MaxSYM 400 & 600 Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

old-scooterfan

MF veteraan
Ja, ik geloof ook dat de MaxSYM iets hoger ligt dan de bv. de Silverwing, maar het blijft een scooter hé, maar ik vind toch ook dat hij behoorlijk zijn deel doet in het bochtenwerk. En de brede achterband plakt ook goed. Ik geloof dat de MaxSYM standaard de breedste achterband heeft in zijn klasse, met een goed loopvlak ook voor bochtenwerk, als er iets even kan geraakt worden is het de middenbok denk ik, maar dan moet je al behoorlijk plat gaan denk ik.
Ja Symke, ik ben ook zeer tevreden, ik heb voor ik hem kocht eerst test gereden met de Burgman 400 en 650 en met de Silverwing. Zeer gelijkwaardig qua comfort (behalve meer bij de 650 natuurlijk), maar toch. Wat de doorslag gaf bij me was de verhouding goeie look, goeie uitrusting en zeer goeie prijs en gelijkwaardige technische kenmerken bij gelijke cc's. Ik vond zelfs de MaxSYM iets vinniger. Ook gemakkelijk aan stukken te raken, goed dealernet, en veel technischce informatie verkrijgbaar.
 
Je hebt ook meer de look van een toermotor dan wel van een scooter hé, ik sta soms verstomd hoeveel mensen naar die MaxSYM omkijken, zowel geparkeerd als op de baan. Ik ben ooit op de parking van de autosnelweg rond Kontich omsingeld geweest door een bus Japaners die allemaal foto's aan het nemen waren, het was net of ik met een Ferrari daar stond. Ik had geld moeten vragen, lol. De onbeleefderikken, zonder iets te vragen, heel mijn privacy naar de botten (knipoog).
Ik was toen wel helemaal geladen met topkoffer en zijtassen, bijna zo breed als hun bus (grapje).
 
ik heb ook de indruk dat er naar mijn sym omgekeken wordt. Gisteren stond ik naast een wagen en de bestuurder stak zijn duim omhoog en wees naar de motor. Zeker als het dan nog donker is en ze zien je mooi verlichte dashboard.
 
Oei blijkbaar heb ik iets gemist? Enig idee waar het oude maxsym topic is? Of was dit vol :-)
 
Ik heb plannen om zondag naar Zeeland te rijden, van tussen Brussel en Leuven, vertrekkend. Zou een dagrit zijn van een goeie 260-300 km, heen zou ik binnendoor rijden met rit door de Westerscheldetunnel (2,5 € tol), en terugkomende eventueel via autosnelweg (hangt af van het uur).
Ik zou volgende plaatsjes willen aandoen : Boulevard Vlissingen, Koudkerke, Zoutelande, & Domburg. Vertrek rond 09:30. Er kan afgesproken worden onderweg om bij te voegen. Iemand zin om eens een mooie toer mee te rijden naar de mooie kuststreek van Zeeland ? Laat maar iets weten.
 
Route kan doorgegeven worden. Zal binnendoor verlopen over Perk-Elewijt-Weerde-Hombeek-Leest-Willebroek-Puurs-Bornem-Temse-Sint-Niklaas-Sint-Pauwels-Kemzeke-(grens)-Hulst-Terhole-Zaamslag-Terneuzen-Westerscheldetunnel-Vlissingen-Koudekerke-Zoutelande-Westkapelle-Domburg.
Autosnelweg terug via N57 Serooskerke -A58 (Goes)-Afrit Antwerpen naar ring, Afrit E19-Mechelen Brussel .... De autosnelweg is een biljardlaken in Zeeland, veel betere kwaliteit dan in België. Maar kan ook gewoon binnendoor terug, is iets korter (5km).
 
Waarde landgenoten,

Bij het vertrekken hoor ik de laatste tijd dikwijls een tsjirpend geluid.
Verder niks ernstig, maar enkel een beetje een irritant geluid.
Is dat de aandrijfriem?
En zo ja, kan ik daar iets aan (laten) doen?

Mijn kennis van mekaniek beperkt zich tot het onderscheiden van de voorkant van de achterkant van een motorfiets, en dat is zo ongeveer alles. Dus als iemand hierover iets kan vertellen, probeer het enigszins eenvoudig te houden please...

Ik moet er misschien bij vermelden dat ze bij ons in de straat aan het werken zijn, en dat de zware machines de asfaltbaan ondertussen gereduceerd hebben tot een wreed stoffige zand/kiezelweg. Daarenboven is het hier ook nog eens regenseizoen, zodat ik af en toe door meer dan 10 cm water moet bollen.
En als ie in de zon geparkeerd staat, kan de temperatuur een stuk over de 50 graden gaan...

Ik weet niet of dit alles hier wat mee te maken kan hebben. (Ik denk maar aan stof/watervervuiling)
Ik probeer maar zo goed mogelijk de omstandigheden te beschrijven.

Mocht iemand enig idee hebben wat dit kan zijn, alvast bedankt...

Zonnige groeten uit Thailand,
Franske
 
Franske, misschien zijn het je remblokken die een beetje slepen of zit daar iets tussen. Vooral bij het vertrek kan je dat voorhebben met alle voertuigen die met schijfremmen werken. Het kan ook zijn dat je remblokken ver versleten zijn, en dat je de remklauwen wat kopervet kunnen gebruiken (opletten, niet gebruiken op de remblokken, maar op de contactpunten van de achterkant remblokken met contactoppervlak, minimaal en ook de inschuifgedeelten). Natuurlijk is het vanop afstand moeilijk om een goeie diagnose te maken. Tracht het heuvel exact te localiseren : is het enkel bij het starten en vertrekken, doe dan een kleine korte trage rit, zonder helm, zodat je je kan focussen op de locatie.
Veel succes Franske, uit het iets koudere België.
 
Bij deze verkoop ik de Dr Pulley HIT zopas gekocht als test voor mijn Maxsym 400.
Is nog nieuw, enkel gemonteerd geweest met de bedoeling het trillen van mijne Maxsym te verminderen/op te lossen. Heeft voor mijn specifiek probleem geen verbetering gebracht daarom de verkoop. ( is natuurlijk ook niet bedoeld voor hetgeen ik het wilde gebruiken )
Interessante voorwaarden voor de koper.


2mewefs.jpg
 
Bij deze verkoop ik de Dr Pulley HIT zopas gekocht als test voor mijn Maxsym 400.
Is nog nieuw, enkel gemonteerd geweest met de bedoeling het trillen van mijne Maxsym te verminderen/op te lossen. Heeft voor mijn specifiek probleem geen verbetering gebracht daarom de verkoop. ( is natuurlijk ook niet bedoeld voor hetgeen ik het wilde gebruiken )
Interessante voorwaarden voor de koper.


[afbeelding]

je hebt meerdere veren bij gekregen heb je wel geprobeert met zwaardere veren om te kijken of het probleem dan weg is.
ik snap wat je bedoelt ik had hetzelfde probleem met mijn gilera gp800.
daarom ook de hti gemonteert samen met de jcosta variator.
de trilingen waren minder maar zeker niet weg.
maar aangezien de gilera ook tandwielen heeft heb ik het opgelost door andere tandwiel verhouding erin te zetten en nu zijn alle trillingen weg.\maar daar heb jij niets aan met je tandwieloze maxym haha.
als ik jouw was zou ik nog wat zwaardere veren erin zetten en dan nog eens proberen.
of misschien moet die juist dan wel lichter zijn.
 
Heb met verschillende veercombinaties geprobeerd maar zonder resultaat.
En om de overbrengingsverhouding te veranderen zou ik al de tandwielen van de eindoverbrenging moeten wijzigen, niet te doen dus.
 
Heb met verschillende veercombinaties geprobeerd maar zonder resultaat.
En om de overbrengingsverhouding te veranderen zou ik al de tandwielen van de eindoverbrenging moeten wijzigen, niet te doen dus.

Oké geen resultaat.
Merkte je wel resultaa5 in optrekken dan aangezien je toch alle combis getest hebt?
 
Resultaat in optrekken en " doortrekken " was er zeker alsook een aanzienlijk verschil in het aantal toeren bij sommige combinaties.
 
net terug van Kreta en dat is toch een echt scooterland . Vooral piaggio scooters daarna Kymco en dan iets mindere mate sym scooters . Maar de zwaarste sym was de 300. Geen maxsym 400 gezien. Vooral beverly's 300 zijn er in trek. Ik denk dat de maxsym iets te groot en zwaar uitvalt voor de steden in kreta
 
neen , neen , ik heb het mischien zo doen uitschijnen maar neen wij zijn met de vlieger gegaan. Ik zei wel tegen mijn vrouw dat je de scoot zou moeten kunnen meenemen. Maar dan nog gaat het niet, we zijn met drie. Ik wou gewoon even aanbrengen wat je ginder ziet bollen. Van de 30 voertuigen op 2 wielen zijn er mischien 2 gewone motoren en al de rest zijn scooters. Lijkt mij gewoon veel handiger in dat stadsverkeer. En ook buiten de stad daar is het handiger denk ik.
 
Ja, maar Kreta is een deel van Griekenland hé, je gaat eerder low budget vervoermiddelen zien, en zeker weinig opzichtige of nieuwe modellen. Je moet weten dat een tijdje geleden je in Griekenland heel moeilijk aan auto- of motoronderdelen kon geraken, omdat er heel weinig officiële concessiehouders waren. Ik weet niet nu, maar ik denk dat Griekenland nog niet veel veranderd is, de mensen hebben het daar financieel ook niet breed hé.
Wel, ik hoop dat jullie een goeie vakantie gehad hebben. En blij dat je weer kan toeren met je MaxSYM nu denk ik, niet ? Ben je aangesloten met een club of rij je alleen of met je vrouw rond ? Maak je lange trips ? Als je ooit zin hebt, en het ons beiden uitkomt, kunnen we misschien eens samen een toertje doen, ik ken heel wat mooie ritten, en rij graag in Zeeland (Nederland). Zowel binnenwegen als autosnelwegen liggen er heel goed bij, bijna biljartlakens om op te rijden, ook tof voor je partner achterop. Maar ik wil me zeker niet opdringen, je moet je vrijheid behouden hé.
Mijn idee van een uitstapje is vooral ontspanning en eens lekker uitwaaien aan een water of zee, met een lekkere cocktail (1 hé, en dan een expressootje) en eens lekker eten voor er 's avonds teruggereden wordt. 's Middags hou ik wel van een picknick of een broodje langs de baan.
Het is een voorstel in alle vrijheid hé. Geen enkele verplichting. Misschien eens tof ook om wat ervaringen uit te wisselen over onze MaxSYM's in real.
Ik ga nog wat verder werken nu. Nog een prettige avond iedereen.
 
Ja, maar Kreta is een deel van Griekenland hé, je gaat eerder low budget vervoermiddelen zien, en zeker weinig opzichtige of nieuwe modellen. Je moet weten dat een tijdje geleden je in Griekenland heel moeilijk aan auto- of motoronderdelen kon geraken, omdat er heel weinig officiële concessiehouders waren.

Ah, vandaar dat ik werkelijk geen enkele Burgman 400 (of 650) heb gezien op Rhodos?

;(

Heel veel Beverly's en Kymco's en op de laatste dag een prachtig glimmend zwarte...

MaxSYM!

Ik kon niet zien of het een 400 was, dat nam ik dan maar aan. Mooi ding, lekker groot.
 
Ik heb nooit uitstapjes echt gedaan . Ik rij soms wel eens ergens naartoe maar dan met de vrouw . En dan gewoon kleine tripjes . In een club ben ik niet en zie mezelf dat ook niet doen. Te weinig tijd door andere bezigheden. Ik gebruik de motor nu wel meer dan de vorige motoren die ik had. Daar waar ik vroeger toch de wagen nam probeer ik zoveel mogelijk de sym te nemen .En nu haar zus en vriend ook een motor hebben gaan we regelmatig samen een tripje doen . Voorlopig hou ik het hierbij. Maar toch bedankt voor het aanbod .
Ik heb wel nog 1 burgman 400 en 2 Tmaxen gezien in Kreta.
luc
 
Laatst bewerkt:
Wel, Tom, vergeleken met de Suzuki Burgman zijn de wielen iets groter en achterband is 1 cm breder.
Ik heb met beiden gereden, en de MaxSYM zit dan ook iets hoger. Maar beiden zitten in hetzelfde segment van genre scooters en hebben een ietswat dezelfde opbouw. De MaxSYM is wel ook heel goed uitgerust van remvermogen, met dubbel schijven vooraan, en met de ABS die ik er bij heb, luistert die in alle omstandigheden heel goed, geeft een veilig en zeker gevoel, ook op snelwegen.
Ik heb lang getwijfeld, maar ik vond de MaxSYM iets mooier er sportievere look hebben, en mooie dashboardverlichting en voor- en achterlichten (met LED). En de kostprijs was dan ook nog iets goedkoper. Qua techniek en onderdelen zijn ze ook evenwaardig. Ik denk dat tegenwoordig de alle maxiscooters goed zijn als je ze nieuw koopt. Je moet natuurlijk altijd geluk hebben dat ze niet op een blauwe maandag gemaakt zijn, maar dat is met alles zo. Ik ben er alleszins nog heel enthousiast en tevreden mee met mijn MaxSYM400, en zeker als ik in Nederland rij, wordt er veel opgekeken naar mijn zwarte MaxSYM of wordt ik er over aangespreken uit interesse. Iedereen vind het een mooi machine, onafgezien het geen Suzuki, Yamaha of Honda is (de marktleiders in dit segment, maar de concurrentie wordt groter).
Wat telt is dat het comfortabel en goed rijdt (zowel relaxed als sportief), mooi oogt, weinig verbruikt, veel opbergruimte heeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan