Er moest namelijk een bepaalde weerstand tussen bepaalde contacten zitten.

Alvast bedank.
 
van een 2011 is wel de cockpit en de startonderbreker gekoppeld aan de cdi.
Als je nl. deze vervangt,of je bent een sleutel kwijt, moet hij bij de BMW DEALER aan de testkast gekoppeld worden met je cdi
 
Je kan ook een andere motoraansturing gebruiken.

Het is trouwens motormanagement, geen CDI.

Dus hebben we het over een ECU. Of in de termen van BMW; DME (digitale motorsteuergerat) of BMS(-K) (BMW Motormanagement System).

Maar indien je de originele ECU wil gebruiken, is het noodzakelijk dat je daarbij de sleutel gebruikt die hierbij hoort. Contactslot kan je weglaten, dat is alleen een doorverbinding van 2 draden. Wel heb je natuurlijk de ringantenne nodig die over het contactslot geen geschoven zit om de sleutel voor het starten te lezen.

Als alternatief voor de ringantenne kan je ook iets als dit gebruiken en dit kastje netjes wegwerken. Dan moet je alleen een knopje maken om contact-aan te simuleren.

Hou er rekening mee dat het dashboard werkt met datacommunicatie (alles gaat over 2 draden), en je dus, wil je dashboardinfo hebben, je een aftermarket dashboard moet gebruiken die voorzien is van een data-interface, of het originele dashboard.

Dus, nodig:

ECU
Sleutel (Dus nee, geen sloten)
Optioneel: Dashboard.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan