srad 98 hapert

bram86srad

Rookie
1 jul 2013
4
0
hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en sukkel met mijn srad van 98, had hem aangekocht over enkele maanden en voor alle veiligheid ( en voor grote kosten te vermijden) de motor eens binnengedaan voor een volledige check-up en een (overbodig eigenlijk maar toch) onderhoudsbeurtje. voor dit alles totaal geen problemen mee gehad, tot de ellende erna begon, onder de 60° valt hij stil bij een laag toerental en boven de 10.000 rpm weigert hij dienst , verschil van 3000rpm maar toch broodnodig voor als het net iets meer mag en zoals jullie wel zullen weten is het net dan dat het beestje echt wakker wordt...

Heb al enkele andere dealers op het oog om hem binnen te doen maar zou toch eerst enkele tips of tenminste een richting willen krijgen wat er zou schelen want zou dit graag opgelost zien en hem 25 keer open en dicht doen helpt ook niet echt.

Alvast dank voor de reacties.
 
Klinkt mij als een carburatie probleem.
Heb ooit een stad gehad waarbij de choke vastzat.
Niet de schakelaar maar de schuif op de carbs zelf...
Blok liep beroerd en kon niet veel rpm draaien.
 
alvast dank voor de reacties,

Thijzel: als het aan de carburator ligt zou ik toch meer problemen verwachten denk ik, onder de 10.000 loopt hij echt zuiver, ik ben zeker geen technieker maar zou toch willen weten wat er aan mankeert.

Kajotan: alle filters en vloeistoffen vervangen(ververst), nieuwe koppeling, kettingset + tandwielen. niet echt aan de motor zelf geprutst, ikzelf denk meer en meer aan een afstelling van de vorige eigenaar, gisteren proberen er naar toe bellen maar hij lag net op spoed blijkbaar, van de moto gekeild door een auto...
 
Misschien een vacuumslang niet goed gemonteerd, of scheurtjes erin. Dit had ik een paar weken terug ook bij een GPX600, bij volgas kreeg hij te weinig benzine en begon in te houden.
Als alles goed gemonteerd zit en alle slangen goed zijn zou ik het in de carburateurs zoeken, schoonmaken en/of synchroon stellen.
 
Kajotan: even een nog gekker antwoord. Als je een dakdekker vraagt om het dak van je tuinhuis te repareren en hij is heel duur en levert maar half werk zul je hem zeker niet vragen voor het dak van je woning toch? In zulke dingen ben ik heel duidelijk. Als het werk in orde gedaan is mag je gerust iets meer vragen. Bij half werk zie je mij nooit meer terug.

Downsider; ja dat staat idd vermeld.

Grtz
 
Kajotan: even een nog gekker antwoord. Als je een dakdekker vraagt om het dak van je tuinhuis te repareren en hij is heel duur en levert maar half werk zul je hem zeker niet vragen voor het dak van je woning toch? In zulke dingen ben ik heel duidelijk. Als het werk in orde gedaan is mag je gerust iets meer vragen. Bij half werk zie je mij nooit meer terug.

Downsider; ja dat staat idd vermeld.

Grtz

Nee niet voor mijn woning,
Maar ik ‘vraag’ hem wel om terug te komen en de rest van het werk te doen waar hij voor betaald is.
Er bestaat natuurlijk ook een kans dat de dealer het gewoon oplost en zijn excuses aan bied.
 
Laatst bewerkt:
Kajotan: even een nog gekker antwoord. Als je een dakdekker vraagt om het dak van je tuinhuis te repareren en hij is heel duur en levert maar half werk zul je hem zeker niet vragen voor het dak van je woning toch? In zulke dingen ben ik heel duidelijk. Als het werk in orde gedaan is mag je gerust iets meer vragen. Bij half werk zie je mij nooit meer terug.

Downsider; ja dat staat idd vermeld.

Grtz
Aparte logica. En Kajotan heet ik niet.

Je vraagt hem niet om terug te komen, je gaat er niet heen met een andere motorfiets. Je vraagt hem louter om op te leveren waar jij voor hebt betaald.
 
Kajotan: even een nog gekker antwoord. Als je een dakdekker vraagt om het dak van je tuinhuis te repareren en hij is heel duur en levert maar half werk zul je hem zeker niet vragen voor het dak van je woning toch? In zulke dingen ben ik heel duidelijk. Als het werk in orde gedaan is mag je gerust iets meer vragen. Bij half werk zie je mij nooit meer terug.

Downsider; ja dat staat idd vermeld.

Grtz

Dan gaat heel het carburateur verhaal niet op :) ,let op ook injectie moet gesynchroniseerd worden :Y
voor de rest,mijn 98-er reed als een zonnetje,geen aan/uit effect :N,(zoals sommige wel eens vermelden)pakte vloeiend op vanaf ca 3000 rpm,om bij 8000 rpm los te komen en als een streep naar de begrenzer,ca 14000rpm ,.
zo moet ie lopen :] ,heerlijk ding *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan