Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

hey kaas. ik heb er een, gewoon gabriele (gabro) rechstreeks een email gestuurd.

Gabriele Malara <malarone@gmail.com>

zeggen welke fiets je hebt en of je sportdempers eronder hebt of niet.

dan bij roke (of ergens anders) de fiets goed laten afstellen!
Kijk, nuttig dit, thx. Ik heb op mijn mail via de officele website nog geen antwoord mogen krijgen,maar ja, italie he, die kennen geen haast.
(mag ik zeggen, want ik rij waarschijnlijk meer italiaans dan jullie)
dus we gaan deze weg ook nog even proberen.
 
Eindelijk de Falco weer in (grotendeels) in elkaar!

Wil ik de tank weer plaatsen en aansluiten, druk ik het O-ringetje van de snelsluiting ven de benzine kapot, sluiting lek :')

Terwijl ik die nieuw bestel, gelijk maar wat andere kleine zaken mee bestellen.
Maarja, levertijd enzo, duurt het weeeeeer langer voordat ik kan rijden..
Ja, levertijd is een ramp(zie mijn vorige post), bij mij was de remlichtsensor kapot, een priegelig klein sensortje met een kort kabeltje. Ik was aangenaam verrast dat hij binnen 2 weken bezig binnen was.
Edit: binnen 1 week.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is die sluiting ook lek. Dacht er al aan om gewoon zo een universele snelkoppeling te kopen voor benzine leidingen. Waar heb jij dit spul besteld?

P.s. ja, die italianen zijn niet zo snel met reageren haha

Ja, levertijd is een ramp(zie mijn vorige post), bij mij was de remlichtsensor kapot, een priegelig klein sensortje met een kort kabeltje. Ik was aangenaam verrast dat hij binnen 2 weken bezig binnen was.
 
http://www.aprilia-parts.nl/nl/motor/exploded_views/392-sl-falco
Volgens mij zit daar die toko uit twello achter.

Leerkes Motofun is het, uit Twello ja. Ben er wel eens aan de balie geweest, ze denken goed met je mee. Levering duurt wel best lang en ik vindt ze wel duur. AP in Engeland is goedkoper, zelfs met verzendkosten.

Waar in NL kunnen we nog meer onderdelen bestellen?


Bij mij is die sluiting ook lek. Dacht er al aan om gewoon zo een universele snelkoppeling te kopen voor benzine leidingen. Waar heb jij dit spul besteld?

Ik kan die sluiting niet vinden in de exploded views, heb het specifiek dus maar even gevraagd in de mail. (Evenals bouten waarmee de remklauw vast zit aan de poot, staan niet tussen de exploded views).
 
Laatst bewerkt:
De snelkoppeling is nummer 18-20 hier:
fuel pump ii | sl falco | Technische tekeningen | Aprilia Parts

Maar laten we eerlijk zijn, voor die 2 onderdelen van aprilia ben je 60 euri kwijt. Een universele 8mm benzine snelkoppeling is een tientje.

Die bouten voor de remklauwen zijn nummertje 9 op deze view volgens mij.
front brake caliper | sl falco | Technische tekeningen | Aprilia Parts

oemmotorparts.nl zit in tiel, die hebben ook spullen. Ik heb mijn startkoppeling bij AP gekocht.


Leerkes Motofun is het, uit Twello ja. Ben er wel eens aan de balie geweest, ze denken goed met je mee. Levering duurt wel best lang en ik vindt ze wel duur. AP in Engeland is goedkoper, zelfs met verzendkosten.

Waar in NL kunnen we nog meer onderdelen bestellen?Ik kan die sluiting niet vinden in de exploded views, heb het specifiek dus maar even gevraagd in de mail. (Evenals bouten waarmee de remklauw vast zit aan de poot, staan niet tussen de exploded views).
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ontkom niet aan het koppelingscilinder probleem. Vervangen door een cnc exemplaar.



Maar nu volgende probleem.
De keerring achter de slavecilinder lekt nu, ff op zoek naar een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Ff een hersenscheet: tegenwoordig heb je veel motoren met diverse rijmodi/modussen, sport en regen bijvoorbeeld. De chip die wij erin hebben heeft ook 2 maps, als je nou die kabel die we allemaal doorknippen met een schakelaar verbind, dan heb je ook 2 opties, gaat dat werken?
Natuurlijk heeft het geen nut,want we gaan alleen voor vol vermogen, maar het kan...toch?
Lijkt me gwoon een leuke optie, mooi schakelaartje bij aliexpress bestellen, kabeltje doortrekken en je hebt een motor met een regen en sport stand, ofzoiets.
Of sloop je de hele ecu als je de schakelaar omzet met een draaiende motor? Ik acht de kans aanwezig dat niemand antwoord heeft op de laatste vraag.
 
Ff een hersenscheet: tegenwoordig heb je veel motoren met diverse rijmodi/modussen, sport en regen bijvoorbeeld. De chip die wij erin hebben heeft ook 2 maps, als je nou die kabel die we allemaal doorknippen met een schakelaar verbind, dan heb je ook 2 opties, gaat dat werken?
Natuurlijk heeft het geen nut,want we gaan alleen voor vol vermogen, maar het kan...toch?
Lijkt me gwoon een leuke optie, mooi schakelaartje bij aliexpress bestellen, kabeltje doortrekken en je hebt een motor met een regen en sport stand, ofzoiets.
Of sloop je de hele ecu als je de schakelaar omzet met een draaiende motor? Ik acht de kans aanwezig dat niemand antwoord heeft op de laatste vraag.

De ori modus zal ook niet optimaal lopen (deze is gecalibreerd op je standaard set-up, met restricties etc.).
Of je ECU het lekker vindt met draaiende motor, ik denk het niet. Maar je komt er heel makkelijk achter.. :+
 
Is geen probleem om te switchen, de falcuono heeft 2 mappen erop en ik heb er een schakelaar tussen gehad om te proberen (andere voor ontsteking, testje voor Gabro).

Lekt je slave cilinder of uitgaande as as koppeling in je blok?
Deze gaat lek als je de slave cilinder monteerd zonder de afstandhouders , ja ook dat plaatje voor je kettingkapje!! Vraag maar niet hoe ik dat weet.
Makkelijk zelf te doen btw.
 
Is geen probleem om te switchen, de falcuono heeft 2 mappen erop en ik heb er een schakelaar tussen gehad om te proberen (andere voor ontsteking, testje voor Gabro).

Lekt je slave cilinder of uitgaande as as koppeling in je blok?
Deze gaat lek als je de slave cilinder monteerd zonder de afstandhouders , ja ook dat plaatje voor je kettingkapje!! Vraag maar niet hoe ik dat weet.
Makkelijk zelf te doen btw.

Nu ben ik daar dus ook proefondervindelijk achter gekomen.
Plaatje voor kettingkapje vergeten dus.
Nu lekt dus inderdaad de uitgaande as keuring. Slave cilinder werkt perfect.
Makkelijk zelf te doen maar waar heb je deze vandaan gehaald als ik vragen mag?
Dat is een ander probleem geloof ik.
 
22x11x7, heb al een bij mijn plaatselijke leverancier besteld.
23 euro voor een oliekeering aprilia he.
Zal zo erbij de plaatselijke automaterialen leverancier kijken of er ook iets vervangende is voor minder.
 
Zou dit een vette kleurencombo voor op een Falco zijn(grijs met zwarte wielen)? Ik vindt het wel gaaf op die Audi..

Screenshot_2017-03-08-17-03-21_zpsaepfb72v.png
 
Laatst bewerkt:
Zet die Sport Quattro maar voor de deur neer. Geylste Motorgeluid aller tijden.

Ontopic, ja hoor dat zou er wel heel cool uitzien. Effe Photoshoppen zeg ik....

IMG-20161024-WA0013.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo bandje er weer om en nog een klein probleempje. Nu blijkt ik wat te missen van het rempedaal, namelijk het pookje met rubber. Heb er nu een bout in dus remt wel maar niet wat ik echt wil. Maar eens kijken wat hiervoor een mooie oplossing is. Ideeën hoor ik graag. Dit alles is het gevolg van de diefstal vorig jaar uit het hok. Maar de schade blijkt gelukkig reuze mee te vallen.
1 deuk in demper
2 rem hendel afgebroken
3 rempookje afgebroken.
4 kleine krassen op de rechterkant
5 rechter knipper licht kapot.
6 contactslop vernield
7 draadboom beschadig

Maar we rijden weer😎😎😎.

Nu nog een vraagje ik wil er nieuwe olie en eventueel een nwe filter ingooien. Welke soort olie was dat ook alweer🤔
 
23 euro omdat er Aprilia op staat, 5 minuten werk om te monteren.
We kunnen nu in ieder geval weer rijden. Gelijk ook maar een rsv tandwielcover geregeld voor de mooi.


 
Laatst bewerkt:
Compressietest is vrij simpel te doen en zal ik als eerste proberen. (Ik heb zelf een setje van Ali.) Slangen kan je preventief vervangen (Is niet zo moeilijk als het lijkt. Ik heb slangetjes bij Ebay besteld en kost geen drol) Ik weet niet of jij die ene terugslagklep bedoeld voor de slipperclutch (slang van koppeling naar boven bij tweesprong. Daar zit zo'n plastic dingetje) Die kan je controleren door er even op te blazen. Mag maar een kant op anders issie stuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan