Motor lijkt geen benz te krijgen na uur stilstaan

HerrJohann

MF'er
30 jun 2013
224
3
Zaandam
Goedenavond beste MF'ers.

Mijn Z750 uit 1983 doet het volgende.

Hij start heel moeilijk, je moet blijven doorstarten (een seconde of 30) voordat ie aanslaat.
als ie eenmaal aan is geweest of ik heb gereden. dan start ie meteen goed. tijdens het rijden heb ik overigens geen enkel probleem en loopt ie als een zonnetje.

maar laat ik em een uurtje stilstaan. dan gebeurd het hele circus weer opnieuw.

in het begin dacht ik aan een verzopen motor. maar de bougies zijn juist helemaal droog! als ik de kraan op pri zet, dan start ie uit eindelijk wel. het lijkt dus alsof er na een tijdje stilstand geen benzine meer in de vlotters zit.

weet iemand waar dit aan kan liggen of heeft die dat ook gehad?

een foto ter verduidelijking over welke motor het gaat.

gr Johan
full
 
benzine kraan staat altijd op on. benzine aanvraag werkt met onderdruk meen ik. maar het moet wel iets zijn met de benzine aanvraag uiteraard ;) tankdop open had ik al geprobeerd maar ik zou niet weten hoelang het normaal duurt voor die 4 vlotters vol met benzine zitten dus was ik misschien wat te ongeduldig. maar toch raar dat hij het na elke (lange) rit heeft. hoe zou ik dit op kunnen lossen?
 
als de kraan niet goed zou werken, dan zou de motor ook niet goed lopen.
hetzelfde geldt voor de tank ontluchting.
wanneer de motor na goed rijden word stilgezet, zitten de vlotterbakken goed vol.
en dat is echt niet zomaar weg, of de aftap zou moeten lekken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties mensen!

de motor loopt werkelijk als een zonnetje als ie gestart is! hij lekt ook geen benzine en er komt ook geen benzine lucht vanaf.

dat vapor lock, daar heb ik ook al aan zitten denken maar dat lijkt me zo vergezocht. het is nu net een muntje opgooien met de vraag of hij wel of niet in 1 keer gaat starten. vanochtend waren er geen problemen. daarna 3 uur gereden. 1,5 uur stil.... start meteen!! daarna 10 minuten gereden en 2 uur stilgestaan en weer minutenlang zitten kloten met starten :(
 
Als je je motor wegzet hoor je dan wel je tankdop een beetje sissen?
Anders probeer je gewoon als je m wegzet eerst ff de tankdop los
Kun je dat uitsluiten
 
Tankdop is het niet want ik kan uren rijden als ie start! En ook geen sissen oid. Hij start altijd wel.. Alleen na een tijdje pas!

Ik gok op dat vapor lock.. Alleen t gebeurt alleen bij starten.. Daarna doet ie t gewoon
 
Tankdop is het niet want ik kan uren rijden als ie start! En ook geen sissen oid. Hij start altijd wel.. Alleen na een tijdje pas!

Ik gok op dat vapor lock.. Alleen t gebeurt alleen bij starten.. Daarna doet ie t gewoon


als het al vapor lock zou zijn zou je niet de enige zijn die die problemen heeft, er reden vroeger ik weet niet hoeveel van die dingen rond en af fabriek kan een benzineslangetje er meestal maar op 1 manier op.
ander feit is dat ie slecht start na een uur of zo, dan is de vapor allang weer vloeibaar, of je moet in death valley rijden momenteel.

tip:
luister naar de tip van bananenman 1001.
 
Terug
Bovenaan Onderaan