Gestolen motoren snel opgespoord

Zo, dat ze zomaar mogen kijken in die garagebox.

Normaal moeten ze toch eerst een huiszoekingsbevel hebben etc.

Overigens staat mij nog bij dat Peter R de Vries de lokatie van een gestolen motor op een presenteerblaadje aan justitie overhandigde en dat men daar nies mee kon. -O-

Maar vooralsnog hulde voor deze actie. :}
 
Zo, dat ze zomaar mogen kijken in die garagebox.
Normaal moeten ze toch eerst een huiszoekingsbevel hebben etc.
Maar vooralsnog hulde voor deze actie. :}
Met toestemming mag (bijna) alles. In dit geval heb ik de indruk dat de eigenaar de box aan iemand anders had verhuurd....

Overigens staat mij nog bij dat Peter R de Vries de lokatie van een gestolen motor op een presenteerblaadje aan justitie overhandigde en dat men daar nies mee kon. -O-
Niks presenteerblaadje. Hij raakte de motor kwijt en verweet justitie/politie toen dat ze niet meteen klaar stonden toen hij belde....
 
Met toestemming mag (bijna) alles. In dit geval heb ik de indruk dat de eigenaar de box aan iemand anders had verhuurd....
Daarbij is het een garagebox en geen woning... Voor een garagebox (mits die niet vastzit en direct toegang geeft tot de woning) heb je geen machtiging binnentreden nodig.

Niks presenteerblaadje. Hij raakte de motor kwijt en verweet justitie/politie toen dat ze niet meteen klaar stonden toen hij belde....

Ken de zaak/uitzending niet...

In dit geval fijn voor de rechtmatige eigenaren dat ze hun motoren weer terug hebben! :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat ze zomaar mogen kijken in die garagebox.

Normaal moeten ze toch eerst een huiszoekingsbevel hebben etc.

Overigens staat mij nog bij dat Peter R de Vries de lokatie van een gestolen motor op een presenteerblaadje aan justitie overhandigde en dat men daar nies mee kon. -O-

Maar vooralsnog hulde voor deze actie. :}

Mogelijk dat de eigenaar van de garagebox een verhuurder was. Grote organisaties (zoals citybox) hebben een clausule in het contract staan waarin je toestemming geeft aan de verhuurder om de box te openen voor politie/douane-onderzoek.
 
Zo, dat ze zomaar mogen kijken in die garagebox.

Normaal moeten ze toch eerst een huiszoekingsbevel hebben etc.

Overigens staat mij nog bij dat Peter R de Vries de lokatie van een gestolen motor op een presenteerblaadje aan justitie overhandigde en dat men daar nies mee kon. -O-

Maar vooralsnog hulde voor deze actie. :}

Ja, maar die motor bij Peter R. de Vries werd niet gestolen, maar verhuurd en verduisterd..

Huiszoekingsbevel is niet noodzakelijk; de eigenaar van de box is om toestemming gevraagd en die heeft toestemming gegeven. Deze zal er vermoedelijk niets mee te maken hebben en volledig belangeloos hebben meegewerkt. Had ie geen toestemming gegeven, had er wel een huiszoekingsbevel of iets soortgelijks geregeld moeten worden. Kan me tenminste niet voorstellen dat ze zomaar even in verband met een vermoeden die garage mogen openbreken.
 
Laatst bewerkt:
Daarbij is het een garagebox en geen woning... Voor een garagebox (mits die niet vastzit en direct toegang geeft tot de woning) heb je geen machtiging binnentreden nodig.

Oh. Goed dat je het zegt, dat wist ik niet.
 
Oh. Goed dat je het zegt, dat wist ik niet.

Nou, jij wel grappenmaker... ;) En Peter R. ook ongetwijfeld. Maar ik weet zeker dat het grootste deel van de lezers dat niet wist...
 
Laatst bewerkt:
Nou, jij wel grappenmaker... ;) En Peter R. ook ongetwijfeld. Maar ik weet zeker dat het grootste deel van de lezers dat niet wist...

Artikel 96 lid 1 Wetboek van Strafvordering
In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, is de opsporingsambtenaar bevoegd de daarvoor vatbare voorwerpen in beslag te nemen en daartoe elke plaats te betreden

;) :W

In ieder geval goede zaak !!!
Zo'n track&trace maakt het opsporen een stuk makkelijker !!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook altijd gedacht dat zo'n TT (daarom werkte het zeker bij de TT :+ ) niet zoveel zou uitmaken, maar kijk eens aan en ze vonden er dan ook nog eens drie motoren mee terug. En ze stonden ook nog eens binnen..

Wel super voor de eigenaren dat ze hun motoren ook meteen weer terugkrijgen!
 
Wat mij betreft (weet niet wat de wet daarover zegt) verspeel je als dief of handlanger al je rechten.
En het stukje doet mij vermoeden dat de huurder i.i.g. betrokken is bij de diefstallen....
 
Artikel 96 lid 1 Wetboek van Strafvordering
In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, is de opsporingsambtenaar bevoegd de daarvoor vatbare voorwerpen in beslag te nemen en daartoe elke plaats te betreden

;) :W
Nou, gefeliciteerd, jij weet het ook... (maar voor een woning geldt dat dus niet zomaar...)
In ieder geval goede zaak !!!
Zo'n track&trace maakt het opsporen een stuk makkelijker !!

:^ :Y
 
Oei, ben benieuwd naar welke ''nuance'' de verdraaiert nu gaat zoeken. :+

Maar wat het ook wordt, ik weet nu al dat ik het ga ''waarderen''... O-) })
 
Laatst bewerkt:
Artikel 96 lid 1 Wetboek van Strafvordering
In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, is de opsporingsambtenaar bevoegd de daarvoor vatbare voorwerpen in beslag te nemen en daartoe elke plaats te betreden

Dan moet je ook volledig zijn en de uitzonderingen noemen..... want die maken de toepassing van dit artikel nou juist een tikje lastiger.....
 
Oei, ben benieuwd naar welke ''nuance'' de verdraaiert nu gaat zoeken. :+
Maar wat het ook wordt, ik weet nu al dat ik het ga ''waarderen''... O-) })

Het woord nuance ken jij niet, net zo min als zoiets als objectieve informatie.
Het heeft daarom ook geen enkele zin om op een posting of opmerking van jou te reageren, die bevatten alleen maar een opsomming van jouw vooroordelen en linkjes die alleen in jouw "waarheid" passen. Zonde van de tijd, sorry.
 
Terug
Bovenaan Onderaan