Radiator lek en kroonplaat stuk??

Antonvd

MF'er
10 jun 2013
50
0
Onlangs ben ik met mijn Cagiva Raptor 1000 gevallen. Dit weekend ben ik achter de volgend twee dingen gekomen:

Ik heb de motor even goed warm laten draaien en toen bleek de radiator te lekken. Weet iemand of dit te maken valt of waar ik een nieuwe kan krijgen? Past er bijvoorbeeld ook een radiator van een ander merk op..? TL1000 wellicht?

En er is ook iets met de kroonplaat geloof ik. Bij het stuur naar links draaien komt het stuur tegen de tank. Ik heb het stuur al een stuk naar voren gedraaid maar hij raakt nog steeds de tank..
Is dit dan de kroonplaat die stuk is, of iets anders?

Zoals jullie merken heb ik er niet heel veel verstand voor, dus vergeef me mijn gebrek aan kennis.

Hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven.
 
Nok van het T-stuk gebroken? Langs het onderste balhoofd lager zie je 2 opstaande nokken. Dat is de aanslag voor de max stuuruitslag.
000000092471.jpg
 
Bedankt voor de snelle reacties!

@ v.d.v.; Ik zal eens even googlen. Eerste wat ik vind is dit: http://www.toralin.nl/radiateur-koelsysteem-stop-lek/vloeibaar-aluminium-radiateur-stop-lek

Kan het iets kwaad dit eerst te proberen..?


Wat betreft het stuur; Ik zal dit weekend eens naar dat nokje kijken. Als dit afgebroken is o.i.d., moet / kan dit dan gerepareerd worden? Of kan het geen kwaad er verder zo mee door te rijden?
Niet doen, meteen professioneel laten herstellen.
Als je eerst zelf van alles gaat proberen kan hij niet meer goed worden gedicht
Ik weet niet waar je woont maar in eindhoven weet ik een goed adres.
 
Ik woon in de omgeving Groningen.

Die tweedehandse is best cheap, dus wat dat betreft prima. Maar tegelijkertijd is hij ook kneiter lelijk met die reparatie.... Of komt die van mij er ook zo uit te zien na reparatie?
 
Ik woon in de omgeving Groningen.

Die tweedehandse is best cheap, dus wat dat betreft prima. Maar tegelijkertijd is hij ook kneiter lelijk met die reparatie.... Of komt die van mij er ook zo uit te zien na reparatie?
Dat is geen reparatie.
Dat is gewoon lompweg dichtgesmeerd.
Voor een paar tientjes lassen ze het lek dicht en zie je er bijna niks van.
 
Gooi geen "vloeibaar aluminium" of andere troep in je koelsysteem. Een rauw ei is een leuke noodoplossing om vanaf je vakantiebestemming mee terug te komen, maar hoe ga je die smurrie er ooit uit krijgen? alle reinigingsmiddelen zijn gericht op het verwijderen van kalkresten, geen "wonderlijke reparatiemiddelen"
 
Onlangs ben ik met mijn Cagiva Raptor 1000 gevallen. Dit weekend ben ik achter de volgend twee dingen gekomen:

Ik heb de motor even goed warm laten draaien en toen bleek de radiator te lekken. Weet iemand of dit te maken valt of waar ik een nieuwe kan krijgen? Past er bijvoorbeeld ook een radiator van een ander merk op..? TL1000 wellicht?

En er is ook iets met de kroonplaat geloof ik. Bij het stuur naar links draaien komt het stuur tegen de tank. Ik heb het stuur al een stuk naar voren gedraaid maar hij raakt nog steeds de tank..
Is dit dan de kroonplaat die stuk is, of iets anders?

Zoals jullie merken heb ik er niet heel veel verstand voor, dus vergeef me mijn gebrek aan kennis.

Hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven.

Als je er geen verstand van hebt, is het dan niet verstandig om hem even na te laten kijken of alles nog veilig is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan