kawasaki vulcan, gat in carter

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
Kennis van me heeft een probleem met zijn kawa vulcan 750 - ik weet het de 750 is een probleemgeval- nu was hij aan het rijden en hoorde ineens een luide knak dus linksvoor vanonder een gaatje in het carter waar olie lekt.
Ik vermoed zelf iets met de versnellingsbak, maar wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is?
Wat is een goede oplossing? Een ruilblok eronder of ineens uitkijken naar iets anders?
 
Lijkt erop dat de balansassen naar buiten gekomen zijn.
VN 700/750 zijn idd probleemfietsen

Revisie VN 750 Vulcan


idd, dit is het probleem...zou eigenlijk niet mogen met een mooie onderhouden fiets met
amper 20000km.

Zou je er een blok van een andere vulcan in kunnen steken? bv. vulcan800 want ik neem aan de 750cc blokken ondertussen dun gezaaid zijn.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je best wel nog aan een blok kunt komen,maar dan zal je waarschijnlijk binnen no-time weer met hetzelfde probleem zitten.
VN 800 blok heeft een kettingaandrijving, (vn700 cardan)dus zal niet zo makkelijk zijn om aan te passen.
Zou zeggen; ga dan voor een VN800 of VN900,heb allebei deze modellen gehad.Nooit geen problemen mee gehad,probleemloze blokken.

Meld je even aan bij http://www.vulcanrijders.nl/phpBB2/ (Vulcan Rijders Forum Holland :: Forumindex)

Hier zitten de merkdeskundigen.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je best wel nog aan een blok kunt komen,maar dan zal je waarschijnlijk binnen no-time weer met hetzelfde probleem zitten.
VN 800 blok heeft een kettingaandrijving, (vn700 cardan)dus zal niet zo makkelijk zijn om aan te passen.
Zou zeggen; ga dan voor een VN800 of VN900,heb allebei deze modellen gehad.Nooit geen problemen mee gehad,probleemloze blokken.

Meld je even aan bij http://www.vulcanrijders.nl/phpBB2/ (Vulcan Rijders Forum Holland :: Forumindex)

Hier zitten de merkdeskundigen.


He dank je voor de tips, maar het is mijn motor niet(van een buur)... ik denk ook wel dat hij een andere gaat kopen.
Ik had het hem vorige maand nog gezegd dat het probleemmotoren zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan