storing r6 2002

kevin1980

Rookie
29 jun 2013
3
0
Goedendag,

Hier even een technisch vraagje.

Mijn r6 uit 2002 is na de winterstalling raar gaan doen. Ik heb hem met startkabels aan een auto gestart. Toen hij stationair stond te draaien stond mijn (digitale) snelheidsmeter op 36 km/p uur, bij gas geven liep hij op naar 120 en mijn toerentalmeter deed niks. Als ik dan gewoon mijn licht aan deed sloeg de motor gelijk uit en kon niet meer starten.

Wat is er met mijn schatje?
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

Hier even een technisch vraagje.

Mijn r6 uit 2002 is na de winterstalling raar gaan doen. Ik heb hem met startkabels aan een auto gestart. Toen hij stationair stond te draaien stond mijn (digitale) snelheidsmeter op 36 km/p uur, bij gas geven liep hij op naar 120 en mijn toerentalmeter deed niks. Als ik dan gewoon mijn licht aan deed sloeg de motor gelijk uit en kon niet meer starten.

Wat is er met mijn schatje?

ik zit te denken aan een massa probleem, misschien wat vochtig geweest in de stalling?
met wisselend vorst en dooi kan dat in combinatie van beton [vloer] raar gaan.
massa die al wat slechter was is verder gaan oxideren, zou een oorzaak kunnen zijn.
slechte massa kan hele vreemde dingen veroorzaken omdat de massa dan via andere wegen toch naar massa wil, dus b.v. via je snelheidsmeter.
maar het blijven erg lastige storingen om op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan