afsluiten tankdop opening tank cure behandeling

SpaceMonkey

Die hard MF'er
24 okt 2012
325
1
Eindhoven
Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik weer meer tijd en geld om mijn motor af te maken. Want we willen er op rijden natuurlijk!

Nu wil ik de tank gaan behandelen met een tank cure setje. (zit redelijk wat roest in de binnenkant, niet heel veel, maar toch) De openingen van de sensor voor het brandstofniveau en de opening voor het tank kraantje weet ik wel af te dichten. (metalen plaatje maken, met daartussen een stukje rubber, originele boutjes erin, zodat ook de draad niet per ongeluk gecoat wordt.)

Maar wat doen de tank cure-ders met de opening van de tankdop? een soort stop erin? Iets tijdelijk erop lijmen? tape? Er moet namelijk flink gerammeld en gedraaid worden met de tank, maar tegelijkertijd moet er ook gewisseld kunnen worden tussen de verschillende cure-sappen. Wat is de beste manier? Ik neig naar een stop, maar waar kun je een goed passende stop krijgen?
 
Ik heb hem toen gewoon dichtgemaakt met ducttape. Zorgen dat de tape goed aansluit bij de randjes en dan om het op zijn plek te houden nog wat tape eroverheen. Gaf geen krimp, gewoon bij elke middel even opnieuw aftapen.
 
ben bang dat de tape losgaat door de ontroester oid. Dat moet er toch een tijdje in zitten en met rammelen en ronddraaien bleef dat gewoon zitten?

misschien zet ik gewoon de tankdop erop, maar neem ik een latex handschoen en trek die over de dop heen, voordat ik hem afsluit. Dan zou het perfect moeten afsluiten, en er toch geen cure in komen.

Dat doe ik dan voor de behandeling met de coating. Met de ontroester en de cleaner doe ik het gewoon zonder die handschoen. (denk dat de ontroester de handschoen opvreet, en dat lijkt me ook weer niet zo fris.

zou dit moeten lukken zo? (bedenk het ook gisteren maar, heb nog proberen te zoeken naar verschillende soorten stoppen, maar kan er niks over vinden voor de rest.)
 
Tip 1: plak je tank aan de buitenkant rond de openingen af. Als je knoeit....

Ik hou de tankdop altijd gewoon open als deze (ook aan de binnenkant van de tankopening) is afgeplakt. Kun je met een zaklamp goed kijken of je alles raakt van binnen tijdens draaien. als laatste doe je dan het stuk rond de dop (tank op zijn kop houden zonder dat het eruit loopt.)

Na spoelen gewoon opnieuw afplakken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan