Nieuwe seals in remklauw plaatsen, mis ik iets?

Velthuis

Die hard MF'er
16 jan 2013
339
25
Vierlingsbeek
Hoi,

Ik was van plan om de seals in de achter remklauw van mijn Suzuki Bandit te vervangen. Nu heb ik een reparatiesetje van mijn lokale dealer ontvangen maar ik snap iets niet helemaal.

Toen ik ik de klauw demonteerde zat hier een keerring in (links onder) en een stofkap (midden boven) die de zuiger beschermt tegen stof:



In de kit die ik ontvangen heb zitten een keerring (linksonder) en een dunnere ring (rechts onder).

Wat is de functie van deze dunnere ring? Of is dit een ander model stofkap?

Op de schematische tekening lijkt de dunnere ring erg op nummer 3, ik zie hier ook geen stofkap getekend:
Suzuki GSF400 1991 (M) (E02 E04 E16 E21 E22 E24 E25 E34 E53) REAR CALIPER (MODEL P) - buy original REAR CALIPER (MODEL P) spares online





Iemand een idee?
 
Die stof kap afgebeeld in het midden van foto 1 Zit niet in je set als ik het goed begrijp? kan kloppen als die heel is moet je die gewoon overzetten zit niet in je set daat zit enkel de 4 rubber ringen in die in de klauw vallen.

Is je stofkap defect moet je die orgineel Suzuki bestellen.
 
De klauwen die ik ken (geen Soes) hebben twee groeven. In de diepste zit de 'dikke' ring (vierkant als je hem door zou snijden), dat is de keerring, nr 2 op tekening. Verder naar buiten zit de stofring (nr 3), die is dunner en had als ik met goed herinner een groefje aan de zuigerkant. Zeg maar een soort U als je 'm door zou snijden. Die ring midden op de foto kom me zo niet bekend voor.
 
Klopt. Probleem is alleen:

- 1 stofkap is kapot, daar heb ik dus een nieuwe voor nodig
- er gaan maar 2 ringen in de achterklauw (1 keerring aan elke kant), waar zijn de dunnere ringen dan voor?
- ik zie geen stofkap op de schematische tekening, bestellen wordt dan ook een beetje lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan