schokken

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
wie kan mij helpen, mijn motor heeft twee dagen buiten gestaan met regen en vanmorgen reed ik er op in de regen en begon hij soms heel erg te haperen als ik het gas open draaide, toen ik ter plaatse was heeft hij twee uur droog gestaan onder een afdak, ben toen naar huis gereden zonder problemen de eerste 5 minuten schokte hij nog, daarna geen probleem meer. het is een kawasaki gpx 600r uit 1992
 
wie kan mij helpen, mijn motor heeft twee dagen buiten gestaan met regen en vanmorgen reed ik er op in de regen en begon hij soms heel erg te haperen als ik het gas open draaide, toen ik ter plaatse was heeft hij twee uur droog gestaan onder een afdak, ben toen naar huis gereden zonder problemen de eerste 5 minuten schokte hij nog, daarna geen probleem meer. het is een kawasaki gpx 600r uit 1992


Controleer eens de kabels van bobine naar bougies, als deze slecht zijn heeft vocht veel invloed.
 
De kabels controleren op vonk doorslag Gewoon 's avonds in het donker de motor starten en de bougiekabels besproeien met water uit een plantenspuit. Zie je blauwe vonkjes en/of hoor je knetteren dan slaan ze door.
Slaan ze door dan vervangen samen met de bougiedoppen.
 
het kan ook water in de carburateurs zijn.
een gpx600 heeft een verzonken tankdop en als de regenwater afvoer rondom de dop verstopt zit, dan komt er een beetje water in de tank wanneer je de dop opent.
 
aan de zijkanten op de cylinders (in het midden van de middelste "fake-koelvinnen") zitten gaatjes waarlangs het water dat tot bij de bougies geraakt weer kan weg lopen. waarschijnlijk zijn deze verstopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan