verlichtingsomhulsel yamaha R6 wilt er niet af!!

gwngasgeve

Rookie
24 dec 2012
22
0
Antwerpen
Beste,

Ik probeer het omhulsel van men verlichtingsunit eraf te krijgen maar wilt er niet af. Ik heb op internet gekeken en ik zie veel mensen dit doen met behulp van een voorverwarmde oven.

Iemand nog tips?

Thanks!
 
Beste,

Ik probeer het omhulsel van men verlichtingsunit eraf te krijgen maar wilt er niet af. Ik heb op internet gekeken en ik zie veel mensen dit doen met behulp van een voorverwarmde oven.

Iemand nog tips?

Thanks!

De juiste (en waarschijnlijk enige) manier. Verfbrander kan ook, maar dit werkt niet heel precies, waardoor je je koplamp naar zijn mallemoer kan helpen :')
 
De juiste (en waarschijnlijk enige) manier. Verfbrander kan ook, maar dit werkt niet heel precies, waardoor je je koplamp naar zijn mallemoer kan helpen :')

Het is juist andersom. In de oven wordt alles zacht, waardoor je de unit blijvend kunt vervormen.

Een electrische verfbrander gebruiken, ik heb zelf overigens een goede föhn gebruikt, dat werkt ook. Eerst een langere strook opwarmen, dan even wat langer op de plek waar je begint.
 
Zal misschien ook uitmaken of er glas af moet of plastic. Ik moest het glas eraf krijgen, dat werkte perfect in de oven :)

Bij de meeste van die units is het een combinatie van glas en plastic. Het "glas" (ook een kunststof) is een stuk steviger en zal weinig te lijden hebben van verwarming. Probleem is dat de rest van een andere kunststof is, die wel vervormt als het warm wordt.
 
Kan wel wat hebben. Gewoon op niet te hoge temperatuur beginnen, oven voorverwarmen, uitzetten en koplampunit erin. Bij mij was het 20 minuten in een oven die tot 100 ºC was verwarmd. Toen was de kit net zacht genoeg om glas en plastic van elkaar te krijgen. Plastic was totaal nog niet zacht geworden.

Vaak kan je bij dit soort projecten wel iets risico lopen, kapot is het meestal toch al, anders zou je er niet aan beginnen. De 2e helft -hoe krijg ik de zaak weer in elkaar- kan ik trouwens niet mee helpen, ik heb dat project nooit afgemaakt :$
 
Laatst bewerkt:
Kan wel wat hebben. Gewoon op niet te hoge temperatuur beginnen, oven voorverwarmen, uitzetten en koplampunit erin. Bij mij was het 20 minuten in een oven die tot 100 ºC was verwarmd. Toen was de kit net zacht genoeg om glas en plastic van elkaar te krijgen. Plastic was totaal nog niet zacht geworden.

Vaak kan je bij dit soort projecten wel iets risico lopen, kapot is het meestal toch al, anders zou je er niet aan beginnen. De 2e helft -hoe krijg ik de zaak weer in elkaar- kan ik trouwens niet mee helpen, ik heb dat project nooit afgemaakt :$

Niet altijd is de handel kapot, die twee helften worden vaak gescheiden voor het aanbrengen van bv. Xenonprojectors.

De 2e helft is heel eenvoudig de omgekeerde weg bewandelen. Opnieuw opwarmen tot de lijm/kit weer geactiveerd wordt en dan de twee helften weer stapje voor stapje in elkaar schuiven.

En ik blijf het roepen: met een verfbrander of föhn gaat het prima en heb je veel meer controle.
 
De juiste (en waarschijnlijk enige) manier. Verfbrander kan ook, maar dit werkt niet heel precies, waardoor je je koplamp naar zijn mallemoer kan helpen :')
ik heb 2 keer een koplamp opengemaakt, waarvan ik de keer met de verfbrander preciezer vond werken dan met de oven. je kunt zelf bepalen waar je de hitte wilt hebben terwijl je het uit elkaar probeert te halen. Vanuit de oven begonnen mn ophangpuntjes het te begeven..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan