speed triple 17 liter 130km?

9 jun 2013
23
0
Etten-leur
Hoi,

laatst heb ik een Triumph Speed triple 1050(2005) gekocht en vrijwel direct hier een Gp-style uitlaat onder gelegd. deze gaf wat plofjes nadat ik het gas dicht draaide. Even langst de Triumph dealer geweest en een andere setting laten inladen.

Nu rijd ik inmiddels een tijdje en merk dit ik na een tankbeurt van reserve lampje tot reserve lampje ongeveer 130Km kan rijden.(tour/sportief rijden).

welke oorzaak kan dit hoge verbruik hebben?(ik weet dus niet of dat dit komt door de uitlaat, setting of wellicht andere oorzaak) of heeft mijn motor gewoon erge dorst?
 
Hou het eens goed bij, voltanken -> dagteller reset -> rijden -> tanken -> km noteren en getankte liters.
Dat een paar keer en je hebt een redelijk overzicht of je echt veel verbruikt of dat je nerveuze lampjes, slechte metertjes hebt.

Is het geen mijlen teller?
 
Bij mij gaat het reserve lampje bij 13 liter branden maar 130 km is wel erg weinig. Ik heb er ook andere uitlaten onder en rij gemiddeld 1 op 14. ( met uitschieters naar 1 op 12 ). Ik kan je wel aanraden om de motor te laten afstellen op de andere uitlaten. Zelf moet ik dat ook nog laten doen. ( Voor de andere uitlaten zat ik op 1 op 15 / 16 ). zuinig wordt ie nooit in ieder geval! Wellicht heeft je dealer een verkeerde tune ingeladen maar 17 liter voor 130 km kan bijna niet waar zijn. Dan moet er wel wat anders aan de hand zijn.
 
ik maak met mijn speed triple 1050 van 2005. 200 km vooraleer het reservelampje aangaat. ( normaal rijden )
Als ik wat sportiever rij gaat hij aan op 180 km.

Dubbele Arrows met mapping voor Arrows

Ze hebben wel een "snelle reserve " ..
 
Niet blindstaren op lampjes, bij mij gaat die de ene keer bij 150 km branden en de andere keer pas bij 300 km.
Gewoon de km's delen door het aantal liters.

En check ff of je geen mijlenteller hebt!
 
Bedankt voor alle reacties,

Ik heb zojuist weer even een tank leeg gereden en merk dat wanneer het benzine lampje gaat branden ik ongeveer 13liter kan tanken(terwijl er 17liter in de tank zou moeten kunnen naar mijn weten). Met deze 13 liter kan ik tussen de 130 en 140 km rijden.

Ik denk dus dat zowel het benzine lampje ruim afgesteld staat. En hij (te)veel benzine verbruikt.

Toch maar even mee naar de garage?
 
Ik heb dat ook dat bij reserve lampje ongeveer 13 liter te tanken is.
17 liter ga je er trouwens nooit in krijgen.

Je hebt geen idee wat het verbruik was voor monteren van de andere uitlaat en mapping?
1 op 15 moet wel haalbaar zijn bij normaal gebruik.

Zou bij de dealer nog eens langs gaan en laten kijken naar de parameters.
Misschien dat een temperatuur sensor niet helemaal klopt.
Het ploffen is speed eigen overigens..
 
1:17 moet haalbaar zijn.

Veel mensen laten hem afstellen op de dyno bank.
Bv bij Tovami in Goes.

Heb ik ook gedaan: meer koppel, meer vermogen en minder verbruik!
 
Bedankt voor alle reacties,

Ik heb zojuist weer even een tank leeg gereden en merk dat wanneer het benzine lampje gaat branden ik ongeveer 13liter kan tanken(terwijl er 17liter in de tank zou moeten kunnen naar mijn weten). Met deze 13 liter kan ik tussen de 130 en 140 km rijden.

Ik denk dus dat zowel het benzine lampje ruim afgesteld staat. En hij (te)veel benzine verbruikt.

Toch maar even mee naar de garage?


1 op 10 met injectie? :X

ik heb een oude gixxer en rijd met carbs 1 op 17 gemiddeld, 250km totaan reserve
ik zou inderdaad teruggaan :Y
 
Iets misgelopen met het inladen van de mapping denk ik dan. Of anders kan de lambdasonde echt niet overweg met de uitlaat. Ik zou hem maar eens bij Frederiks op de bank laten zetten en dan zien wat ie zegt. Trouwens, lang met een verkeerde afstelling rondrijden is echt niet goed voor je brummert.

Heb 3 speedjes gehad van dat type: een 2006, 2009 en 2010. Allen verbruikten ze bij een gewoon sportieve rijstijl iets van een 6.5 liter/100km. Als je je rigoureus aan de verkeersregels hield was 5 liter/100km of minder zelfs mogelijk, maar dan is het niet leuk meer.
 
Laatst bewerkt:
Dré, heb je die waarden van de boordcomputer af? Die waarden hebben bij mij nog nooit geklopt met het werkelijke verbruik.

Zeker de eerste types van de 1050 lustten nogal een slokje. 1 op 15 is eerder gebruikelijk dan uitzonderlijk. Hier in NL zit ik in de regel op 1/13,5. Maar dat is met een sportieve rijstijl. Bij lange ritten en buitenland trips kom ik rond de 1/15 uit.
 
Ik zal ook maar even zeggen dat ik gemiddeld 250km kan rijden op 15 liter, dus 1:16 a 1:17.

Fireblade CBR900RR met carburateurs en rijk afgesteld.

Op het circuit doe ik 1:5 ofzo.
 
Dré, heb je die waarden van de boordcomputer af? Die waarden hebben bij mij nog nooit geklopt met het werkelijke verbruik.

Zeker de eerste types van de 1050 lustten nogal een slokje. 1 op 15 is eerder gebruikelijk dan uitzonderlijk. Hier in NL zit ik in de regel op 1/13,5. Maar dat is met een sportieve rijstijl. Bij lange ritten en buitenland trips kom ik rond de 1/15 uit.
Nee, die heb ik van de tankstationmeter af. Op de boordcpu is het idd nog een stukje minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan