Advies mooie knipperlichten voor GSX-R 750 K1

liesbepje

Rookie
21 jun 2013
5
0
Hoi allemaal,

ik wil mijn originele enorme knipperlichten vervangen voor kleine knippers, maar loop vast ivm teveel keus en verdrink in de weerstanden en relais.

Ik denk voor aan opbouw kuipknipperlichten, die zijn er volgens mij alleen met LED te krijgen en vereisen daarom weerstanden om naar 21W om te zetten toch? Of zijn er ook kuipknipperlichten met 21W lampjes die een heldere/smoke lens hebben?

Achter wil ik kleine zwarte of carbonlook knippers met heldere of smoke lens, het liefst een beetje pijlvormig (passend bij het kontje), maar die kan ik met 21W lampjes alleen met oranje lens vinden (of is dit logisch?) Anders zijn er genoeg mooie LED knippers hiervoor te krijgen, maar dit moet ook een beetje passen bij de stijl van de kuipknipperlichten.
(En waarschijnlijk moet dan de taartschep er gelijk ook aan geloven en plaatsmaken voor een kleinere variant).

Tja, vrouwen! Die kunnen overal een probleem van maken :?

Wie heeft dit wiel al eerder uitgevonden en een goede tip voor mooie lichtjes en het inbouwen?

Alvast enorm bedankt voor het meedenken :}

Groetjes Liesbeth

Ter illustratie hierbij een foto van mijn motor in huidige staat:
full
 
Het knipperlichtrelais vervangen voor een variant met een vaste knipperfrequentie (LED knipperlichtrelais, 3e in de lijst. Even kijken of de originele aansluiting ook 7-polig is, zo niet even mailen) is de makkelijkste, mooiste en betrouwbaarste manier om LED knipperlichten geschikt te maken voor gebruik op jouw motor.

Wat betreft de vorm, tja, smaken verschillen. Tot nu toe gebruik ik bijna altijd deze (track77 of graffio) knipperlichten. Geeft zat licht. Maar het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

ik wil mijn originele enorme knipperlichten vervangen voor kleine knippers, maar loop vast ivm teveel keus en verdrink in de weerstanden en relais.

Ik denk voor aan opbouw kuipknipperlichten, die zijn er volgens mij alleen met LED te krijgen en vereisen daarom weerstanden om naar 21W om te zetten toch? Of zijn er ook kuipknipperlichten met 21W lampjes die een heldere/smoke lens hebben?

Achter wil ik kleine zwarte of carbonlook knippers met heldere of smoke lens, het liefst een beetje pijlvormig (passend bij het kontje), maar die kan ik met 21W lampjes alleen met oranje lens vinden (of is dit logisch?) Anders zijn er genoeg mooie LED knippers hiervoor te krijgen, maar dit moet ook een beetje passen bij de stijl van de kuipknipperlichten.
(En waarschijnlijk moet dan de taartschep er gelijk ook aan geloven en plaatsmaken voor een kleinere variant).

Tja, vrouwen! Die kunnen overal een probleem van maken :?

Wie heeft dit wiel al eerder uitgevonden en een goede tip voor mooie lichtjes en het inbouwen?

Alvast enorm bedankt voor het meedenken :}

Groetjes Liesbeth

Ter illustratie hierbij een foto van mijn motor in huidige staat:[afbeelding]

er zijn diverse topics over RAW's,


om het kort te houden.



als je de huidige knippers [RAW's] richtingaanwijzers, vervangt voor kleinere exemplaren zijn die lampjes lichter vaak en heb je een ander relais [belastingonafhankelijk] nodig anders gaan ze te snel knipperen. >> zijn 10watt 12volt.
dat komt doordat lichte lampjes minder stroom vragen maar het relais dat wel goed nodig heeft om correct te kunnen knipperen.
e.e.a is op te lossen met een belastingonafhankelijk relais. [da's het makkelijkst]



als je ze vervangt voor LED's [light emiting diode] dan moet je de schakeling ook aanpassen met belastingonafhankelijk relais.
en soms nog wat diodes knutselen met je RAWindicator op je dash.
 
ter info, knipperlichten moeten een minimale afstand (180mm tussen de beide binnenzijden het glas) uit elkaar zitten om je motor nog aan de rdw verkeersregels te laten voldoen.

voor de rest veel succes met zoeken en vinden :)
 
ter info, knipperlichten moeten een minimale afstand (180mm tussen de beide binnenzijden het glas) uit elkaar zitten om je motor nog aan de rdw verkeersregels te laten voldoen.

voor de rest veel succes met zoeken en vinden :)

Tja, ik moet de eerste agent nog tegenkomen die een meetlint bij zich heeft.

Verder is je kentekenplaat 21cm breed, en het lijkt me sterk dat de originele montagepunten dieper liggen dan de breedte van de kentekenplaat. Om over de voorkant maar niet te spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan