Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Lekker het tempo er in gehad.
full
 
[...]

Die komen van een Ducati 999 af.


:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]~[/quote]

Bedankt. Zou voor mij ook wel een uitkomst zijn maar je moet het maar net weten te vinden...
Succes met je helm })
 
Hoe kan ik het meeste vermogen uit het blok van mijn Falco uit 2003 halen?? Voorzover mij bekend zijn er 3 opties. Heb wel eens gelezen dat de falco 2 mappings heeft en dat je relatief simpel over kunt schakelen naar de mapping van de RSV Mille door het doorknippen van een draadje. Alternatief is een Gabro chip (kost circa € 60 dacht ik zo) of de motor naar bijvoorbeeld Roke brengen om af te laten stellen. Geen idee wat daarvoor gerekend wordt maar lijkt me dat je snel minstens € 150 kwijt bent.

Iemand ervaring met het pimpen van de Falco
 
Volgens mij doet de gabro chip niet meer vermogen maar meer soepele vermogensafgifte..
Luchtinlaat Restrictie en draadje is de eerste stap.
Gabro chip is dan het volgende.
Co en synchroon afstellen is ook alleen maar dat alles optimaal loopt.
Uitlaat helpt ook iets.
En dan zie ik posts over directe inspuitingsdouches recht boven de inlaat kelken.

Maar volgens mij krijg je niet zomaar ff meer dan 125pk uit dat blok zonder echt te gaan tunen.
 
Laatst bewerkt:
De mille uit 2000 die ik hiervoor had had circa 120 achterwiel pk'tjes met dubbele startwin uitlaat en eprom. Als ik dat haal met de Falco ben ik dik tevreden. Lees trouwens dat in 99% vd gevallen de restricties er al uit zijn. En ook dat de falco een andere (lagere) compressie heeft dan de mille. Heb van de mille nog 2 eproms liggen, 1 origineel en 1 die bij de raceuitlaat van aprilia hoort. Ben benieuwd wat voor effect dat heeft op het blok als ik ze gebruik. Van één zijn de tentakels (hoe het ook maar heet,) licht gebogen. Weet niet of die nog te gebruiken is.
 
Zo'n tentakel noemen ze ook wel eens een pootje ;) en die kan je zo rechtbuigen. Mocht je er geen vertrouwen in hebben kan je het ook met een pasje doen. Zo deed ik dat ook met mijn CPU's vroeger.
 
dat verhaal van lagere compressie klopt volgens mij niet.
bij mijn weten zijn de blokken allemaal gelijk, dus Mille, Falco, Tuono, Futura, Caponord...

alleen de chip is anders. (en de in- en uitlaat verschilt ook wat.

dus een snelle RSV chip zal ook werken op je Falco.
 
wiki:
rsv mille : Compression ratio 11.4:1 98-00 11.8:1 01-03
falco : Compression Ratio 10.8:1 [4]

bij mijn weten was dat ook altijd al zo :) En dat kan je ook horen, de rsv knalt harder...
 
Ik heb een tijdje geleden een Tuono achterveer op de kop getikt, met bijpassende linkdelen.
Echter wil ik nieuwe lagers etc in deze linkdelen plaatsen, waar kan ik dit (compleet als set?) halen?

Of beter gezegd, waar halen jullie zoiets?
 
Heb er ook wat besteld was geen probleem. Echter het bezorgen duurde wel lang. Maar na een mailtje waar het bleef was het de dag erna in huis.
 
Heb er ook wat besteld was geen probleem. Echter het bezorgen duurde wel lang. Maar na een mailtje waar het bleef was het de dag erna in huis.

Het zit op de route van mijn werk naar huis, ik kan er zo even aangaan om het op te halen.
Echter schrok ik van de prijs, alle boutjes/moertjes/lagers/o-ringen etc kosten inclusief €230 |(

Er zijn geen (goedkopere) setjes in de aanbieding? :)
 
Ik heb ook nog een tuono achterveer liggen die ik nog op de Falco wil zetten. Heb alleen de achterveer maar geen linkdelen. Heb ik die wel nodig??
 
Ik heb ook nog een tuono achterveer liggen die ik nog op de Falco wil zetten. Heb alleen de achterveer maar geen linkdelen. Heb ik die wel nodig??

Voor zover ik weet is de oer tuono gelijk aan de oer mille.
Oer mille en falco zijn zo uit te wisselen, al is het subframe vd falco wat smaller en moet je het luchtnippel een beetje inkorten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan