achteras ducati monster 600 'zit vast'

Desmosil

Die hard MF'er
5 apr 2012
558
0
Groningen
Hallo

Ik wil een nieuw setje banden om mijn velgen leggen dus dacht ik haal de velgen eraf.
zo gezegd, niet zo gedaan... alle bouten los, achtervelg hangt nog op de as in de brug met alle ruimte om te bewegen, maar nu staat er in het wphb dat de as eruit getrokken kan worden. Maar er is geen beweging in te krijgen.
ik heb het gevoel dat hij niet zomaar vast zit, maar iets hem van binnen tegenhoud.
nu heb ik een wphb van volgens mij een 620, in principe hetzelfde rijwiel gedeelte, bijna dan. mijne is een 600 uit 1995.
weet iemand hoe de as eruit moet en of ik nog iets vast heb zitten? :?

alvast bedankt :Y
 
Hallo

Ik wil een nieuw setje banden om mijn velgen leggen dus dacht ik haal de velgen eraf.
zo gezegd, niet zo gedaan... alle bouten los, achtervelg hangt nog op de as in de brug met alle ruimte om te bewegen, maar nu staat er in het wphb dat de as eruit getrokken kan worden. Maar er is geen beweging in te krijgen.
ik heb het gevoel dat hij niet zomaar vast zit, maar iets hem van binnen tegenhoud.
nu heb ik een wphb van volgens mij een 620, in principe hetzelfde rijwiel gedeelte, bijna dan. mijne is een 600 uit 1995.
weet iemand hoe de as eruit moet en of ik nog iets vast heb zitten? :?

alvast bedankt :Y

Heb je hem al vanaf de moerkant proberen door te tikken ( met een kunststof hamer)?
 
ik heb beide kanten op getikt, maar durf niet te hard omdat er gewoon geen beweging in komt en vraag me dus af of hij nog vast zit. Hoe snel gaan de lagers kapot aks ik erop tik? kunnen ze wat hebben? aangezien het alleen maar even los moet schieten
 
Wiel optillen is idd ook een goeie tip.
Misschien alles eens in de kruipolie zetten en een nachtje laten staan.
Lagertjes kunnen wel wat hebben, maar ik zou er zeker niet op gaan hengsten.
Ik ben er absoluut geen fan van, maar soms kun je haast niets anders.
 
Waarschijnlijk is de as er droog in gezet en zit de boel nu een beetje vast. kruipolie en morgen weer proberen.

Je kan redelijk hard slaan voor de lagers het begeven.... zitten je kettingspanners ook los?( neem aan van wel anders zit je ketting er ook nog om, zou een beetje do zijn :) )

verder zou er niets moeten zitten wat de as vasthoudt.
 
Kapotslaan? De binnen- en buitenschalen worden toch op hun plek gehouden door bussen? Anders zouden ze ermee rijden ook niet overleven.

Als er echt geslagen moet worden kan de achterburg in de tegengestelde richting ondersteunen geen kwaad.
 
ENdSrAd.jpg
 
Na twee dagen behandelen met wd40 en oplopende hamer groottes is hij begonnen met bewegen, alleen hij beweegt er nog niet gemakkelijk uit. Ik hoor wel zand ofzo kraken.
Geen wd40 gebruiken maar kruipolie.
En die dingen die jij velg noemt heten wielen
Controleer je lagers even als je de as eruit hebt.
De kans is groot dat je ze beschadigd hebt met het zijdelings belasten met een hamer.
De assen invetten kan deze problemen in het vervolg voorkomen.
 
Geen wd40 gebruiken maar kruipolie.
En die dingen die jij velg noemt heten wielen
Controleer je lagers even als je de as eruit hebt.
De kans is groot dat je ze beschadigd hebt met het zijdelings belasten met een hamer.
De assen invetten kan deze problemen in het vervolg voorkomen.
Nee joh...da's toch allemaal niet waar.
Gewoon rammen met de grootst mogelijke hamer.
 
Nou hij is eruit, er zit een plek corrosie op de as wat waarschijnlijk vast zat, ik zal even een expert naar de lagers laten kijken, maar vooralsnog zien ze er allemaal schoon uit. *O*

je as op de corrosieplek wel even glad schuren met heel fijn schuurpapier. Gebruik goed vet en smeer dat niet alleen op de as maar ook aan de binnenkant van de lagers( waar deze in contact zijn met de as.

Vooral het lager aan de kant van de moer krijgt vaak te weinig vettigheid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan