Kawasaki zxr 400 valt stil tijdens rijden

Liesbeth2706

Rookie
1 jul 2013
4
0
Hallo ik heb een kawasaki zxr 400 uit 1992 heeft twee jaar stilgestaan,
Voordat hij de schuur inging heeft hij een onderhoudsbeurt gehad, nu wil ik weer gaan
rijden maar kampte destijds met het volgende probleem,
Tijdens het rijden viel de motor geregeld uit, ook al had ik al 30 40 km gereden ineens voornamelijk met het terugschakelen voor een bocht/ stoplicht valt de motor stil, heb dan nog wel stroom verlichting alles doet het, kan hem dan alleen niet starten, als je dan de startknop indrukt gebeurt er helemaal niets. De enige optie is dan aanduwen. Dan rijd hij weer prima en als ik hem dan uit zet en weer start ook prima... Rara weet iemand wat het probleem kan zijn misschien toch nog ergens vuil door het weinig rijden....durf nu niet meer alleen zonder aanduwmaat de weg op hahaha :?
 
Ik heb de motor met een volle tank weggezet destijds, en de problemen deden zich toendertijd voor na de onderhoudsbeurt , dus dan had alles oké moeten zijn. Misschien toch de accu te oud o.i.d.
Ik heb er jaren weinig meegereden , de motor is verder altijd goed onderhouden, wil nu het rijden weer oppakken omdat het toch blijft kriebelen en de kids wat ouder zijn....maarja dan moet ik hem wel kunnen vertrouwen natuurlijk ! Het is misschien een kleinigheidje en om hem nu meteen weer naar een garagebedrijf te brengen , meteen weer een hoop euro lichter en misschien onnodig...
 
Ik zou beginnen met nieuwe benzine in de tank doen. Daarna de carburateurs aftappen (zit nog oude benzine in)...dit kan meestal door per carburateur schroefjes aan de onderkant open te draaien. Weet niet hoe makkelijk je er bij kan.

En zorgen dat de accu goed is (doormeten).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie de accu heeft ook idd zijn beste tijd gehad denk ik, maar dacht dat niet het probleem kon zijn omdat ik nog wel stroom heb nadat de motor stilvalt alles werkt krijg hem dan alleen niet meer gestart, maar de benzine aftappen is misschien ook geen overbodige luxe...
 
de oude benzine heeft er niet zoveel mee te maken als de motr verder goed loopt.
controleer eerst de schakelaars zoals de zijstandaard, koppeling en vrijstandschakelaars.
check ook de accu spanning en of de accu nog wel word bijgeladen.
 
Laatst bewerkt:
Toch raar als de motor is aangeduwd en ik rij vervolgens weer 30 km zonder problemen naar huis !
En dan thuis de motor een aantal keren afzetten en weer starten geen vuiltje aan de lucht en loopt dan weer supermooi ! Tijdens het rijden hapert hij niet of niks. Het gebeurt meestal als ik terugschakel naar de tweede versnelling voor een bocht bijvoorbeeld op de snelweg niks aant handje, maar het is gewoon heel irritant om met de gedachten rond te rijden dat hij stilvalt.
 
ik zou die dodemansknop [rode knop] en je yiffieschakelaar eens goed nakijken,


klinkt duidelijk alsof het daarmee te maken heeft,






dodemansknop onderbreekt alleen je ontsteking, maar dash blijft gewoon werken.
het feit dat je dan ook ineens niet kunt starten zegt mij dit. :)


haal die rode knop eens los en maak die eens goed schoon.


verder ook wat bananeman zegt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan