suziki dr 400s start niet goed

HCnijmegen89

MF'er
24 aug 2010
39
0
Hoensbroek
Hallo,

Ik ben een trotse eigenaar van een suzuki dr 400s. Echter heb ik helaas een start probleem met de motor. De motor is van 1980 en verdient nu een beetje liefde.Hij heeft 2 jaar stilgestaan.

Wat is er mis?

Weinig compressie
zweet bij uitlaatflens
start alleen bij aanlopen (ook moeilijk)

Wat is al gedaan?

Carburateur schoongemaakt
benzine vervangen voor nieuwe


Wat kan het zijn?

Ik denk dat misschien de cilinder pakkingen en zuigerveren vervangen moeten worden. Graag hoor ik van jullie of het niet ergens anders aan kan liggen.

Als de motor start blijft hij niet zelf aan staan . Hij valt uit als je geen gas geeft. Hij maak geen hogen toeren zoals je bij valse lucht zou denken. Compressie is zo laag dat je de kickstarter met de hand kan bewegen. Ook hoor je met kicken een soort PUFF alsof de compressie weggedrukt word ergens.


Graag hulp gezicht!!
 
Deze motoren hebben wel vaak problemen met de nokkenas en nokvolgers (tuimelaars). De loopvlakken van de tuimelaars zijn dat niet bol meer maar juist hol weggesleten. En als je pech hebt is zelfs de nokkenas in zn loopvlak in de kop weggesleten.

Van beide problemen heb ik hier een dr500 staan, ik kan van 2 weer 1 maken.

Maar als ik jouw was zou ik beginnen met je kleppendeksel er af halen, en alles bekijken en nameten. Ik denk dat er dan wel een hoop duidelijk wordt.
 
Hallo,

Ik ben een trotse eigenaar van een suzuki dr 400s. Echter heb ik helaas een start probleem met de motor. De motor is van 1980 en verdient nu een beetje liefde.Hij heeft 2 jaar stilgestaan.

Wat is er mis?

Weinig compressie
zweet bij uitlaatflens
start alleen bij aanlopen (ook moeilijk)

Wat is al gedaan?

Carburateur schoongemaakt
benzine vervangen voor nieuwe


Wat kan het zijn?

Ik denk dat misschien de cilinder pakkingen en zuigerveren vervangen moeten worden. Graag hoor ik van jullie of het niet ergens anders aan kan liggen.

Als de motor start blijft hij niet zelf aan staan . Hij valt uit als je geen gas geeft. Hij maak geen hogen toeren zoals je bij valse lucht zou denken. Compressie is zo laag dat je de kickstarter met de hand kan bewegen. Ook hoor je met kicken een soort PUFF alsof de compressie weggedrukt word ergens.


Graag hulp gezicht!!


Benzine vervangen voor nieuwe _O- dat is klinkklare onzin.

Wat is de compressie en wat moet het zijn? Als je een beetje olie in de bougiegaten spuit en de compressie wordt hoger dan zijn je zuigerveren versleten. Als de compressie niet veel hoger wordt dan lekken je kleppen of iets anders.
 
Bedankt alvast voor de tips.

- de kleppenlichter werkt gewoon naar mijn weten. Als ik de kleppenlichter inhoud dan kickt die nog minder zwaar. Ook hoor ik dat puff geluid wat mij klinkt naar ontsnapte compressie dan niet

-Ik zal vandaag eens beginne met de kleppendeksel te verwijderen

-heeft iemand nog tips waar ik onderdelen kan krijgen? gebruikt of het liefst nieuw


sorry voor de in jullie ogende simpele vragen maar ben nieuw in de 4 takt wereld.De enigste ervaring in 4 takt wat ik heb was van een chinese 125cc dirtbike
 
Benzine vervangen voor nieuwe _O- dat is klinkklare onzin.

en ik die dacht dat benzine uit verschillende delen bestond, de 1 al vluchtiger dan de ander. en dat je juist de heel vluchtige nodig hebt om koud te starten. en dat er na 2 jaar echt wel het beste vanaf is.

maar ik ben dus duidelijk mis ... domme domme ikke |(
 
Zo dom ben je niet ergens heb je gelijk,alleen moet benzine wel heel oud zijn willen ze er niet mee lopen.
en ik die dacht dat benzine uit verschillende delen bestond, de 1 al vluchtiger dan de ander. en dat je juist de heel vluchtige nodig hebt om koud te starten. en dat er na 2 jaar echt wel het beste vanaf is.

maar ik ben dus duidelijk mis ... domme domme ikke |(
 
Benzine vervangen voor nieuwe _O- dat is klinkklare onzin.

Wat is de compressie en wat moet het zijn? Als je een beetje olie in de bougiegaten spuit en de compressie wordt hoger dan zijn je zuigerveren versleten. Als de compressie niet veel hoger wordt dan lekken je kleppen of iets anders.

Leg uit
 
a.u.b een beetje op-topic blijven

Iedereen is het dus ermee eens dat het ligt aan de koppakking of het kleppengedeelte?

Compressie is gewoon veel te laag. zelfs zonder de kleppenlichter kan ik met mijn hand de kickstart bewegen
 
Laatst bewerkt:
Koppakking lijkt me niet. Je kan idd beter even het kleppendeksel er af nemen en kijken hoe de onderdelen er aan toe zijn.


Aanlopen is goed te doen trouwens (heb zelf de 500 cc versie) dus dat lijkt me geen graadmeter.
 
a.u.b een beetje op-topic blijven

Iedereen is het dus ermee eens dat het ligt aan de koppakking of het kleppengedeelte?

Compressie is gewoon veel te laag. zelfs zonder de kleppenlichter kan ik met mijn hand de kickstart bewegen

Wat Gassen omschrijft is gewoon on-topic hoor. Een moderne 4-cilinder met hoge compressie verhouding loop je makkelijk aan. Een 1 cilinder 4-tact valt meestal tegen. En ik heb gsxr-en en DR500 dus ik weet wat t verschil zou moeten zijn.

Echter Joost7 heeft gelijk dat dit geen graat meter kan zijn. Een DR met zn 25 kw is nou niet bepaalt een hoog vermogende motor met hete nokkenas en hoge compressie. En wat voor de een makkelijk is valt voor de ander tegen. Mijn Yamaha WR450 (moderne competitie 1-cilinder 4-tact met hoge compressie) kan ik ook starten met mijn hand op de kickstart te laten zaken. Die heeft echter een voortreffelijk kleplichter-systeem, en staat gewoon erg goed afgesteld.

Antwoord op je vraag:
Ik ben t nog nergens mee eens wat t zou kunnen zijn, voordat je dat kleppen deksel er af hebt gehaald. Ik denk dat daarna een hoop duidelijk zou kunnen worden. Pdf komt eraan. :) :W
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik de afgelopen dagen samen met mijn schoonvader de cilinder gedemonteerd en de pakkingen vervangen. Nu loopt de motor als een trein. Alleen nu heb ik nog steeds het probleem dat hij met de kickstart nog steeds niet wilt starten. zelfs niet als die al warm is.

Ik weet dat de accu vervangen dient te worden omdat deze groen is maar de accu heeft naar mijn weten niks met de kickstart te maken of wel? Als we heb aanduwen met z,n 2e start hij vrijwel direct.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
 
De accu kan best wat met de kickstart te maken hebben! Als je ontsteking vanaf je accu werkt moet de accu wel werken om de eerste keer te vonken... Daarna pikt de dynamo het wel op.

Ik weet niet of dat mij jou DR400 zo is, bij mijn jawa wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan