Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Ik heb het toen gedaan samen met een maatje. Beiden een verfbrander. Ongeveer 8 minuten en toen was het een fluitje van een cent.

Het terugplaatsen van het vliegwiel is gemakkelijk? In de zin van, is deze gevoelig voor timing? (hoe weet je dat ie goed zit que verdraaiing?)
 
Schijnt ook nog een BMW startkopeling die past maar ktm startkopeling is de goedkoopste naar mijn weten.
 
Hmm, ik zal zsm even die foto maken, want ik weet niet zo goed of mijn knikjes origineel zijn, of toch een vorm van schade..
20161221_181046_zpssjbpfcjd.jpg
 
Ik ga toch maar het subframe uitbouwen, en eventueel richten als het moet. Wat ik uit de foto's opmaakp, moet de onderste koker in ieder geval recht lopen. Daarnaast moet ie dus ook waterpas zijn van van achteren bekeken. Ik heb weer wat te doen tijdens de feestdagen :)
 
Iemand die hier een foto heeft van zijn falco met een double bubble ruitje? Zit er over na te denken maar weet niet of ik het mooi vind. Moet toch een andere, de mijne zit onder de krassen en vlekken van remolie of benzine.
 
Heb ik helaas niet. Ik heb het street fighter pakket erop zitten. Ik denk er over na om mijn falco te verkopen. In welke prijsklasse moet ik denken.
 
Heb ik helaas niet. Ik heb het street fighter pakket erop zitten. Ik denk er over na om mijn falco te verkopen. In welke prijsklasse moet ik denken.

Dat is van veel zaken afhankelijk, het was een zwarte streetfighter toch? Hoe is het onderhoud, banden, ketting, jaargetijde, km stand en dat soort zaken, maar er vanuit gaand dat alles perfect op orde is mag je blij zijn met 2500 euro denk ik? Ik heb bijna 3 jaar geleden 3000 euro betaald en hij was in perfecte conditie(nog steeds). Ik overweeg ook soms mijn falco te verkopen, maar dan heb ik weer een prachtige rit gemaakt en dan besluit ik hem toch maar te houden.
 
Mmmmmm keuze voor verkopen word iets moelijker. Maatje van mij gaat kijken voor een tuono bouwjaar 2004. Lijkt me best wel leuk om nog een seizoen of een gedeelte daarvan mee te toeren😎. Inruil doet de Appie bijna niks meer. Oud ijzer prijs staat ook laag dus ook geen optie. De volgende motor word een drie cilinder wanneer tja dat is dus de vraag
 
hallo allemaal ,

even voorstellen , ik ben marcel , en heb een aantal motoren zoals fireblade 929,st1100 ,kr1s hercules ultra 80 , maar nog geen v twin .
nou zijn er daar genoeg van , maar ben ook de falco sl1000 tegengekomen ,en vind het een leuke twin om te zien , nu staan er een paar te koop ,ook bij motoports , maar als ik iets op het oog heb ,lees ik me even in en zie dat er een aantal problemen waren met de sl1000 ,zoals de koppeling die kan gaan slippen (koppelingshuis) ,bedradingsharnas ,overgangsweerstanden ,accu niet goed bijlaad ,schroef die kan lostrillen in het dynamohuis,dat soort zaken dus .

staat er ook 1 met 54.000 km op de teller (bj 2000) ,dus wellicht zijn daar die zaken al bij verholpen , geen idee of het veel kilometers zijn voor het blok?

Staat er ook 1 uit 2001 met 38.000 op de teller.

Moet ik nog op bepaalde zaken letten bij een proefrit bij de falco ?

vind het een leuke motor om te zien en je ziet ze ook niet veel .

groetjes Marcel
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal ,

even voorstellen , ik ben marcel , en heb een aantal motoren zoals fireblade 929,st1100 ,kr1s hercules ultra 80 , maar nog geen v twin .
nou zijn er daar genoeg van , maar ben ook de falco sl1000 tegengekomen ,en vind het een leuke twin om te zien , nu staan er een paar te koop ,ook bij motoports , maar als ik iets op het oog heb ,lees ik me even in en zie dat er een aantal problemen waren met de sl1000 ,zoals de koppeling die kan gaan slippen (koppelingshuis) ,bedradingsharnas ,overgangsweerstanden ,accu niet goed bijlaad ,schroef die kan lostrillen in het dynamohuis,dat soort zaken dus .

staat er ook 1 met 54.000 km op de teller (bj 2000) ,dus wellicht zijn daar die zaken al bij verholpen , geen idee of het veel kilometers zijn voor het blok?

Staat er ook 1 uit 2001 met 38.000 op de teller.

Moet ik nog op bepaalde zaken letten bij een proefrit bij de falco ?

vind het een leuke motor om te zien en je ziet ze ook niet veel .

groetjes Marcel
Iemand op de cbr900rr topic heeft er ook 1 te koop, weet even niet wie het was.
 
Die van mij heeft 67000 km gelopen. Schijnt absoluut geen probleem te zijn met deze blokken. Gewoon tijdig onderhoud en ze zijn redelijk bulletproof. De paar kleine dingen die er aan de hand kunnen zijn zijn makkelijk te verhelpen. En dan heb je een machtige machine welke elke keer weer een brede glimlach op he gezicht tovert.
 
Als je een eerlijke en nette Falco zoekt dan is die van Spree echt een aanrader. Heel frisse en nette motor, alle dingen zijn aangepakt die problemen kunnen geven bij dit type motor.

Ik vond hem zelf wat te extreem voor de vele kilometers die ik maak, maar anders had ik zeker die van hem gekocht. :)
 
Als je een eerlijke en nette Falco zoekt dan is die van Spree echt een aanrader. Heel frisse en nette motor, alle dingen zijn aangepakt die problemen kunnen geven bij dit type motor.

Ik vond hem zelf wat te extreem voor de vele kilometers die ik maak, maar anders had ik zeker die van hem gekocht. :)

Ik heb al contact met spree .
Die is al aangepakt en die bij de motoports weet ik de geschiedenis niet van .

Honda heeft ook leuke vtwins maar ik hou van motoren die niet iedereen heeft ;)
 
Laatst bewerkt:
F
Als je een eerlijke en nette Falco zoekt dan is die van Spree echt een aanrader. Heel frisse en nette motor, alle dingen zijn aangepakt die problemen kunnen geven bij dit type motor.

Ik vond hem zelf wat te extreem voor de vele kilometers die ik maak, maar anders had ik zeker die van hem gekocht. :)


Tnx Johan,

Tja jammer dat het hem niet werd voor je uiteindelijk.
 
Tnx oerblade Dat ben ik. Ik ben helaas verliefd op een 954 dus heb een pb verstuurd

Ik heb ook zitten kijken naar ducs . Maar net ff een te spartaanse zithouding denk ik .de sport versies dan .

Oerblade : jij ook nog bedankt voor de tip . ;)

Ik heb de 929 blade . Zeer fijne motor .die gaat ook niet weg .
Maar vind de oerblades ook nog steeds zeer gaaf !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zitten kijken naar ducs . Maar net ff een te spartaanse zithouding denk ik .de sport versies dan .

Oerblade : jij ook nog bedankt voor de tip . ;)

Ik heb de 929 blade . Zeer fijne motor .die gaat ook niet weg .
Maar vind de oerblades ook nog steeds zeer gaaf !


Ik bedoel een honda fireblade 954 😉
Zeg maar de opvolger van je 929. Maar eerst mijne ff verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan