gele koplamp mag dat

er zijn ook nog zat auto's met gele verlichting,
soms zelfs zou ik menen een politie te zien, maar dichterbij gekomen is dat van dat leuke blauwe[gloed] uit de moderne koplampen.

maar serieus, franse auto's hadden vroeger bijna allemaal gele verlichting.

edit; het schijnt zelfs dat gele verlichting beter opvalt in het verkeer,
of dat echt zo is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
mag nog steeds, of geel of wit. :Y
die franse auto's van vroeger hadden dat.

geel is wat rustiger voor de ogen ipv wit of, die &^%# xenon...
heerlijk als je xenon zelf hebt op de bike, heel vervelend als tegenligger het heeft of iemand achter je op de snelweg. :')
 
Laatst bewerkt:
Dobrý den,

Rij nu al ruim 25 jaar met koekblikken en motoren met gele verlichting in
Nederland en de rest van Europa

full



Volgens de nederlandse wetgeving mag dit........ Veilig autorijden

Er is sprake van geweest om dit op europees niveau in 2007 te verbieden.
Naar mijn mening is dit er niet door gekomen.
Kan er in ieder geval niets meer over vinden.
Voertuig moet voldoen aan eisen in land van herkomst (Nederland dus).
Ik ben in 25 jaar in heel Europa nog nooit aangehouden op verlichting terwijl ik regelmatig politie ben tegengekomen en ook wel algemene controles heb gehad.
Verder weg in Europa krijg je wel vreemde blikken omdat het niet vaak voorkomt.
Omdat je bijna de enige bent in het verkeer met afwijkende kleur val je beter op is mijn ervaring.
Verder geeft het 's avonds en 's nachts voor mij in ieder geval een fijner lichtbeeld en reflecteerd het als een jekko op verkeersborden etc.

Gewoon doen dus!

Nashledanou! :W
 
ik heb ook jaren rondgereden met geel licht. Ik vond het altijd erg fijn. Ik zag er 's nachts echt een stuk beter mee. Vooral strepen langs de weg enzo. Vroeger had je van die gele H4 lampen van Philips. Het voordeel daarvan vond ik altijd dat je dan minder van je lichtopbrengst weg gaf ten opzichte van een geel afdek kapje. Die zie ik tegenwoordig nergens meer. Zijn die nog ergens verkrijgbaar?
 
Ik rij ook al 20 jaar met geel licht. Gewoon zo'n overzet kapje.
Om de verminderde lichtopbrengst te compenseren heb ik een 80/100 watt rally lamp gemonteerd.
Gaat super. Nog nooit problemen mee gehad en ik ben al zat keren staande gehouden door de politie voor andere overtredingen.
 
ik heb ook jaren rondgereden met geel licht. Ik vond het altijd erg fijn. Ik zag er 's nachts echt een stuk beter mee. Vooral strepen langs de weg enzo. Vroeger had je van die gele H4 lampen van Philips. Het voordeel daarvan vond ik altijd dat je dan minder van je lichtopbrengst weg gaf ten opzichte van een geel afdek kapje. Die zie ik tegenwoordig nergens meer. Zijn die nog ergens verkrijgbaar?

Frankrijk
 
ik heb ook jaren rondgereden met geel licht. Ik vond het altijd erg fijn. Ik zag er 's nachts echt een stuk beter mee. Vooral strepen langs de weg enzo. Vroeger had je van die gele H4 lampen van Philips. Het voordeel daarvan vond ik altijd dat je dan minder van je lichtopbrengst weg gaf ten opzichte van een geel afdek kapje. Die zie ik tegenwoordig nergens meer. Zijn die nog ergens verkrijgbaar?

H4 gold waren dat, worden helaas niet meer gemaakt. Heb er ergens in 2000 een stuk of 7 van gekocht en de laatste zit nu nog in de CBR van de vrouw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan