startproblemen Yamaha fzr400rr

kasperwind

Rookie
26 jun 2013
20
0
Lemele
Dag mensen,

Sinds een maandje start mijn fzr400rr zeer slecht. -O-
Ik kom net weer uit de eifel, en daar heb ik de motor de hele week aan moeten drukken B|

Hier een korte omschrijving van het probleem:
- de motor wil niet electrisch starten, maar wel d.m.v. aandrukken
- eerder maakte de motor bij het op het contact zetten van de motor een zoemgeluidje en een tikkend geluidje, ik heb gelezen dat dit het volgooien van de carburatuer is, dit tikgeluidje ontbreekt de laatste tijd bij mijn motor
- de motor start, eenmaal warm, zonder problemen
- als de motor loopt, loopt ze als een zonnetje

Ik hoop dat jullie het euvel d.m.v. mijn omschrijving kunnen ontdekken.
 
Dag mensen,

Sinds een maandje start mijn fzr400rr zeer slecht. -O-
Ik kom net weer uit de eifel, en daar heb ik de motor de hele week aan moeten drukken B|

Hier een korte omschrijving van het probleem:
- de motor wil niet electrisch starten, maar wel d.m.v. aandrukken
- eerder maakte de motor bij het op het contact zetten van de motor een zoemgeluidje en een tikkend geluidje, ik heb gelezen dat dit het volgooien van de carburatuer is, dit tikgeluidje ontbreekt de laatste tijd bij mijn motor
- de motor start, eenmaal warm, zonder problemen
- als de motor loopt, loopt ze als een zonnetje

Ik hoop dat jullie het euvel d.m.v. mijn omschrijving kunnen ontdekken.
Dat is/was de brandstofpomp als de carburateurs vol zijn hoor je de pomp niet.
 
Maar de brandstofpomp kan toch niet kapot zijn?
Want als ze éénmaal aangedrukt is, loopt ze perfect.

of zie ik dit verkeerd?

ben erg blij met jullie reacties! ik hoop dat we er uit komen.
 
Meet de spanning tijdens het starten, best kans, dat de starmotor nog wel rond gaat, maar dat de spanning zo ver in zakt, dat er geen fatsoenlijke vonk meer uit de bougies komt. Dus groot kans, dat de accu gaar is.
 
Dag mensen!

M'n accu door gemeten, is goed!
Auto accu geprobeerd, geen verschil, ook geen ander geluid.

Dus ben ik naar de de motorzaak geweest en gevraagd wat hun aanbevelen. de monteur vertelde mij dat ik de schroevendraaier bij het relais moet houden om zo uit te sluiten dat het het relais is. gedaan, maar het is niet beter.

Ik heb een filmpje gemaakt van het starten, misschien dat dat helpt bij het opsporen van het probleem:


Alle hulp is welkom!
 
startmotor gaat meer dan snel genoeg rond, met de accu moet je je niet meer bezig houden (als dit met de motoraccu is).

vonken je bougies tijdens het starten ?

ik zou eens proberen om te starten met een apparte batterij : je laat alles zoals het is, alleen gebruik je een auto-batterij om enkel je startmotor te doen draaien.

+ draad van de startmotor aan het relais losmaken en deze via een andere batterij doen rondgaan. als de motor zo wel start, scheelt er iets in je elektrisch circuit (startmotor gaat met alles lopen) waardoor de CDI/bobijnen niet genoeg spanning krijgen om te vonken.
 
Laatst bewerkt:
- De bougies heb ik los gehaald, deze vonken prima en de zien er prima uit, maar ik ga het zeker proberen Jan.
- Choke gecontroleerd, wanneer ik deze beweeg, zie ik het stangetje aan de zijkant van de carburateurs bewegen, maar als ik in de kelken kijk gebeurd er niets, ik ga er van uit dat dit op luchtdruk werkt en dat dit niet het probleem is. Of klopt dit niet?

Wat mij opvalt is dat ik weinig benzine ruik, maar het lijkt mij sterk dat het aan het brandstofsysteem ligt, gezien de motor prima loopt wanneer de motor warm is.

Inmiddels de startmotor ook losgehaald om te kijken of de koolborstels op zijn, dit is niet het geval, de startmotor ziet er als nieuw uit.
 
Choke trekt een extra kanaal los zodat er wat meer brandstof meekomt.

Start (met de startknop) de motor op remmenreiniger? (Achter in de carburateurs spuiten).
 
Dag mensen,

Inmiddels heb ik alle bovengenoemde mogelijkheden geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Als ik de bougie's bekijk, komt hier een goede vonk vanaf, maar als ik startpilot/remreiniger in de kelken spuit, start ze niet.

Het lijkt wel of de benzine niet bij de cilinders komt (stinkt niet naar benzine), maar dat alleen tijdens het starten, want als de motor eenmaal aangedrukt is, loopt ze prima.

Iemand iedeën wat het kan zijn?

Ik mis het motor rijden namelijk :(

Alle hulp is welkom!
 
goede avond,

deze motor staat nu bij mij in de werkplaats en Kasper en ik zijn de hele avond bezig geweest met de motor,
maar tot op heden nog geen geluk gehad :(

snap er geen biet van,

-bougies vonken (zijn splinter nieuw)
-motor heeft compressie
-luchttoevoer is goed

heb zelfs met een spuitje benzine in de inlaatkelken gespoten en zelf dan start die niet, nog niet eens een plofje :(

weet zo langzamerhand niet meer waar ik het zoeken moet...

iemand nog tips?

Gr Jeffry
 
vandaag een T160 binnen gehad die maar niet electrisch wilde starten.
startmotor draaide snel genoeg, nieuwe accu.
vonkte bij controle uitstekend.
behalve tijdens het starten.

dus effe bougiedop los en een andere bougie erin.
 
hoi zoals hierboven vermeld staat zitten er nieuwe bougies in... vandaar dat ik het ook niet meer snap... :? :? :?


stop je inlaat van je luchtfilter eens vol met een doek, en je uitlaat ook.
ga dan starten, door de compressie wordt alle troep uit je sproeiers getrokken als je geluk hebt, net zolang doorstarten totdat die gaat hikken.

zo heb ik een motor van een maatje van me weer helemaal lopend gekregen, carbs was gewoon kuis verstopt.
zo klinkt jouw probleem ook, zijn probleem was exact hetzelfde. :Y :Y .


verder is alles nieuw, je bougies ligt het echt niet aan want die komen nieuw uit de doos./
ook al zou er 1tje toch niet helemaal goed zijn moet ie nog steeds op 3 poten kunnen lopen/starten.
het feit dat ie helemaal geen leven geeft zegt mij dat er iets verstopt zit.
 
Laatst bewerkt:
Zorg er wel voor dat je niet je startmotor oververhit met te veel en te lang te laten draaien.

Start de motor wel snel als je hem aanduwt? En heb je de kickstand schakelaar al proberen door te lussen?
 
ik heb het niet over doorgeslagen bougies.
als je mijn eerdere post leest weet je waar ik het wel over heb.


jij hebt het over een bougie die niet meer vonkt als ie in het blok zit gedraaid maar daarbuiten wel,
TS zegt net dat alle bougies nieuw zijn?
wat lees ik niet goed.

Die bougie die vonkt gewoon, dat heeft ie al gecontroleerd, en ook omdat ze nieuw zijn lijkt me dat niet het probleem.

daarom zeg ik dat verhaal onder compressie niet vonken kun je wegstrepen. .
 
Terug
Bovenaan Onderaan