Cbr600f inhouden en stotteren

killerp8

MF'er
12 mei 2013
56
0
Schagen
Hoi,

Sinds een week heb ik een honda cbr600f ( hurricane uit 1987 ) nu heb ik deze dit weekend naar een naked bike gemaakt maar vandaag na een paar km rijden begon de motor in te houden en te stotteren.

Als je in een hoge versnelling ineens volgas geeft bij rustig rijden houd die super erg in en soms lijkt het wel alsof die uit wil vallen.

Als je constant rijd dan gaat ie wel niet wel niet ( heel stom uit te leggen, alsof je telkens je gas een klein beetje open en dicht draait ).

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? er zit nog benzine in de tank dat is het niet.

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Sinds een week heb ik een honda cbr600f ( hurricane uit 1987 ) nu heb ik deze dit weekend naar een naked bike gemaakt maar vandaag na een paar km rijden begon de motor in te houden en te stotteren.

Als je in een hoge versnelling ineens volgas geeft bij rustig rijden houd die super erg in en soms lijkt het wel alsof die uit wil vallen.

Als je constant rijd dan gaat ie wel niet wel niet ( heel stom uit te leggen, alsof je telkens je gas een klein beetje open en dicht draait ).

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? er zit nog benzine in de tank dat is het niet.

Alvast bedankt!


dan ben je ws vast ergens een benzine vacuumslang oid vergeten,
ff heel goed kijken of er niet ergens een slang/connectie loszit die eigenlijk vast zou moeten zitten. :)
 
Ik denk dat je de luchttoevoer verstoord hebt door het kuipwerk eraf te halen.

Ik heb aan de voorkant van de motor 2 luchtinlaten in het frame waar hey lucht filter zit.
Hier zitten nu aan een kant voor de helft kabels in en de andere kant heeft maar 1 kabbel die daar door heen loopt
Ik heb de rubbers die daarop aangesloten waren zelfs er af gehaald en zelfs toen deed ie het niet goed ( hij kan ook lucht aanzuigen door een kier bij de tank en onderlangs.

Vanochtend had de motor het nog steeds kon niet eens constant 80 rijden.. heel raar :S
 
Laatst bewerkt:
Bobines misschien? (mits je de carbs echt goed hebt schoongemaakt)



Maar eerlijk gezegd klinkt het alsof die niet genoeg benzine krijgt. Heb je zoals eerder gepost.die vacuumslang wel goed gemonteerd en zit er niks klem aan benzine leidingen?
 
Laatst bewerkt:
Bobines misschien? (mits je de carbs echt goed hebt schoongemaakt)



Maar eerlijk gezegd klinkt het alsof die niet genoeg benzine krijgt. Heb je zoals eerder gepost.die vacuumslang wel goed gemonteerd en zit er niks klem aan benzine leidingen?

Een kennis van mij had geholpen met de carburateurs hij had ook de vlotters en sproeiers er uit gehaald en schoon gemaakt ( hij werkt al zo'n 8 jaar als monteur dus ik neem aan dat hij er wel wat van weet :P)
Het rijd alsof ie ineens slecht afgestelt staat heel stom... misschien toch maar laten weg brengen kost alleen zo veel
 
Hij kan NIET ineens slecht afgesteld staan dat is onmogelijk.

Heb je naar de kleur vd bougies gekekeken?
Alle uitlaatbochten even warm?
 
Laatst bewerkt:
Hij kan NIET ineens slecht afgesteld staan dat is onmogelijk.

Heb je naar de kleur vd bougies gekekeken?
Alle uitlaatbochten even warm?

Ja hij loopt op vier cilinders, hier een foto van de bougie's die ik vervangen heb:

2h5pd90.jpg
 
Ik heb aan de voorkant van de motor 2 luchtinlaten in het frame waar hey lucht filter zit.
Hier zitten nu aan een kant voor de helft kabels in en de andere kant heeft maar 1 kabbel die daar door heen loopt
Als ik nu kabels door je mond naar je poepgat laat lopen, denk je dat je dan ook lekker loopt? Wat denk je ervan om die kabels eruit te trekken en de motor zijn benodigde lucht te laten krijgen?
 
Roest in je tank, vies bruin spul in je carb, roest gaat tegen je filtertje zitten en dan krijg je te weinig benzine.

Dat zei die kennis ook dat mijn tank misschien vies is, ik heb ook een klein rondje gereden zonder filter ( dat was toen het probleem er al was ) maar toen bleef dat het zelfde dit was nog voor het schoonmaken van de carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Update,

Net hele meuk kabels voor het luchtfitler gat weg gehaalt nu stottert de motor een heel stuk erger en voel je de motor heel erg heen en weer gaan als je het gas constant houd.

Ik denk dat ik de motor maar moet laten afstellen :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan