Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Les maar 1 of 2 uur in de week op de zaterdag, af en toe pak ik mijn eigen fiets en oefen ik op het parkeer terrein bij mij om de hoek.

Dus les ik 2 tot 3 uur in totaal.
Zit nu op 10 lesuren, had er 8 op zitten toen ik voor AVB ging.
Mocht van de instructeur al eerder maar kon niet ivb met de planning.
Ging allemaal goed..... tot ik last kreeg van de zenuwen bij mijn AVB :P
Volgende staat geplanned op 31 juli.
 
Les maar 1 of 2 uur in de week op de zaterdag, af en toe pak ik mijn eigen fiets en oefen ik op het parkeer terrein bij mij om de hoek.

Dus les ik 2 tot 3 uur in totaal.
Zit nu op 10 lesuren, had er 8 op zitten toen ik voor AVB ging.
Mocht van de instructeur al eerder maar kon niet ivb met de planning.
Ging allemaal goed..... tot ik last kreeg van de zenuwen bij mijn AVB :P
Volgende staat geplanned op 31 juli.

Zonde!

Goede tip (werkt echt): "het is geen examen maar gewoon een rondje oefenen" de examinator is gewoon je instructeur." :)
 
Net op de snelweg een busje bouwfuckers, die me niet in wilden laten voegen en expres naast me mee optrokken om te jennen. Opzich een leuke gelegenheid om eens te kijken wat die motor trekt, maar erg flauw, gezien het duidelijk te zien is aan mn hesje dat ik les heb...
Leerzaam lesje weer
 
Vandaag AVB gehad en gehaald. Viel allemaal best wel mee maar toch grappig dat je op het "moment supreme" toch wat schoonheidsfoutjes gaat maken.

Bijvoorbeeld de motor van het bok halen met beide handen aan het stuur, tijdens mijn lessen nooit gedaan maar nu in 1 keer wel. Advies: doe het rustig aan en neem de tijd.
 
Zonde!

Goede tip (werkt echt): "het is geen examen maar gewoon een rondje oefenen" de examinator is gewoon je instructeur." :)

Hou het in me achterhoofd. :Y

Vandaag AVB gehad en gehaald. Viel allemaal best wel mee maar toch grappig dat je op het "moment supreme" toch wat schoonheidsfoutjes gaat maken.

Bijvoorbeeld de motor van het bok halen met beide handen aan het stuur, tijdens mijn lessen nooit gedaan maar nu in 1 keer wel. Advies: doe het rustig aan en neem de tijd.


Gefeliciteerd *O* *O*
 
Dinsdag AVB, laat het jullie weten of ik slaag :p
Vandaag weer les gehad en alles ging weer goed... instructeur zei dat t gewoon goed moet komen!
Oh jee
 
Vandaag AVB gehad en gehaald. Viel allemaal best wel mee maar toch grappig dat je op het "moment supreme" toch wat schoonheidsfoutjes gaat maken.

Bijvoorbeeld de motor van het bok halen met beide handen aan het stuur, tijdens mijn lessen nooit gedaan maar nu in 1 keer wel. Advies: doe het rustig aan en neem de tijd.

Congrats!
 
Vandaag AVB gehad en gehaald. Viel allemaal best wel mee maar toch grappig dat je op het "moment supreme" toch wat schoonheidsfoutjes gaat maken.

Bijvoorbeeld de motor van het bok halen met beide handen aan het stuur, tijdens mijn lessen nooit gedaan maar nu in 1 keer wel. Advies: doe het rustig aan en neem de tijd.

Gefeliciteerd!! *O*

Welke oefeningen heb je allemaal moeten doen?

Morgen heb ik om 8:15 AVB in Zoetermeer. Dat betekent om 6:30 afspreken bij de rijschool in Amsterdam. -O-
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!! *O*

Welke oefeningen heb je allemaal moeten doen?

Morgen heb ik om 8:15 AVB in Zoetermeer. Dat betekent om 6:30 afspreken bij de rijschool in Amsterdam. -O-


Bedankt voor alle felicitaties :)

Mijn oefeningen waren:

- wegrijden parkeervak
- lopen met de motor, op de bok
- langzame slalom
- noodstop
- stopproef
- snelle slalom
- uitwijkoefening

Had geen voorkeur voor bepaalde oefeningen.
 
maar vraag me af hoe je de langzame oefeningen doet als je een uur lang 100/130 hebt gereden....
Die doe je dan een beetje vlot maar niet te vlot en met veel zelfvertrouwen. Hoe denk je dat ik moto gymkhana doe in Duitsland als ik daar vanaf de autobahn kom aanzeilen? Dat gaat net een tikje harder dan 130.
 
Bedankt voor alle felicitaties :)

Mijn oefeningen waren:

- wegrijden parkeervak
- lopen met de motor, op de bok
- langzame slalom
- noodstop
- stopproef
- snelle slalom
- uitwijkoefening

Had geen voorkeur voor bepaalde oefeningen.


Geen 8tjes dus...

De langzame slalom blijft maar niet lukken dus die hebben we ingecalculeerd als 'mag fout gaan'.
En het 8tje naar rechtoms wil wel eens mis gaan.. Verder gaat alles perfect. pfff zenuwachtig, ik wil ook slagen.... :r
 
Doe mij ook maar. foto met mijn lesmotor kan ik niet meer vinden. de gele is mijn 11kw '' er. Yamaha YZF R-125 volgende week donderdag AVD examen in Zwolle. zin in :)

 
Laatst bewerkt:
De langzame slalom blijft maar niet lukken dus die hebben we ingecalculeerd als 'mag fout gaan'.
En het 8tje naar rechtoms wil wel eens mis gaan.. Verder gaat alles perfect. pfff zenuwachtig, ik wil ook slagen.
..

Lukte bij mij ook steeds niet totdat de examinator tegen me zijn dat ik iets eerder moest beginnen met de slalom en toen deed ik hem wel goed. Bij mij was het dus steeds omdat ik de slalom te laat begon en dan kwam ik bij de derde of vierde pilon in de problemen.
Ik moest ook het achtje doen die lukte wel maar moest hem nog een keer doen omdat ik niet genoeg afschuinde.
 
Nou ben net terug uit Zoetermeer. Helaas gezakt voor mijn AVB.

Nu wil ik een aantal dingen eens bespreken hier en jullie mening horen.

Ten eerste begon de dag om half 7 bij de rijschool. Frans mijn instructeur vertelt mij dat ik effe 70€ moet dokken alvorens we naar Zoetermeer gaan voor het examen. (Dus boven op de 130€ AVB examen die ik al betaald heb). Dit is mij nooit verteld en ik had er dus helemaal niet op gerekend. Die 70€ komt mij dan ook heel slecht uit. Frans zegt als ik niet betaal, we om half 8 wegrijden uit Amsterdam.... terwijl mijn examen om 8:15 in Zoetermeer is. Ik reken uit dat we dat met de spits echt niet halen en kies eieren voor mijn geld en ga pinnen.

Vervolgens gaan we de spits in op de A4 richting Zoetermeer. Ik realiseer me dat mijn snelweg ervaring zich beperkt tot 10 minuten op de A10. In de spits met de (voor mij gruwelijke) wind bij Schiphol zit ik hem aardig te shaken en probeer zo snel mogelijk onder de knie te krijgen hoe je met zulke wind toch rustig op de motor kan blijven zitten. Zoals ik al eerder kleur heb bekend, vind ik dit best eng!

Verkrampt en met adrenaline tot in mijn keel komen we aan bij het examen terrein in Zoetermeer. Ik zit te malen over mijn bankrekening en zit te shaken van mijn snelweg ervaring. Eenmaal daar zie ik een andere cursist met instructeur aan de slag. De cursist doet alles soepeltjes en vol zelfvertrouwen. Ik herken mezelf dan ook totaal niet in hem. Alle oefeningen lukken me wel maar nooit echt in 1 keer meteen vlekkeloos.

Ook zie ik de instructeur echt praten en bespreken met de cursist. Hij springt zelfs op de motor met de cursist achterop om te laten voelen hoe een uitwijk oefening echt voelt. Mijn instructeur lacht hem uit maar ik begin me af te vragen waarom mijn instructeur bij al onze oefeningen niet veel meer zei dan "doe nog een keer" en "hou je motor schuin".

Ik doe de oefeningen voor het examen en eigenlijk lukt alles wel, maar wederom nooit in 1 keer. Altijd in een paar keer. Dat zelfvertrouwen mis ik wat ik bij de ander zag.

Tijdens het examen moest ik alle oefeningen 2 keer doen, de zenuwen, de irritatie om die 70€ en de adrenaline/schrik van de snelweg zit in mijn hoofd en armen. Het begon al met de reactie van de examinator dat ik mijn snelheid hoger moest hebben. 50km per uur voor de uitwijkoefening en de rem oefeningen. Mijn teller zegt heel duidelijk 50 a 55 km/ h maar blijkt toch niet snel genoeg te zijn.

Mijn zelfvertrouwen zakt tot op de bodem, en na de laatste oefeningen zou ook ik mezelf hebben laten zakken.

De verantwoordelijkheid voor het zakken ligt volkomen bij mij, maar toch vraag ik me af of een andere instructeur niet beter is voor mij. Die mijn zelfvertrouwen met mij opbouwt, die mij echt sturing geeft waar ik fouten maak en die feedback geeft ook na de les (deze zegt niet eens doei. Zodra we de school weer binnen komen lopen zegt ie gewoon niks, ook geen groet). Hij noemt zelfs alle CBR examinatoren "mislukt in de maatschappij", hij noemt álle cursisten "dom" en tijdens de lessen vult hij zo 15 minuten met verhaaltjes over hoe hij in Berlijn heeft gewerkt als ingenieur, hoe hij van zijn windows computer aan het verhuizen is naar zijn apple computer, hoe de regering er een potje van maakt etc.

Ik dacht altijd, joh Jaimie, laat hem lullen, focus je op je oefeningen. Maar vraag me toch af of ik niet beter bij een instructeur had kunnen zitten die alleen praat over wat ik moet doen, verbeteren en of goed doe.

Als klap op de vuurpijl belt Frans me net op (voicemail) en zegt of ik snel ff langs wil komen om nog een AVB examen te pinnen, want hij had er 1 gevonden op 23 juli.

-O-

www.hippe.nl
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste; Jammer, balen!

Tja, ff snel klinkt het alsof jij er geen vertrouwen in hebt... Bedenk het je even rustig., als je klaar bent met je teleurstelling, want dat is het toch. En beslis dan of je niet naar een andere rijschool moet! Ik had een leuke band met de instructeur. IK vind dat belangrijk, anderen niet. En dat 70 euro dokken snap ik niet helemaal. Zou daar wel even uitleg voor vragen...
 
Flink verhaal...geen positief verhaal helaas
Als het idd echt zo is dat die gast alleen maar zit te lullen of geen goede feedback geeft, is het misschien wel handig idd om naar een andere instructeur/rijschool te kijken...
Kost nu misschien wat extra tijd, maar als je straks aan het AVD begint is het toch wel handig als je een goede instructeur hebt
 
Dank je, Djeez.

De 70 euro was voor het ernaar toe rijden en de extra les ervoor. Ik dacht dat dat in die 130€ zat en of dat elke instructeur voor je examen je nog even wat oefeningen laat doen en tips geeft. Als het bij het examen aanvraag verteld was dan had ik er een keuze in kunnen maken, nu stond ik om half 7 met mijn mond vol tanden.
 
Heb je niet gevraagd of ie die €70 euro eens even wil specificeren? Zonder specificatie had ik gezegd mooi niet (is wel handig met rechten, dan laat je je niet zo snel een oor aannaaien :$ ).

Wel jammer dat je gezakt bent. Officieel mag je ook nog niet eens de weg op voordat je je AVB examen gehaald hebt. Vind persoonlijk dat je instructeur best veel lef heeft om je al meteen de snelweg op te sturen. Ik vond 50 km/h toen ik begon met de oefeningen ook eng. Het was voor je gevoel echt zo hard. Nu die snelheid gewend is, is het een makkie.
 
Dank je, Djeez.

De 70 euro was voor het ernaar toe rijden en de extra les ervoor. Ik dacht dat dat in die 130€ zat en of dat elke instructeur voor je examen je nog even wat oefeningen laat doen en tips geeft. Als het bij het examen aanvraag verteld was dan had ik er een keuze in kunnen maken, nu stond ik om half 7 met mijn mond vol tanden.
Sinds wanneer moet je voor het er na toe rijden betalen?
Als het nou echt een les is oke maar als ik jou was zou ik een ander rijinstructeur nemen die betere feedback geeft. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan