Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Dan wordt dat de volgende olie die er bij mij in gaat. Ik moet nog naar de top van mn Falco, is die 267km/h zonder ristrictie?

Geen restricties, wel een andere chip. En toen reed ik nog met de originele clip-ons. Ik heb er nu een SBK stuur op. Dat helpt niet voor de topsnelheid, of stabiliteit bij dat soort tempo :P .
Inmiddels heb ik ook een kortere tandwielverhouding, dus het zal nu wel bij 250 ophouden. Ik ga het niet meer proberen.

Maatje van me reed toen trouwens een RSVR (2003), zelfde blok en techniek (ongeveer), maar wel meer stroomlijn door het kuipwerk (zelfde koppeling ook trouwens ;) ).

Tot 250 ging het aardig gelijk op. Daarna liep de RSV langzaam wat uit, en uiteindelijk topte hij op 285.
Indrukwekkend als je beseft dat de tellerafwijking van de appies echt minimaal is.
 
Geen restricties, wel een andere chip. En toen reed ik nog met de originele clip-ons. Ik heb er nu een SBK stuur op. Dat helpt niet voor de topsnelheid, of stabiliteit bij dat soort tempo :P .
Inmiddels heb ik ook een kortere tandwielverhouding, dus het zal nu wel bij 250 ophouden. Ik ga het niet meer proberen.

Maatje van me reed toen trouwens een RSVR (2003), zelfde blok en techniek (ongeveer), maar wel meer stroomlijn door het kuipwerk (zelfde koppeling ook trouwens ;) ).

Tot 250 ging het aardig gelijk op. Daarna liep de RSV langzaam wat uit, en uiteindelijk topte hij op 285.
Indrukwekkend als je beseft dat de tellerafwijking van de appies echt minimaal is.
Supernauwkeurig!

Als ik met vrienden (jappanse fietsen) op een 80 weg met flitskasten rijdt, zie ik ze ook steeds verder zakken in de spiegel. En ik netjes 80 rijden. :z
 
bedankt mannen !

Volgend issue, HK belt net op dat er een deuk ergens in 1 van mijn vorken zit.
Een een binnenpoot moest vervangen worden.
Kost natuurlijk weer een hoop. daarom mijn vraag.
Heeft iemand nog een voorpoot van een Falco liggen voor een zacht prijsje ?


Nou, hier nog een verrotte voorvork. Marzocchi dit keer. Online wordt al gezegd dat deze minder is afgewerkt dan de showa en dat blijkt te kloppen. De voorvorken weggebracht voor service en een dop blijkt muurvast te zitten. Opties: alleen een nieuwe dop, nieuwe linker vorkpoot of 2e hands voorvork.

Gezien de prijzen denk ik nu aan een showa vork. (+- zelfde prijs als een nieuwe dop :X ) Anderzijds, als blijkt dat inderdaad alleen de dop vervangen kan worden heb ik mn vorken wel weer helemaal voor elkaar en als je 2e hands koopt weet je dat nooit.

Wat denken jullie? Of heeft iemand nog een linker Marzocchi poot over? :+
 
morgen heerlijk ff rondje maken !
Maar zal vast niet de enige zijn hier ;)
 
Absoluut! Heb de ochtend uitgetrokken om een nieuwe motorbroek te scoren, gecombineerd met rustig touren uiteraard. En in de middag wil ik eigenlijk wel even het gas erop gooien (als ik een nieuwe broek heb). :] :9~
 
Vandaag heerlijk getoerd in Duitsland. Kwam nog 2 Falco's tegen een zwarte en een rooie. Heb toch het idee dat de falco in Duitsland beter verkocht is.
 
Ik kwam vandaag ook echt onwijs veel appie's tegen, alleen geen Falco gezien...

waar reed je in Duitsland? ik stukje in omgeving Kleve.
 
Nop, was rondje Lek dijk aan het doen :)
Ah oke, ik zag een zwart Falco er vandoor gaan vandaar :)

Ik let altijd heel erg op of ik ook andere Falco's tegen kom, op die van gisteren na ben ik er nog geen tegen gekomen. Stiekem vind ik dat wel leuk, beetje "uniek" op de weg *D
 
Ik kwam vandaag ook echt onwijs veel appie's tegen, alleen geen Falco gezien...

waar reed je in Duitsland? ik stukje in omgeving Kleve.


Haha grappig denk dat we elkaar zijn tegengekomen. Ik reed achter een zx10r en een vtr sp1
 
Heb zaterdag met 2 tuono's en 1 pan european gereden. Maar je ziet zowieso weinig appies en dat blijft leuk. Naast het brute geluid ;)

Overigens, als je mij tegenkomt hoor je het wel...ik overstem ruim de akra's :P
 
Ik ben in 9 jaar tijd maar 2x een andere Falco tegen gekomen, en 1x daarvan zat ik in de auto.
 
Zondag ook de appie uitgelaten, maar heb hem veel moeten delen met mijn mederijders. Al heb ik daardoor wel op een Tuono kunnen rijden, das ook best een fijne fiets.
Helaas eindigde de rit voor een vriend op een Guzzi tegen een boom...
Dat was ff schrikken. Rug 2x gebroken, dus lol was er wel even af
Al was het wel heeeerlijk om weer ff te toeren op de Falco
 
Heren (Edit: en/of dames O-) ), hier kan iemand mij vast wel vertellen wat voor remvloeistof ik in mijn Falco moet gebruiken. In de handleiding staat:

Brake fluid (recommended):
mF.F., DOT 5 (compatible DOT 4) or AgilP BRAKE 5.1, DOT 5 (compatible DOT 4).

Aangezien hier 3 soorten genoemd worden leek het mij verstandig om het ff te checken. Ik gok zelf DOT4 (of 5.1, is door elkaar te gebruiken dacht ik), maar better safe than sorry.
 
Laatst bewerkt:
Hangt heel erg van je rijdgedrag af, rijdt je (behoorlijk) sportief dan is het handig om een remvloeistof te zoeken met een hoger kookpunt. Waarom dan niet altijd een een zo hoog mogelijk kookpunt :? -> Die moet je ook vaker vervangen :Y

Qua compatibiliteit kun je net zo goed je leidingen goed doorspoelen en de vloeistof naar wens erin doen.
 
Hangt heel erg van je rijdgedrag af, rijdt je (behoorlijk) sportief dan is het handig om een remvloeistof te zoeken met een hoger kookpunt. Waarom dan niet altijd een een zo hoog mogelijk kookpunt :? -> Die moet je ook vaker vervangen :Y

Qua compatibiliteit kun je net zo goed je leidingen goed doorspoelen en de vloeistof naar wens erin doen.

Aha, ik rijd meestal gewoon als een omaatje, dus dan lijkt DOT4 mij het verstandigste :P
Ik zag vanochtend ook op het deksel van het potje staan dat er alleen DOT4 in mocht (5.1 bestond in 200 nog niet?), dus dat wordt m. Danku :)
 
Aha, ik rijd meestal gewoon als een omaatje, dus dan lijkt DOT4 mij het verstandigste :P
Ik zag vanochtend ook op het deksel van het potje staan dat er alleen DOT4 in mocht (5.1 bestond in 200 nog niet?), dus dat wordt m. Danku :)
In het jaar 200 bestond 5.1 inderdaad nog niet, toen gebruikten ze gewoon dot4 voor hun paard en wagen :P

.4 is gewoon goed als je normaal/semi sportief rijdt.
 
Vandaag een plaat in zn rug gekregen, dus gaat wel weer goedkomen. (Over paar maanden)
Daarna voorzichtig weer eens een ritje maken met hem 😁😁😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan