Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Het inruilbod is natuurlijk ook afhankelijk van wat je koopt.
Als ze een hoge(re) prijs voor een Multistrada vragen, kunnen ze je lokken met een wat hogere inruilprijs. Broekzak - vestzak.

Maar kijk eens rond op de verschillende marktplaatsen. Veel aanbod rond de 2500-3000 euro vraagprijs hoor. Denk dat je met 2500 opbrengst bij particuliere verkoop echt heel blij mag zijn. Maar misschien ben ik te pessimistisch :)
 
Ik heb altijd het gevoel dat hij nog wel heeel veel waard is, maar als ik de emotionele waarde eraf haal blijft er altijd een stuk minder over. Zo had ik ook een Nico Bakker motor, maar die was echt nog wel flink geld waard, maar je moest er een liefhebber voor vinden. Met de falco is dat ook we een beetje het geval.
2500 zou ik wel vrede mee kunnen hebben.
 
De kogel is door de kerk: hij staat te koop. Mochten jullie nog iemand weten, dan heb ik een mooie aprilia fighter te koop, goed onderhouden. De marktplaats vraagprijs is 2850, stuur een pbtje voor de speciale MF prijs.
 
Hij heeft idd een ketting en de rotaxmotorblokken zijn supersterk. Voorzover ik weet geen bekende problemen met de distributie. Hooguit wat probleempjes met starterkransen en stekkertjes geloof ik.
 
Hij heeft idd een ketting en de rotaxmotorblokken zijn supersterk. Voorzover ik weet geen bekende problemen met de distributie. Hooguit wat probleempjes met starterkransen en stekkertjes geloof ik.

Moet ketting vervangen worden?
Automatische Spanners? vervangen?

Bedankt voor je reactie.
 
Moet ketting vervangen worden?
Automatische Spanners? vervangen?

Bedankt voor je reactie.
Voorzover ik weet heeft de ketting geen onderhoud nodig, het komt ook niet voor in het onderhoudsschema van de Aprilia: http://www.martinpoll.dk/diverse/Bikemanual_sl1000.pdf (135mb)
Het is wat dat betreft geen Honda.Misschien dat er andere falco bezitters hier nog meer over kunnen zeggen, maar dit heb ik gevonden op internet.
 
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen van enig onderhoud of reparatie aan de distributieketting of de spanner (die op oliedruk werkt), en ik lees toch al heel wat jaartjes mee.
 
Tnx ik denk dat het een fireblade 954 gast worden die weegt een stuk minder dan de falco en dat is waar ik naar op zoek ben.
 
Dat malle ding is niet van mij, gelukkig. :P

Motor bijna helemaal weer in elkaar en vandaag voor het eerst weer een rondje gereden met de Falcuono. Wat een verademing vergeleken met de 600cc sneeuwschuiver en wat een geweld ook. xD Wel meteen weer een hoop boze blikken dus voor straf gaan de dempers er uit. Hebben ze tenminste een rede om boos te kijken. Alleen nog wat klein onderhoud en ze is klaar om weer deels uit elkaar te gaan voor de poedercoat meneer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan