Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Zal iets van 118 pk uitkomen maar afhankelijk vd bank.
Hoge uitlaten hebben er 1 of 2 meer omdat een langere uitlaat wat extra doet.

Mijn is vorig jaar (of alweer 2 jaar geleden?) bij Roke erop geweest en gaat er binnenkort weer op, loopt wat rijk zeggenze achter me...
Gaat naar Schijndel want daar kunnen ze drf files met air/fuel wegschrijven welke weer naar gabro kunnen voor een optimalisatie slagje.
 
Laatst bewerkt:
Zal iets van 118 pk uitkomen maar afhankelijk vd bank.
Hoge uitlaten hebben er 1 of 2 meer omdat een langere uitlaat wat extra doet.

Mijn is vorig jaar (of alweer 2 jaar geleden?) bij Roke erop geweest en gaat er binnenkort weer op, loopt wat rijk zeggenze achter me...

Ook zonder luchtfilter restrictie, genipte draad, andere uitlaten en chip ?
 
Bij iedereen is de restrictie weg en draadje geknipt, gebeurde bij de 1000km beurt.
Uitlaat en chip doen voornamelijk wat op het middengebied, de milieu dip verminderen en gasaanname verbeteren.
Als je echt meer pk's wilt moet je toch grotere kleppen hebben (net als ik :-) ) of grotere cilinderinhoud.
 
Nou vandaag bij averesch cars and bikes mn falco op de bank gehad. Resultaat:113.81pk 105.17nm en een top van rond de 285 (op de maan) mooie waardes dus.
 
Ooh dat is zekers netjes!
Die van mij gaat morgen hopelijk op de bank bij Ten Kate *D Ben bij die van mij ook benieuwd.
Even een noob vraagje, waar zit de eprom eigenlijk? :?
 
Laatst bewerkt:
Shit man had ook naar ten Kate gewild maar moet werken. Kom je ook uit Twente foegol? Oh wacht leeuwarden zie ik haha
 
Laatst bewerkt:
Shit man had ook naar ten Kate gewild maar moet werken. Kom je ook uit Twente foegol? Oh wacht leeuwarden zie ik haha
Het wordt daar volgens mij behoorlijk druk, gezellig druk dan wel :) Ik kom inderdaad uit Leeuwarden, is nog geen uurtje rijden dus kan prima *D
Ps. Weet jij toevallig waar de eprom zit?
 
Tussen het zadel en de buddy Seat in een grijze stalen omhuizing
Je kan het beste even de kap eraf halen. Dan de metalen unit openen en daar zit de printplaat met chip
 
Tussen het zadel en de buddy Seat in een grijze stalen omhuizing
Je kan het beste even de kap eraf halen. Dan de metalen unit openen en daar zit de printplaat met chip
Oke thanks! Zal van de week even kijken dan, kun je vanaf de buitenkant zien welke Eprom er in zit?

Oh dat is voor mij ook mooi om te weten. Hoe wast bij ten Kate dan foegol?
Het was fucking druk bij Ten Kate, niet té druk hoor. Het was goed georganiseerd en er waren zelfs straten afgesloten zodat een paar lui een stunts konden doen. Leuke acties ook en zelfs het personeel bleef ondanks de drukte hectiek ontzettend vrolijk. Heb er nog een rugzak, remschijfslot en een setje oordopjes voor m'n vriendin gehaald :)
 
Oke thanks! Zal van de week even kijken dan, kun je vanaf de buitenkant zien welke Eprom er in zit?

Soms wel, bij mij zit er een tekst op "open racing chip" maar dat zegt me dus niks :)
Als je geluk hebt zit er een identificeerbare chip op :)
 
Soms wel, bij mij zit er een tekst op "open racing chip" maar dat zegt me dus niks :)
Als je geluk hebt zit er een identificeerbare chip op :)
Oke, ben benieuwd wat ik aan zal treffen. Heb de motor tweedehands gekocht met Highmount Renegade uitlaten met verwijderbare DB killers, die ik op dit moment ook verwijderd heb *D
Daarover gesproken, misschien weet jij dat toevallig ook... Mijn DB-killers zijn gigantisch, zo'n beetje dezelfde lengte als de dempers. Kan het kwaad als ik er een deel (het grootste deel) eraf zaag en alleen het "uiteinde" gebruik? Op deze manier kan ik ze ook meenemen en eventueel onderweg monteren.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ben benieuwd wat ik aan zal treffen. Heb de motor tweedehands gekocht met Highmount Renegade uitlaten met verwijderbare DB killers, die ik op dit moment ook verwijderd heb *D
Daarover gesproken, misschien weet jij dat toevallig ook... Mijn DB-killers zijn gigantisch, zo'n beetje dezelfde lengte als de dempers. Kan het kwaad als ik er een deel (het grootste deel) eraf zaag en alleen het "uiteinde" gebruik? Op deze manier kan ik ze ook meenemen en eventueel onderweg monteren.

Geen idee, het lijkt me dat je dan ook een stuk db killing mist.
Maar ik denk dat je beter die uber vette renegade's gewoon bij mij moet afgeven :]

Overigens lees ik links en rechts wat over toegenome controle op geluids overlast van motoren. Dus misschien handig ze even er in te laten zitten :)
 
Geen idee, het lijkt me dat je dan ook een stuk db killing mist.
Maar ik denk dat je beter die uber vette renegade's gewoon bij mij moet afgeven :]

Overigens lees ik links en rechts wat over toegenome controle op geluids overlast van motoren. Dus misschien handig ze even er in te laten zitten :)
Hahaha en wat komt er dan voor terug? :P Ja zoiets kwam ik ook tegen, ik mijd Assen en Duitsland dan ook heel bewust (vooral weekenden als deze).
 
Ik rij gewoon in Duitsland met mn open leo's. Maatje van mij hetzelfde verhaal. Rijd ook met open akras op een sp1 rond. Dus of we hebben veel mazzel of het valt nog wel mee met die controles.

Als de boete trouwens net zo hoog is als de snelheid boetes daar durf ik het risico wel te nemen. Kreeg vorig jaar met het
Koek blik een bekeuring voor 20 te hard in de bebouwde kom. Toen moest ik 25 euro aftikken :}
 
Ik rij gewoon in Duitsland met mn open leo's. Maatje van mij hetzelfde verhaal. Rijd ook met open akras op een sp1 rond. Dus of we hebben veel mazzel of het valt nog wel mee met die controles.

Als de boete trouwens net zo hoog is als de snelheid boetes daar durf ik het risico wel te nemen. Kreeg vorig jaar met het
Koek blik een bekeuring voor 20 te hard in de bebouwde kom. Toen moest ik 25 euro aftikken :}
Ik hoor heel veel tegenstrijdigheid hier op het forum. De helft zegt "rijd maar gewoon, in jaren nog nooit gecontroleerd". De andere helft zegt "Alleen met E-keur en DB-killers naar Duitsland gaan, anders ben je de lul".

De snelheidsbekeuringen hoef je het inderdaad niet voor te laten, maar wat ik ondertussen wel heb begrepen is dat de boetes voor geluid/geen E-keur minder mild zijn. Zo zijn er zat motorrijders die een PV meekregen twv €400,- +

Ik zit er over na te denken om een willekeurig E-nummer op mijn uitlaten te laten graveren, dat icm mijn db-killers zou in DLD veel problemen kunnen voorkomen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of hier ooit iets over heeft gelezen?
 
Post een foto vanje renegade killers, herken de orginele wel maar die zijn vrij kort dus waarschijnlijk is het zelfbouw.

Zoiezo weinig fotos nieuwe heren... :-)
 
Ik hoor heel veel tegenstrijdigheid hier op het forum. De helft zegt "rijd maar gewoon, in jaren nog nooit gecontroleerd". De andere helft zegt "Alleen met E-keur en DB-killers naar Duitsland gaan, anders ben je de lul".

Kom al > 10 jaar in de Eifel en heb altijd open gereden. Ben 2 keer aangehouden voor een geluidsmeting.
De laatste keer, 2 jaar terug, reed ik met een GSXR1000K5 met volledig Akra Evo systeem zonder E keur en een holle nep dB killer :P mocht na de meting doorrijden maar het hield niet over. Ik zat 4dB boven het aantal dB dat op het typeplaatje stond. Vanaf +5dB is het boete en/of niet meer verder rijden.

Als het totaalplaatje correct is doen ze niet zo moeilijk in Duitsland, ook niet als ie net wat te veel herrie maakt. Maar als er een paar factoren niet kloppen dan is het kassa........
 
Die verscherpte controles, dat ging over NL.
Zie hier maar eens : Vlaardingen (en omstreken) *deel 23*

Maar ik zelf schroef of de origineel eronder of gekeurde. Ik wil niet daar de motor laten staan en ik zit ver boven de norm. Een keer met me iphone (niet echt zuiver maar goed) gemeten, zat rond de 105dB (ipv de 94dB standaard ?) :}
 
Laatst bewerkt:
Beste MF-ers,

Na een jaar of 4 VFR 800 te hebben gereden ben ik sinds gisteren de trotse eigenaar van een zilveren Falco. Zocht een sportieve fiets voor dagelijks gebruik en die heb ik denk ik gevonden. Fijn blok, heerlijk sturen en goede looks;)

Wel een aantal vragen na de eerste paar ritjes.

1) Kan iemand me helpen met de uitleg van al die knopjes op de teller? A/B/R/C/D ? Ik kan niet uit alles wijs zeg maar.
Ook krijg ik mijn dagteller niet gereset?

2) Een speurtocht naar open dempers (met db-killer) heeft vooralsnog niet veel opgeleverd. Zijn deze 2ehands uberhaupt vindbaar? En nieuw heb ik ook niet veel kunnen vinden? Iemand hier die toevallig weet welke dempers nieuw passen?

Alvast hartelijk dank:)

Grt,

Bram
 
Beste MF-ers,

Na een jaar of 4 VFR 800 te hebben gereden ben ik sinds gisteren de trotse eigenaar van een zilveren Falco. Zocht een sportieve fiets voor dagelijks gebruik en die heb ik denk ik gevonden. Fijn blok, heerlijk sturen en goede looks;)

Wel een aantal vragen na de eerste paar ritjes.

1) Kan iemand me helpen met de uitleg van al die knopjes op de teller? A/B/R/C/D ? Ik kan niet uit alles wijs zeg maar.
Ook krijg ik mijn dagteller niet gereset?

2) Een speurtocht naar open dempers (met db-killer) heeft vooralsnog niet veel opgeleverd. Zijn deze 2ehands uberhaupt vindbaar? En nieuw heb ik ook niet veel kunnen vinden? Iemand hier die toevallig weet welke dempers nieuw passen?

Alvast hartelijk dank:)

Grt,

Bram
Hoi Bram,

Gefeliciteerd!! *O* Goeie keuze! :9
De teller vond ik inderdaad ook wat ingewikkeld, door "R" ingedrukt te houden reset je het scherm waar je op dat moment in zit, geldt dus ook voor de dagteller.

De owners manual is wel verdomd handig, hier de link: http://www.martinpoll.dk/diverse/SL%20Mille%202001%20English.pdf
Tweede hands uitlaten moet je echt tegen aanlopen, zoeken op marktplaats naar complete motors met een dubbel setje uitlaten wil ook nog wel eens werken. Ik weet dat Leo's en Bos passende demperts hebben, voor de rest zou ik het zo 1,2,3 ook niet weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan