Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
De les gister (5de les) ging echt slecht B|
Ik heb echt m'n week niet en de ochtend begon met dat ik vegeten was dat mn fiets ergens anders stond dan bij mn huis. Dus rennen daar naar toe (kon m'n banaan niet eens op eten)racen naar de rij school. Vlug in de kleren gesprongen en toen op de motor. Kreeg ik hem niet gestart....vergeten de koppeling in te knijpen! |( |( |( |( Ik was zo embarrased.. toen naar de les site gereden. Ik was dood moe, honger...en voelde me dus een beetje bangerig. We moesten snelle slalom doen (die normaal wel goed gaat)..vertragings oefening en precisie stop. Niks ging lekker...Toen nam hij me achterop om te laten voelen hoe het ging. Ik was toen mn bangig gevoel wel kwijt en ging het een pietsje beter. Maar zo goed als het vorige week ging zo slecht ging het gister. De komende week maar goed slapen en er voor zorgen dat ik volgende week zaterdag weer helemaal fris en vrolijk ben.. -O- *O*
Wel verbazend dat je gemoeds toestand zo een invloed heeft op je rijden!!
 
En toch komt het elke keer weer goed.. in het begin ook slechte lessen gehad en zelfs in het eindzicht!
Maar de laatste paar lessen (ik hoop deze week en de les net voor t AVB) gewoon goed gaan.
Als je eenmaal alles onder de knie hebt dan gaat t een stuk beter. Is gewoon een kwestie van je motor vertrouwen en kennen.
 
En als je dan een jaartje rijdt, en veel kilometers hebt gemaakt, dan denk je "toen ik examen deed kon ik er eigenlijk nog niks van" :-)
Je leert het pas echt als je genoeg kilometers hebt gemaakt, bij de lessen en examens is het belangrijk dat je enig zelfvertrouwen hebt en dat je de basics goed doet. Ze moeten zien dat je de potentie hebt om op termijn een goede motorrijder te worden.
 
Gister een dubbelles (samen met iemand anders) gehad.
Afgelopen woensdag was ik alleen, en toen noemde mn instructeur de verrichtingen examenwaardig. Omdat we nog wat tijd hadden deden we nog even wegrijden uit het parkeervak, en ik voelde me echt een debieltje, want ineens lukte dat niet meer! (Wat me voorheen juist goed af ging.)

Gister dus weer les, waarbij we de oefeningen deden die ik net woensdag nog gedaan had (voor die ander wel weer nodig), dus maar gevraagd of ik dan zelf even mocht oefenen met het uitrijden uit parkeervak.
20m verderop dat zelf lekker rustig gedaan, en toen ineens kwam ik er achter dat de koppeling zover loslaten tot ie trekt en dan wegrijden een heel verschil maakt, dus ging het meteen weer super.
T zijn die kleine dingetjes die toch echt belangrijk zijn. Was dat vorige les gewoon vergeten.

Op de terugweg stuk snelweg gepakt, en toen was het toch jammer dat de meid waarmee ik dubbel een stuk beheerster rijdt (105) dan ik (je mocht er 120!). Zij reed voorop, helasch.

Goeie les, dit keer helemaal tevreden en blij dat het nu wel allemaal lukte.
 
Gister een dubbelles (samen met iemand anders) gehad.
Afgelopen woensdag was ik alleen, en toen noemde mn instructeur de verrichtingen examenwaardig. Omdat we nog wat tijd hadden deden we nog even wegrijden uit het parkeervak, en ik voelde me echt een debieltje, want ineens lukte dat niet meer! (Wat me voorheen juist goed af ging.)

Gister dus weer les, waarbij we de oefeningen deden die ik net woensdag nog gedaan had (voor die ander wel weer nodig), dus maar gevraagd of ik dan zelf even mocht oefenen met het uitrijden uit parkeervak.
20m verderop dat zelf lekker rustig gedaan, en toen ineens kwam ik er achter dat de koppeling zover loslaten tot ie trekt en dan wegrijden een heel verschil maakt, dus ging het meteen weer super.
T zijn die kleine dingetjes die toch echt belangrijk zijn. Was dat vorige les gewoon vergeten.

Op de terugweg stuk snelweg gepakt, en toen was het toch jammer dat de meid waarmee ik dubbel een stuk beheerster rijdt (105) dan ik (je mocht er 120!). Zij reed voorop, helasch.

Goeie les, dit keer helemaal tevreden en blij dat het nu wel allemaal lukte.

Dus.. Inhalen, initiatief tonen en laten zien hoe het wél moet :Y
 
Inhoudelijk een leuke les dus, had ik ook wel mee willen krijgen.. En hoe rijdt zo'n dikke allroad als je het vergelijkt met je lesmotor?


Ondanks dat mijn motor groter is, vind ik het een stuk makkelijker lessen dan op de lesmotor. Maar dat is veelal omdat ik zelf de rijhouding op een allroad prettiger vind.
Je zit lekker rechtop en met mijn korte armen :P zit ik dan al een stuk rustiger op de fiets.

De stuur uitslag is een stuk groter wat erg helpt in de achtjes en langzame slalom. Verder is de Varadero wat rustiger in het lage toerental ten op zichte van de GT125. Wat ook helpt met de langzame oefeningen.




Bfly schreef op 30 juni 2013 @ 13:21:

Op de terugweg stuk snelweg gepakt, en toen was het toch jammer dat de meid waarmee ik dubbel een stuk beheerster rijdt (105) dan ik (je mocht er 120!). Zij reed voorop, helasch.

Goeie les, dit keer helemaal tevreden en blij dat het nu wel allemaal lukte.


Toen ik voor mijn AVB ging, namen we de snelweg vanaf Haarlem naar Alkmaar.
Ik op de 125cc en de 2de op een ER6-N. hij reed ± 90/100 op de 120km/h weg en ik kroop steeds meer naar de 115 toe (GVD goed gevoel op een 125cc :+ ) en ik haalde hem ook gewoon in.. beste gevoel tot nu toe met rijles en onze instructeur maar lachen over de radio _O-
 
Laatst bewerkt:
Dus.. Inhalen, initiatief tonen en laten zien hoe het wél moet :Y

Ik weet niet of dat op prijs gesteld wordt... en ze (die meid die ook les had) was die les gevallen, ik wilde haar niet passeren oid...
Maar ga zeker volgende keer vragen of dat mag. De neiging was er sterk
 
Hallo, alweer toe aan de nieuwe. En zie dat Simon na 7 delen het voor gezien heeft gehouden. Toch bedankt voor de gedane moeite! En proficiat aan de nieuwe geslaagden!

Graag gedaan hoor :)

Maar is nu al tijdje geleden dat ik gelest heb, iemand anders kan het met de huidige regels etc. beter bijhouden denk ik :) Begin maandag (morgen dus) ook aan een nieuwe baan, dus waarschijnlijk ook wat minder tijd voor MF... Enne, niet alle 7 delen waren van mij ;)


Zag net een discussie over al dan niet het dragen van je eigen gear tijdens lessen... Let er wel op, als je je eigen gear pas draagt op je examen, dit misschien in je nadeel werkt, omdat er iets misschien toch niet helemaal lekker zit oid, en dat je van je concentratie afhoudt... ;)
 
Lijkt me juist logisch dat dat wel mag, je moet toch niet achter iemand aan hobbelen? Mijn instructeur zei altijd dat je moet rijden alsof je alleen rijd :Y
die van mij riep altijd je niet te laten rijden, maar zelf te rijden.
het is jouw rit, jij betaald er dik voor.
jij wil motorrijder zijn, moet je ook (op sommige momenten) laten zien dat je ballen hebt.
 
Ik kan me daarin wel vinden idd. Zonder dat ik er stil bij stond reed ik elke keer mijn eigen tempo, regelmatig trok ik weg bij de instructeur. Niet meer te zien in de spiegel. Natuurlijk wist hij heel goed waar ik was en was ie in no time weer bij mij, maar ik ga niet continue op hem letten.
 
Doe ik ook zeker. Als ik voorop mag sta ik verderop te wachten tot zij weer aansluiten, dus dat is dan ook oke...
Ik ga het eens met hem bespreken...
 
Doe ik ook zeker. Als ik voorop mag sta ik verderop te wachten tot zij weer aansluiten, dus dat is dan ook oke...
Ik ga het eens met hem bespreken...
of gewoon doen. toont wel dat je durft. maar dat moet je zelf bekijken, ik ken je instructeur niet uiteraard.

@thyrif
ik zag trouwens dat ik nu bij de lessers sta en de ex-lessers...
 
of gewoon doen. toont wel dat je durft. maar dat moet je zelf bekijken, ik ken je instructeur niet uiteraard.

@thyrif
ik zag trouwens dat ik nu bij de lessers sta en de ex-lessers...

Fixed.

Als je een beetje normaal doet mag je best af en toe inhalen. Zeker op de snelweg. Binnen de bebouwde kom zou ik dat niet doen, daar probeert je instructeur juist iedereen even voorop te laten rijden zodat hij/zij zelf moet kijken en rijden.
 
Fixed.

Als je een beetje normaal doet mag je best af en toe inhalen. Zeker op de snelweg. Binnen de bebouwde kom zou ik dat niet doen, daar probeert je instructeur juist iedereen even voorop te laten rijden zodat hij/zij zelf moet kijken en rijden.

Ik sta trouwens ook nog bij de lessers (en mijn AVB staat nog op de agenda, die mag al heel lang weg) --> mag nu ook naar de ex-lessers
 
Nou, jullie mogen lachen want ik ben met 1 fout teveel gezakt voor theorie |(
Woensdag voor de herkansing, moet goedkomen dit keer..

Ik zit nu op 9,5 uur lessen, alleen maar oefeningen op het terrein. Zoals sommigen van jullie wel weten uit het vorige deel van dit topic, gaat het bij mij niet echt lekker met lessen. Afgelopen les besloot de instructeur dan ook om even helemaal terug te gaan naar de basis, dus goede zithouding, goed tegenleunen in de bochten, krappe bochtjes proberen te maken en ONTSPANNEN. Dus ik steeds kleinere bochtjes nemen (pionnetje ging steeds verder naar binnen) en op den duur lukte het niet meer. Op dat moment zaten mijn zenuwen alweer in mijn keel en heb de motor stilgezet en eerst even een potje gejankt (ik ben een vrouw, dat helpt he). Aan de instructeur gevraagd of ze het nog wel ziet zitten met me, maar ze verzekerd me dat het allemaal wel goedkomt. We gaan nu proberen om van niveau 'overgrootmoeder' naar niveau 'oma' te komen _O-

Ik zie het nog even een paar lesjes aan, misschien anders toch maar een pauze inlassen en het later weer oppakken. Er moet natuurlijk wel een beetje vooruitgang in zitten..
 
Gewoon doorgaan met lessen, je kunt ook nog geen wonderen verwachten na 9,5 uur.
Iedereen heeft zijn of haar eigen tempo.. Komt wel goed. Als je een pauze in gaat lassen dan ga je uit angst misschien nooit meer rijden.. niet doen.
 
He dorie Saskia...
stomme vraag hoor, heb je al eens iets gepakt voor de zenuwen? iets van Bach of zo? Ik durfde de 8-tjes nooit te maken, zodra de bocht te krap werd voor mijn gevoel blokkeerde mijn zenuwen en ging het niet meer. Voor het examen had ik toen Bach gekocht en dat wilde ik sowieso eerst even proberen met een les voor het geval ik raar zou doen... Die les gingen mijn 8-tjes voor het eerst goed. Niet supergoed maar van miserabel naar ruim voldoende vond ik prima om verder op te bouwen...
 
Nou vandaag de 7e les gehad, AVB oefeningen.

Om een lang verhaal kort te maken, langzame slalom gaat 3 van de 4x fout, de rest lukt altijd wel, niet alles perfect maar het lukt. 8jes gaat iets moeilijker, vooral naar rechtsom wil ik nog wel eens mijn voetje uitsteken. Instructeur zegt dat ie het aandurft om het examen te doen donderdag. We gaan op het examen terrein, net voor het examen, nog eens de oefeningen waar ik moeite mee heb doen en dan is het examen om 08:15 in Zoetermeer en wij wonen in Amsterdam !!!! pfff.

Morgen dus beginnen met de AVD oefeningen. Het examen is de 26e, maar omdat ik naar buitenland moet heb ik alleen morgen en overmorgen tijd voor een les en 23, 24 en 25e. Als het nodig is dan plannen we wel wat lessen achter elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Nou, jullie mogen lachen want ik ben met 1 fout teveel gezakt voor theorie |(
Woensdag voor de herkansing, moet goedkomen dit keer..

Ik zit nu op 9,5 uur lessen, alleen maar oefeningen op het terrein. Zoals sommigen van jullie wel weten uit het vorige deel van dit topic, gaat het bij mij niet echt lekker met lessen. Afgelopen les besloot de instructeur dan ook om even helemaal terug te gaan naar de basis, dus goede zithouding, goed tegenleunen in de bochten, krappe bochtjes proberen te maken en ONTSPANNEN. Dus ik steeds kleinere bochtjes nemen (pionnetje ging steeds verder naar binnen) en op den duur lukte het niet meer. Op dat moment zaten mijn zenuwen alweer in mijn keel en heb de motor stilgezet en eerst even een potje gejankt (ik ben een vrouw, dat helpt he). Aan de instructeur gevraagd of ze het nog wel ziet zitten met me, maar ze verzekerd me dat het allemaal wel goedkomt. We gaan nu proberen om van niveau 'overgrootmoeder' naar niveau 'oma' te komen _O-

Ik zie het nog even een paar lesjes aan, misschien anders toch maar een pauze inlassen en het later weer oppakken. Er moet natuurlijk wel een beetje vooruitgang in zitten..
waarom zou er iemand moeten lachen :?

heel vervelend voor je dat het minder gaat bij je, terwijl je toch wel erg graag wilt.
maar nu stapje voor stapje kom je ook steeds verder, daar heb ik vertrouwen in!
 
Nou vandaag de 7e les gehad, AVB oefeningen.

Om een lang verhaal kort te maken, langzame slalom gaat 3 van de 4x fout, de rest lukt altijd wel, niet alles perfect maar het lukt. 8jes gaat iets moeilijker, vooral naar rechtsom wil ik nog wel eens mijn voetje uitsteken. Instructeur zegt dat ie het aandurft om het examen te doen donderdag. We gaan op het examen terrein, net voor het examen, nog eens de oefeningen waar ik moeite mee heb doen en dan is het examen om 08:15 in Zoetermeer en wij wonen in Amsterdam !!!! pfff.

Morgen dus beginnen met de AVD oefeningen. Het examen is de 26e, maar omdat ik naar buitenland moet heb ik alleen morgen en overmorgen tijd voor een les en 23, 24 en 25e. Als het nodig is dan plannen we wel wat lessen achter elkaar.

Zie het examen gewoon als oefenen.. (tenminste dat deed ik). op deze manier ben je er minder zenuwachtig voor en als je het haalt is het mooi meegenomen :), als het niet lukt volgende keer beter toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan