Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack66

MF veteraan
Donateur
9 nov 2008
2.456
572
Alkmaar
Deel 9 al weer, ik grijp even terug op de eerste kilometers met mijn nieuwe Ténéré: na 50 kilometer ging alles al ondersteboven!

full


Interessante links

MF: Ténéré deel 1
MF: Ténéré deel 2
MF: Ténéré deel 3
MF: Ténéré deel 4
MF: Ténéré deel 5
MF: Ténéré deel 6
MF: Ténéré deel 7
MF: Ténéré deel 8

MF: Marokko - een populaire bestemming bij Tenere-rijders
Yamaha-site: XT660Z Ténéré: The legend is back

~~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~
XT660X Deel 9; Best of ALL worlds
Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10
Het Super Tenere 1200 topic
Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán
Ténéré treffen Zwitserland 2013 - 30 years 1 spirit: Tenere Experience Tours

Technische tips
  1. Stekker spanningsregelaar en foutcodes: link
  2. Kentekenplaat: meerdere mensen hebben hun kentekenplaat al verloren. De plaat trilt uit de plastic houder. Zet hem vast met een bout + moer tegen het trillen en het verliezen.
  3. Breather: de breather van de 2008-modellen werkt niet goed. Het slangetje onderaan het blok loopt dan vol en vervuilt uiteindelijk het luchtfilter. Vanaf 2009 is dit opgelost met een andere breather, bij 2008-modellen is dit een aanpassing onder garantie.
  4. Balhoofdlagers: Yamaha is erg zuinig met vet bij de balhoofdlagers.
  5. Achterbrug: ook hier is Yamaha erg zuinig met vet in de lagers. Als je toch bezig bent met het vervangen van de ketting zou je het linksysteem eens goed kunnen controleren.
  6. Rubberen transmissiedempers (=cush drive rubbers) in achterwiel krijgen door slijtage te veel speling, oplossing met stukjes binnenband: link
    Filmpjes:
  7. Banden: deel 2 start met een heel mooi bandenoverzicht link
  8. Tegen turbulentie: de WindKam: 2008 Yamaha XT660Z Tenere
  9. How-to van SV_Patrick voor het uploaden van foto's naar MF (via ImageShack): how_to (docx-bestand)
  10. Dubbele lagers in de tandwieldrager van het achterwiel zouden wel eens het probleem van snelle slijtage van ketting en transmissiedempers kunnen oplossen. Salami legt het uit met foto's: MF-link
  11. Koop een inbus (of imbus) sleutel 14. Die heb je nodig om je voorwiel eruit te halen (de gemiddelde bouwmarkt heeft 14 niet, kijk bij een echte gereedschaphandel). Pijpsleutel 11 schijnt ook te passen.
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook weer bij ;)
Vandaag, onder garantie, de kanarie uit de achterbrug laten halen.
Hij piepte als een vogeltje als de achterkant ook maar het minste bewoog. Alles los gehaald en weer goed in het vet gezet. De lagers van de brug stonden dus zo goed als droog. Probleem weer opgelost *D
full

Meteen maar even getest of alles goed zat :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook weer..........
Ik ga in augustus naar Hongarije, was al aan het uitzoeken voor spullen en kleding daar......... scheelt de helft met hier.......
 
Hee, een vers topic *O*
We zijn d'r weer bij :Y












misschien moet ik ook eens een fotootje regelen :$
 
Present. *D

Hee, een vers topic *O*
We zijn d'r weer bij :Y












misschien moet ik ook eens een fotootje regelen :$

Jij niet alleen, ik kom niet verder dan deze uit 'den ouden doos.'

_DSC0087-BorderMaker.jpg




Een best ritje, met voldoende bergpassen. *O*
Naamloos.jpg
 
Laatst bewerkt:
Anders kochten we wel massaal een Vespa ... :+


Alhoewel, het zijn hier int centrum de "internationale Vespa dagen" . Ik zag er te vrijdag van de autosnelweg komen. Volledig uitgedoste Vespa, kerel erop met een jas met groot logo: " VESPA CLUB KOSOVO"

Daarmee kun je precies ook een eindje reizen... :/
 
Laatst bewerkt:
Het valt nu wel op: Ténéristen reizen graag. :+

Zeker, heb ik ook al regelmatig gedaan; Spanje/Portugal, Frankrijk, en een keer naar Marmaris in Turkije.
Alleen heeft m'n vaste toermaatje een paar jaar geleden z'n motor verkocht en sinds dien is het een stuk minder geworden ;(
Alhoewel ik er nu wat vaker voor korte tripjes op uit ga, oa. met Ruud naar Schotland etc.
MAAR, er gloort weer hoop... m'n zus heeft al een paar jaar haar motorrijbewijs en deed er weinig mee. Maar nu heeft ze een motortje gekocht om ermee te gaan woon-werken, en als klap op de vuurpijl vroeg ze laatst of ik nog wel eens plannen had voor een ritje richting zuid Europa *O*
Heh, daar wordt je toch blij van 8-)
 
Nog wel gereden vandaag, maar de regen kwam met bakken tegelijk naar beneden.
Motor rijd steeds beter. Ook DNA stage 3 filter bevalt erg goed. Motor is lekker soepel en gaat vlot door de toeren.
Geen foto gemaakt deze keer vanwege de nattigheid.
greets from brabant
 
Zeker, heb ik ook al regelmatig gedaan; Spanje/Portugal, Frankrijk, en een keer naar Marmaris in Turkije.
Alleen heeft m'n vaste toermaatje een paar jaar geleden z'n motor verkocht en sinds dien is het een stuk minder geworden ;(
Alhoewel ik er nu wat vaker voor korte tripjes op uit ga, oa. met Ruud naar Schotland etc.
MAAR, er gloort weer hoop... m'n zus heeft al een paar jaar haar motorrijbewijs en deed er weinig mee. Maar nu heeft ze een motortje gekocht om ermee te gaan woon-werken, en als klap op de vuurpijl vroeg ze laatst of ik nog wel eens plannen had voor een ritje richting zuid Europa *O*
Heh, daar wordt je toch blij van 8-)

Klinkt bekend; van mijn vaste groepje is ook niet veel meer over. -O-
Eentje heeft zelfs haar motor verkocht om vervolgens in een flat te gaan wonen. |(
 
Waar zouden we zijn zonder de..............Tenere, waarschijnlijk gewoon vaker thuis achter de geraniums :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan